کد خبر : 8306
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷

اظهارنظرهای افراد غیرمتخصص با نگاه غیرکارشناسی ثمری برای توسعه‌ی گیلان ندارد

اظهارنظرهای افراد غیرمتخصص با نگاه غیرکارشناسی ثمری برای توسعه‌ی گیلان ندارد

هاتف نیوز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از برنامه‌های جدید و سازنده‌ی «دولت تدبیر و امید» در قالب کارگروه رفع موانع تولید در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی خبر داد.

   هاتف نیوز– رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از برنامه‌های جدید و سازنده‌ی «دولت تدبیر و امید» در قالب کارگروه رفع موانع تولید در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی خبر داد.
بر پایه‌ی گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، دکتر علی منتظری گفت: در همین زمینه بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی مطرح شده در این کارگروه در استان هم‌اکنون رفع شده و برخی از مشکلات واحدهای تولیدی دیگر نیز در حال پیگیری جدی است و در مجموع روند رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی در استان در سالهای اخیر بهبود چشمگیر یافته است.
وی تصریح کرد: در چند سال اخیر علی‌رغم وجود برخی از مشکلات و سختیها در بخش صنعت کشور، استان گیلان جزو استانهایی است که شاهد کمترین میزان تعطیلی واحدهای تولیدی بوده و تمامی تلاش مسوولان مرتبط با این حوزه به ویژه استاندار محترم گیلان معطوف جلوگیری از بروز بحران در حوزه‌ی تولید و نیز رفع مشکلات واحدهای تولیدی بوده است.
دکتر منتظری افزود: در سال گذشته علی‌رغم تمامی مسائل، میزان سرمایه‌گذاری صنعتی صورت گرفته در استان گیلان افزون بر 718 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال پیشتر از آن بیش از 60 درصد افزایش داشته است.
وی همچنین گفت: میزان سرمایه‌گذاری جوازهای تاسیس صادره در استان در سال 94 با افزایشی خیره‌کننده نسبت به سالهای پیش از آن به رقم 72 هزار میلیارد تومان رسیده که این مهم نشانگر افزایش قابل توجه تمایل و رغبت به سرمایه‌گذاری صنعتی در این استان است و مهمترین دلیل آن نیز مساعد بودن فضای کسب و کار در گیلان و فراهم‌سازی بسترها و زیرساختهای لازم بوده است.
وی خاطر نشان کرد: استان گیلان در سال 94 از نظر میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته صنعتی حائز رتبه‌ی دهم کشوری و از نظر میزان سرمایه‌گذاری بر اساس جوازهای تاسیس صنعتی صادره که بیانگر میزان تمایل به سرمایه‌گذاری در این بخش بوده حائز رتبه‌ی چهارم کشوری گردیده است. دکتر منتظری تصریح کرد: آمارهای یاد شده در منابع رسمی مرتبط به ویژه آمار منتشر شده به وسیله‌ی وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجلس شورای اسلامی موجود است و کاملاً بر اساس مستندات موثق بیان می‌گردد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به مشکلات برخی واحدهای تولیدی استان از عزم جدی استاندار گیلان و مسوولان استان و پیگیری و تلاش مستمر آنان برای جلوگیری از توقف فعالیت واحدهای تولیدی و رونق روزافزون تولید و ایجاد اشتغال پایدار در استان خبر داد و تصریح کرد: وضعیت برخی واحدهای دارای مشکل در استان که از سالهای قبل دچار مشکلات و فراز و نشیب بوده‌اند از جمله شرکتهای زیر مجموعه‌ی گروه امیر منصور آریا همچون آهن فولاد لوشان – که تحت نظر قوه‌ی قضاییه به فعالیت می‌پردازند- در کارگروههای مرتبط با موضوع در استان به صورت مستمر در حال پیگیری است و تمامی تمهیدات لازم برای جلوگیری از تعطیلی این شرکتها و حفظ اشتغال آنها در نظر گرفته شده و در این زمینه استاندار محترم گیلان مذاکرات و مکاتبات مؤثری را با بخشهای ذی‌ربط در قوه‌ی محترم قضاییه داشته‌اند و پیگریهای جدی از سوی ایشان صورت گرفته است.
وی گفت: هم‌اکنون بسیاری از واحدهای مجموعه‌ی یاد شده، به گردونه‌ی تولید برگشته‌اند و در آینده‌ی نزدیک نیز تمامی واحدها وارد مدار بهره‌برداری خواهند شد و مشکلات شرکت آهن و فولاد لوشان نیز به زودی مرتفع می‌شود.
دکتر منتظری افزود: با توجه به تاثیر مستقیم برخی اظهارات و اقدامات بر فضای مناسب برای جذب و استمرار فعالیت سرمایه‌گذاران در استان گیلان، درخواست ما از تمامی دلسوزان و چهره‌های شاخص سیاسی و فرهنگی استان این است که با اطلاعات دقیق و موثق و با در نظر گرفتن اهمیت همدلی و همزبانی در توسعه‌ی هر چه بیشتر استان در حوزه‌های اقتصادی در این زمینه مطالب خود را بیان نمایند و در این راستا این سازمان برای ارائه‌ی آمار دقیقتر و همفکری درباره‌ی رفع مشکلات و کمک به توسعه‌ی روزافزون استان با راهکارهای مناسب اعلام آمادگی نموده و از یاری تمامی دلسوزان و صاحبنظران در این زمینه نیز استقبال می‌نماید.
وی گفت: اعتقاد ما این ااست که همگی با همدلی و دلسوزی، تمام تلاش خود را برای رشد و توسعه‌ی هرچه بیشتر استان و کمک به مسوولان برای تحقق این امر باید به کار بیندیم.
دکتر منتظری در پایان خاطر نشان کرد: با احترام به دیدگاه کارشناسان و صاحبنظران دلسوز، در عین حال معتقدیم برخی اظهار نظرهای افراد غیرمتخصص با نگاه غیرکارشناسی و صرفاً بر اساس گفته‌ها و شنیده‌ها، ثمری برای توسعه‌ی استان نخواهد داشت و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان آمادگی دارد تا با پاسخگویی به همه‌ی اظهارات، اطلاعات و آمار دقیق را در اختیار همگان قرار دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.