کد خبر : 8211
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲

شاید انحصار این خانه پایان یابد!

شاید انحصار این خانه پایان یابد!

هاتف نیوز – سیدحسین ضیابری سیدین – دوست گرامی؛ جناب آقای کریم خورسندی مدیر عامل محترم خانه‌ی مطبوعات گیلان
با تبریک انتخاب شما به عنوان مدیر عامل جدید خانه‌ی مطبوعات گیلان امیدوارم بدانید وارث چه شده‌اید و چه بایستی بکنید؟

   هاتف نیوز – سیدحسین ضیابری سیدین – دوست گرامی؛ جناب آقای کریم خورسندی مدیر عامل محترم خانه‌ی مطبوعات گیلان
با تبریک انتخاب شما به عنوان مدیر عامل جدید خانه‌ی مطبوعات گیلان امیدوارم بدانید وارث چه شده‌اید و چه بایستی بکنید؟
خانه‌ی مطبوعات گیلان نخستین خانه‌ی مطبوعات کشور بود، نخستین خانه‌ی مطبوعات بود که پنج دوره جشنواره‌ی مطبوعات برگزار کرد در حالی که در کشور حتی یک جشنواره‌ی استانی برگزار نشده بود، نخستین خانه‌ی مطبوعات کشور بود که یک جشنواره‌ی منطقه‌یی اجرا نمود، نخستین خانه‌ی مطبوعات بود که نمایشگاه منطقه‌یی مطبوعات شمال کشور را برگزار کرد، نخستین خانه‌ی مطبوعات بود که برای همه‌ی مناسبتهای مربوط به جامعه‌ی مطبوعاتی اعم از جشنواره‌ها، نمایشگاهها و آیینهای مرتبط اعضای جامعه‌ی مطبوعات استان را با اتوبوسهای اجاره‌یی به این برنامه‌ها اعزام می‌نمود، نخستین خانه‌ی مطبوعات کشور بود که دوره‌های متعدد روزنامه‌نگاری ابتدایی، مقدماتی و تخصصی برگزار کرد و… این خانه‌ مجموعه‌یی از نخستینها را در دل خود جای داده است که اینک شما وارث آن هستید.
خانه‌ی مطبوعات گیلان از اساس برای دفاع از حقوق حقه‌ی جامعه‌ی مبطوعات گیلان پایه‌گذاری شد و اساساُ اساسنامه‌ی خانه‌های مطبوعات کشور از این استان در «مجتمع فرهنگی – هنری سردار جنگل» که هنوز آن زمان «مجتمع ‌فرهنگی – هنری خاتم‌الانبیا» ساخته نشده بود، شکل گرفت و پایه‌گذاری شد.
اما متاسفانه در طول سالیان گذشته روز به روز، رو به افول نهاد و اینک به جایی رسیده است که بسیاری از دست‌اندرکاران مطبوعات این استان تلاش می‌کنند، عطایش را به لقایش ببخشند و بسیاری از روزنامه‌نگاران مطرح استان هنوز کارت خانه‌ی مطبوعات ندارند، یعنی برایشان مهم هم نیست که این کارت را داشته باشند یا نداشته باشند!
دوست گرامی می‌دانم خیلی سخت است که یک فرد وارث یک ویرانه شود و بخواهد آن را آباد کند. قطعاً با یک دست‌ نمی‌شود به تمام نداشته‌هایی که در طول این سالها به این خانه تحمیل شده، رسید و همه‌ی مشکلات را حل کرد اما اعتقاد دارم اگر عزمی برای حل مشکلات وجود داشته باشد می‌توان امیدوار بود که یکی یکی مشکلات از پیش پا برداشته شود.
نظم و ساماندهی به اعضای خانه‌ی مطبوعات می‌تواند یکی از نخستین گامها باشد. به نظر من به عنوان یک خادم کوچک جامعه‌ی مطبوعات گیلان اگر فردی بخواهد خدمت کند، در هر جایگاهی که باشد می‌تواند خدمت کند. میزان خدمت و خیانت افراد از عملکردشان معلوم می‌شود و جامعه می‌تواند بر اساس عملکرد یک فرد به قضاوت بنشیند.
اگر شما می‌خواهید نامتان در ردیف افرادی قرار گیرد که دستکم خدمتگزار جامعه‌ی مطبوعات هستند، شاید بتوانید انحصار و انحصارگرایی را از این خانه دور کنید. این قدم نخست و آغاز راه است.
از همه‌ی پتانسیل و توانمندی استان گیلان برای حل مشکلات جامعه‌ی مطبوعات استان استفاده کنید. بدون توجه به تیتر و عنوانها به فکر حل مسائل ریز و درشت خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، مدیران مطبوعات و رسانه‌های گروهی باشید.
جامعه‌ی رسانه‌یی استان از مشکلات فراوان رنج می‌برد که در طول سالیان گذشته کسی به فکر حل آن مسائل نبوده یعنی اصولاً عزمی برای حل مسائل وجود نداشته است. انحصارگریها و منفعت‌طلبیها اجازه‌ی این کار را نداده، همچنین انگیزه و علاقه‌مندی هم برای رفع این مسائل وجود نداشته است.
خبرنگاران جامعه‌ی ما در دریایی از مسائل و مشکلات کوچک و بزرگ دست و پا می‌زنند و کسی هم به فکر آنها نیست. آنها زندگیشان را طوری سپری می‌کنند که کسی نمی‌داند حتی از اولی‌ترین حقوق اساسی یک فرد در جامعه بی‌بهره هستند. آنها از حقوق و مزایای اولیه محرومند، نگاه دردمندانه‌ی خبرنگاران را دیگران با یک ریشخند پاسخ می‌گویند و این خبرنگار دردکشیده بایستی خود مرهم دردها و رنجهای دیگران باشد، پای درددل آنها بنشیند، قلمش را برای رفع مشکلات آنها به کار گیرد و گرهی از مشکلات آنها بگشاید بعد همین خبرنگار در زندگی شخصی خود با صدها هزار مشکلات کوچک و بزرگ دست و پنجه نرم می‌کند و کسی هم نیست که به داد او و حل گرفتاریش برسد.
البته کسی از خانه‌ی مطبوعات انتظار شق‌القمر کردن ندارد اما همینکه دست‌اندرکاران این خانه که در طول سالیان گذشته تنها از آن یک عنوان باقیمانده است، به فکر این مسائل باشند و در نشستهای مختلف با مدیران و مسوولان استان این مسائل را مطرح کنند، شاید مدیری لایق هم پیدا شود که بخواهد آستین همت بالا بزند و گرهی از مشکلات انبوه خبرنگاران این دیار بگشاید.
در هر صورت بایستی هر تغییر را به فال نیک گرفت و امیدوار بود که تغییرات فردی منشای تغییرات برنامه‌یی و استراتژیکی هم بشود. جامعه‌ی مطبوعات گیلان انتظار دارد در مرحله‌ی نخست استراتژی انحصارگرایی به سیاست درهای باز در این خانه، منتهی شود. این نخستین گام است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.