کد خبر : 8286
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۸:۰۶

مخالف توزيع برنج خارجي در گيلان هستم

مخالف توزيع برنج خارجي در گيلان هستم

هاتف نیوز- دكتر محمدعلي نجفي در بيست و سومين نشست ستاد تنظيم بازار استان كه در آستانه‌ی ماه مبارك رمضان برگزار شد، گفت: به حمدالله علي‌رغم وجود همه‌ي مشكلات كه دولت در سالهاي اخير داشته فضاي بازارهاي كشور كنترل شده است.

   هاتف نیوز– دكتر محمدعلي نجفي در بيست و سومين نشست ستاد تنظيم بازار استان كه در آستانه‌ی ماه مبارك رمضان برگزار شد، گفت: به حمدالله علي‌رغم وجود همه‌ي مشكلات كه دولت در سالهاي اخير داشته فضاي بازارهاي كشور كنترل شده است.
استاندار گیلان با بيان اينكه طبق اعلام مركز آمار درصد تورم 12 ماهه‌ی كشور 10.2 درصد است، خاطر نشان كرد:
تلاش دولت بر اين است كه در آمدها بیشتتر از ميزان تورم باشد.
وی با بيان اينكه كالاهاي اساسي مورد نياز مردم در ماه ميهماني خدا به اندازه‌ي كافي در بازار وجود دارد، افزود: بايد تلاش شود تا مردم با بهره‌مندي از فيوضات معنوي این ماه مبارک در تأمين مايحتاج خود با مشكل مواجه نشوند.
استاندار گيلان خواستار افزايش نظارت بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزيرات حكومتي بر بازار شد و گفت: فرمانداران ظرف 24 ساعت آينده نسبت به برگزاري نشست ستاد تنظيم بازار در شهرستانها و پايش مداوم قيمتها اقدام كنند.
وي با بيان اينكه روي توزيع برنج حساسيت داريم، اظهار كرد: قيمت برنج زماني كه از دست كشاورز خارج شد، افزايش پيدا كرده و از كيلويي هفت هزار و 500 تومان با افزایش 25 درصدي مواجه شده است.
دکتر نجفی با اشاره به اينكه قيمت برنج در ماههاي آينده همزمان با آغاز فصل درو كاهش مي‌يابد خاطر نشان كرد: مخالف توزيع برنج خارجي در گيلان هستم.
وی در زمینه‌ی افزايش قيمت خرما در كشور نيز گفت: بخش عمده‌ی اين مشكلات به صورت كشوري است و نمايشگاهها و اصناف با عرضه‌ی مستقيم از توليدكنندگان مي‌توانند در كاهش قيمت آن نقش ايفا كنند.
استاندار گیلان همچنين شركت صنايع شير را موظف به خريد توليدات داخلي استان كرد و افزود: حمايت از دامدار، تكاليف ما است و اجازه‌ی واسطه‌گري به بهانه‌ي قيمت و كيفيت را به احدي نخواهيم داد.
نماينده‌ی عالي دولت در استان گيلان با بيان اينكه گيلان استاني میهمانپذير است از تفاوت قيمتهاي موجود بين رستورانهاي زیر پوشش ميراث فرهنگي و اصناف انتقاد كرد و گفت: كارگروهي نسبت به تعيين قيمت واحد در رستورانها اقدام مي‌كند.
وي افزود: يكي از جاذبه‌هاي گردشگري قيمت ارزان غذا در رستورانها است و بايد رستورانهاي گيلان نيز با قيمت مناسب خدمات ارائه دهند.
در اين نشست مهندس علیرضا شعبان‌نژاد دبير ستاد تنظيم بازار استان گیلان و برخي از اعضاي اين ستاد نظرات خود را در باره‌ی هرچه بهتر توزيع شدن كالاهاي اساسي در ماه مبارك رمضان بيان كردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.