کد خبر : 7775
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰

بگفته و بشتاوسته

بگفته و بشتاوسته

فامیل‌بازی و دوست‌بازی در انتخابات جایگاهی ندارد × شنیدیم که حجت الاسلام والمسلمین یوسف صدیق عربانی در خطبه‌های این هفته‌ی نماز جمعه رشت اظهار کرد: طبق روایات اسلامی، قبول امانتداری در اسلام مسوولیت سنگینی دارد و داوطلبان باید اول توانایی خود را محک بزنند و ارزیابی کنند که آیا از پس آن بر می‌آیند یا

فامیل‌بازی و دوست‌بازی در انتخابات جایگاهی ندارد
× شنیدیم که حجت الاسلام والمسلمین یوسف صدیق عربانی در خطبه‌های این هفته‌ی نماز جمعه رشت اظهار کرد: طبق روایات اسلامی، قبول امانتداری در اسلام مسوولیت سنگینی دارد و داوطلبان باید اول توانایی خود را محک بزنند و ارزیابی کنند که آیا از پس آن بر می‌آیند یا خیر؟
وی همچنین گفت: داوطلبانی که به هر دلیل احساس می‌کنند نمی‌توانند بار سنگین امانتداری و اعتماد مردم را تمام و کمال به دوش بکشند، باید از گردونه‌ی رقابتها کنار بروند تا مردم بهتر بتوانند در گزینش خود، افراد شایسته‌تر را انتخاب کنند.
خطیب نماز جمعه‌ی رشت ادامه داد: علاوه بر داوطلبان، اقشار مختلف جامعه نیز برای انتخابی آگاهانه وظیفه‌یی مهم بر دوش دارند زیرا باید بر اساس شناخت و آگاهی، به افرادی رای بدهند که بتوانند در کارهای مهم کشور تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیق عربانی همچنین افزود: در انتخابات، فامیل بازی و دوست‌بازی جایگاهی ندارد و افراد فقط و فقط بر اساس شناخت به انسانهای کارآمد، مومن و متدین رای بدهند و اگر خودشان شناخت دقیقی از این افراد ندارند، با پرس و جو از افراد آگاهتر، بکوشند به شناخت و آگاهی برسند .

در رشت از هر 18 نفر یک نفر به مجلس راه می‌یابد!
× شنیدیم که فهرست نامزدهای تایید شده‌ی دهمین دوره‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شده است.
در این فهرست که روز 17 بهمن ماه امسال به فرمانداریها اعلام شد، در شهرستان رشت 13 نفر دیگر موفق به دریافت تایید صلاحیت خود برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند.
حالا مجموعاً از تعداد کل 97 نفر ثبت نام‌کننده، 55 کاندیدا موفق به دریافت صلاحیت برای حضور در انتخابات و رقابت برای نشستن بر کرسی مجلس دهم شدند.
فرمانداری شهرستان رشت اعلام کرد: همچنین فهرست اسامی نامزدهای انتخاباتی در موعد مقرر اعلام خواهد شد.
بر پایه‌ی این فهرست نسبت کاندیداهایی که شانس نمایندگی در شهرستان رشت دارند، 33/18 است. یعنی تقریباً از هر 18 نفر در شهرستان رشت یک نفر به مجلس راه می‌یابد.

نشست توجیهی کاندیداهای مجلس رشت برگزار شد
×ش نیدیم که هفته‌ی گذشته فرمانداری شهرستان رشت اقدام به برگزاری نشست توجیهی کانیداهای مجلس شورای اسلامی این شهرستان نموده و موضوعات و مسائل مختلفی از جمله رعایت قانون در زمینه‌ی تبلیغات و مبارزات انتخاباتی را به آنها گوشزد کرده است.
گویا این نشست با حضور اعضای هیات اجرایی و هیات نظارت شهرستان رشت، معاون پیشگیری جرائم اداره‌ی کل دادگستری استان، معاون دادستان شهرستان رشت و داوطلبان تایید صلاحیت شده‌ی حوزه‌ی انتخابیه‌ی شهرستان رشت برگزار گردیده و بایدها و نبایدهای انتخابات مطرح شده است.
مهندس سید عیسی مهدوی لازمه‌ی انتخابات سالم را احترام متقابل، رعایت قوانین و اخلاقمداری عنوان کرد و گفت: اگر مفاد قانون در همه‌ی مراحل کار رعایت شود لحظات بسیار خوبی را در کنار هم خواهیم داشت.
در این نشست بسیاری از کاندیداها پرسشهای خود را در باره‌ی نحوه و چگونگی تبلیقات بیان نمودند.

محموله‌ی پنج میلیاردی سیگار قاچاق کشف و ضبط شد
× گویا فرمانده‌ی انتظامي شهرستان آستارا از كشف يك محموله‌ی پنج ميليارد و 800 ميليوني سيگار خارجي قاچاق در اين شهرستان خبر داده است.
سرهنگ رحيم مهدي‌زاده گفته که: ماموران انتظامي ايستگاه بازرسي سه راهي قلعه‌ی اين شهرستان در جریان كنترل خودروهاي عبوري به يكدستگاه كاميونت ايسوزو كه درحال ورود به استان بوده مشكوك شدند و آن را متوقف كردند و در بازرسي از اين كاميونت سه ميليون و 250 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق، كشف نمودند.
وی ارزش اين محموله را بيش از پنج ميليارد و 800 ميليون ریال اعلام كرده و گفت: راننده‌ی 32 ساله و سرنشين 44 ساله‌ی اين خودرو دستگير شده و برای سير مراحل قانوني به مراجع ذي‌صلاح تحويل داده شدند.

53 درصد نامزدهای انتخابات مجلس گیلان تایید صلاحیت شدند
× در خبرهای برخی از خبرگزاریها نتایج تأیید و رد صلاحیت نامزدهای مجلس به تفکیک استانها منتشر شده است که بر پایه‌ی گزارش «خبرگزاری صدا و سیما»استان همدان با 69 درصد و استان البرز با 29 درصد بیشترین و کمترین میزان تأیید صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس را در بین استانهای کشور داشته‌اند.
بر این پایه در استان گيلان 196 نامزد انتخابات مجلس تأييد شده و 145 نفر رد صلاحیت گردیده‌اند، که در مجموع 53 درصد نامزدهای انتخابات مجلس در این استان تأييد صلاحيت خود را گرفته‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.