کد خبر : 7792
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵

بیش از دو هزار و 600 تن پسماند خشک در رشت جمع‌آوری شد

بیش از دو هزار و 600 تن پسماند خشک در رشت جمع‌آوری شد

هاتف نیوز– همکاری و مشارکت شهروندان رشتی در اجرای برنامه‌ی تفکیک از مبدأ و جمع‌آوری پسماندهای خشک در این شهر سیر صعودی دارد.

    هاتف نیوز– همکاری و مشارکت شهروندان رشتی در اجرای برنامه‌ی تفکیک از مبدأ و جمع‌آوری پسماندهای خشک در این شهر سیر صعودی دارد.
مهندس مرتضی عاطفی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری کلانشهر رشت با اعلام این مطلب همچنین افزایش مشارکت شهروندان در اجرای برنامه‌ی تفکیک زباله از مبدأ را نیازمند فرهنگسازی دانست و خاطر نشان کرد: سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت برای رسیدن به هدف کاهش تولید زباله و ترغیب شهروندان به مشارکت در برنامه‌ی تفکیک زباله اجرای برنامه‌های فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی با بیان اینکه کار فرهنگی برای تاثیرگذاری عمیق در جامعه نیازمند زمان است، گفت: سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت معتقد است، نتیجه‌ی برنامه‌های فرهنگی مانند اجرای تاتر، ساخت کلیپ و فیلمهای مستند، و بهره‌گیری از رسانه‌های گروهی تأثیری مستقیم بر سبک زندگی مردم خواهد گذاشت.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری کلانشهر رشت با اشاره به اجرایی شدن طرح تفکیک زباله از مبدأ در مناطق پنجگانه‌ی این شهرداری گفت: در 10 ماهه‌ی نخست امسال با مشارکت شهروندان رشتی در برنامه‌ی طرح تفکیک زباله از مبدأ دو هزار و 600 تن مواد بازیافتی جمع‌آوری شده است.
مهندس عاطفی بیشترین سهم از پسماند جمع‌آوری شده را مربوط به کاغذ و مقوا دانست و خاطر نشان کرد: در این بین سهم کاغذ و مقوا 34 درصد کل مواد جمع‌آوری شده بوده است.
وی همچنین افزود: پس از کاغذ نیز شیشه با 18 درصد در رده‌ی دوم مواد جمع‌آوری شده قرار دارد.
عاطفی همچنین با اشاره به میانگین روزانه‌ی تولید زباله‌ی خانگی در 10 ماه گذشته گفت: آمارها نشان می‌دهد میانگین روزانه‌ی تولید زباله‌ی خانگی در شهر رشت 480 تن است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری کلانشهر رشت در پایان افزود: امیدواریم بتوانیم با ادامه‌ی برنامه‌ها و همکاری شهروندان با سرعت بیشتر به سمت «شهر پاک» حرکت کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.