کد خبر : 7372
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰

در جریان افتتاح ششمين سراي محله‌ی شهر رشت؛ از سند توسعه‌ی محله‌ی چمران رونمایی شد

در جریان افتتاح ششمين سراي محله‌ی شهر رشت؛ از سند توسعه‌ی محله‌ی چمران رونمایی شد

هاتف نیوز- عصر روز يكشنبه ۱۵ آذر ماه امسال، ششمين سراي محله‌ی رشت که دومين سراي محله‌ی منطقه‌ی ۳ شهرداري رشت است با حضور دكتر ثابت قدم شهردار كلانشهر رشت، برخی از اعضای شورا، سميه رستگار شهردار منطقه‌ی ۳ و شماری از مديران شهرداري و اهالی محله در محله‌ی چمران افتتاح شد.

هاتف نیوز– عصر روز يكشنبه ۱۵ آذر ماه امسال، ششمين سراي محله‌ی رشت که دومين سراي محله‌ی منطقه‌ی ۳ شهرداري رشت است با حضور دكتر ثابت قدم شهردار كلانشهر رشت، برخی از اعضای شورا، سميه رستگار شهردار منطقه‌ی ۳ و شماری از مديران شهرداري و اهالی محله در محله‌ی چمران افتتاح شد.
بر پایه‌ی گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کلانشهر رشت دكتر سیدمحمدعلی ثابت قدم با قدرداني از تلاش شهردار منطقه‌ی ۳ شهرداري رشت در راه اندازي دومين سراي محله این منطقه از شهرداري اظهار کرد: اصالت وجودي سراي محله بر اين اساس است تا علاوه بر ايجاد و فراهم کردن زيرساختهاي موجود، آموزشهاي لازم به وسیله‌ی افراد مرتبط و متخصص، انجمنها، نهادهاي دولتي و غيردولتي براي افزايش توانمندي و آگاهي از مخاطرات زندگي انجام شود و مردم خود در بهبود زندگيشان گام بردارند.5
شهردار کلانشهر رشت، مديريت شهري را وامدار شهروندان دانست و گفت: امروز مديريت شهري كاملاً به اين موضوع واقف است كه بايد مديريت شهر را به دست خود مردم سپرد.
وي افزود: با راه‌اندازي سراي محلات در كوتاهترين زمان ممكن خود به خود سرمايه‌ی اجتماعي و انسجام اجتماعي نيز به دست خواهد آمد.
دكتر ثابت‌قدم مشاركت‌پذيري اقتصادي در مديريت شهري را گامی ديگر در توسعه‌ی شهر دانست و گفت: لزومي ندارد شهرداري با گرفتن عوارض از شهروندان و تعريف كردن بروكراسيهاي خاص، منابعي را بدون برگشت از مردم اخذ نمايد، بلكه در سراي محلات مردم خود مي‌توانند در توسعه‌ی اقتصادي محله‌شان مشاركت داشته باشند.
شهردار کلانشهر رشت سپس تعادل‌بخشي بين محلات را از وظايف مهم مديريت شهري برشمرد و افزود: مديريت شهري با درك عقب‌افتادگي تاريخي محله‌یي به عنوان محله‌ي كمتر برخوردار و با لحاظ كردن در توسعه‌ی آتي شهر به توسعه‌ی محلات كمتر برخوردار می‌پردازد تا توزيع متعادل ثروت، قدرت، منزلت و جايگاه فرهنگي شهروندان را در مقياس شهري، ملي، فراملي و بين‌المللي انجام شود.
شهردار منطقه‌ی ۳ رشت نيز با قدرداني از حضور شهردار، معاونان شهرداري و اعضاي شوراي اسلامی کلانشهر رشت در آیین بهره‌برداری از دومين سراي محله در منطقه‌ی 3 شهرداري رشت اظهار کرد: سراي محله اتفاقي نوبنياد است كه با حضور دكتر ثابت‌قدم در مدیریت كلانشهر رشت به طور جدي مورد حمايت و پيگيري قرار گرفت.
مهندس سميه رستگار با تاكيد بر گشایش پنج سراي محله در پنج منطقه‌ی شهرداري این شهر خاطر نشان كرد: خوشبختانه ایجاد اين سراي محلات مورد استقبال مردم فهيم شهر رشت نیز قرار گرفته است.
وي محله را ركني حد واسط بين خانواده و شهر دانست و افزود: با توجه به فضاي جغرافيايي خاص هر محله، تمام ساكنان هر محله احساس وابستگي خاصي نسبت به محل سكونت خود دارند.
شهردار منطقه‌ی 3 رشت همچنین محله را تجليگاه هويت يك شهر برشمرد و اذعان نمود: ماده‌ی ۲ قانون تقسيمات كشوري محله را يكي از اركان اجتماع دانسته بر اين اساس قانونگذار جايگاهی ويژه براي محله در نظر گرفته است.
مهندس رستگار تصريح كرد: هدف از ايجاد و تاسيس سراي محلات علاوه بر سعي در بهبود روش زندگي، جلب مشاركت تمام كساني است كه به عنوان چشم شهرداري مشكلات را بهتر به سمع و نظر مسوولان مي‌رسانند.6
وي با اشاره به وجود ۱۱ محله در منطقه‌ی ۳ شهرداري رشت يادآور شد: از آنجايي كه بودجه‌ی سال ۹۵ شهرداري رشت كلان و عام نيست ما بنا به دستور دكتر ثابت‌قدم و بر اساس نيازمنديها و با تصويب شوراي محترم شهر اين بودجه‌ی تخصيصي را بين ۱۱ محله‌ی اين منطقه تقسيم کنیم.
رستگار با اظهار خرسندي از پيشتازي شهرداري منطقه‌ی ۳ در افتتاح دومين سراي محله در این شهر تصريح كرد: از آنجايي كه اين مكان متعلق به معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري بوده و آموزش فرهنگ ترافيكي در اين مكان اتفاق مي‌افتاد، شهرداري منطقه‌ی ۳ متعهد شده تا همچون گذشته اين مركز را دو روز در هفته به طور رايگان به آموزش فرهنگ ترافيك و فرهنگسازی در این زمینه اختصاص دهد.
گفتنی است رونمايي از سند توسعه‌ی محله‌ی چمران از ديگر اقدامات انجام شده در برگزاری آیین افتتاحيه بود.

3

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.