کد خبر : 7282
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵

ايجاد بوستان بانوان در مناطق پنجگانه‌ي شهرداري رشت ضروري است

ايجاد بوستان بانوان در مناطق پنجگانه‌ي شهرداري رشت ضروري است

هاتف نیوز – به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي كلانشهر رشت، عصر شنبه هفتم آذر ماه، فاطمه شيرزاد رئيس كميسيون بهداشت، محيط زيست و خدمات شهري اين شورا در نشست روز شنبه‌ي اين هفته‌ي كميسيون بر توسعه‌ي فضاي سبز شهري و ايجاد بوستان بانوان و خانواده در مناطق پنجگانه‌ي شهرداري رشت به ویژه منطقه‌ي ۳ شهرداري تاكيد كرد.

   هاتف نیوز – به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي كلانشهر رشت، عصر شنبه هفتم آذر ماه، فاطمه شيرزاد رئيس كميسيون بهداشت، محيط زيست و خدمات شهري اين شورا در نشست روز شنبه‌ي اين هفته‌ي كميسيون بر توسعه‌ي فضاي سبز شهري و ايجاد بوستان بانوان و خانواده در مناطق پنجگانه‌ي شهرداري رشت به ویژه منطقه‌ي ۳ شهرداري تاكيد كرد.

شيرزاد، يادآور شد: در جلسات گذشته‌ي كميسيون گزارش عملكرد مديران مناطق ۱ و ۲ شهرداري ارائه شد و امروز از مديران منطقه‌ي ۳ شهرداري رشت دعوت شده است تا پروژه‌ها و طرحهايي را كه در زمينه‌ي فضاي سبز و خدمات شهري دارند، ارائه كنند.

عضو شورا، ضمن تقدير از خدمات مدير پيشين منطقه۳ تصريح كرد: حضور يكي از بانوان فعال، جوان و كارآمد شهرداري -كه به مباحث حقوقي هم اشراف كامل دارند- به عنوان مدير منطقه، جاي خرسندي است. اميدواريم با همكاري همه‌ي مديران در اين منطقه شاهد برنامه‌هاي خوبي در زمينه‌ي طراحي فضاي سبز شهري، محيط زيست و مديريت پسماندها و رفت و روب شهري باشيم.

فاطمه شيرزاد گفت: يكي از موضوعاتي كه بايستي مورد توجه شهردار منطقه‌ي ۳ قرار گيرد ايجاد پاركهاي موضوعي با عنوان بانوان يا خانواده است كه در راستاي سلامت افراد جامعه بوده و مي‌تواند به ارتقاي بهداشت همگاني كمك كند.

وي يادآور شد؛ در پنج منطقه‌ي شهرداري تنها يك بوستان بانوان داريم و اميدواريم اين موضوع مورد توجه مديران مناطق پنجگانه‌ي شهرداري قرار گيرد. همچنين ايجاد و توسعه‌ي بوستانهاي محله‌ ايي هم بايد مورد توجه قرار گيرد.

رئيس كميسيون بهداشت، محيط زيست و خدمات شهري، به فرا رسيدن فصل سرما و حفظ گونه‌هاي گياهي و هرس و تاج برداري درختان خطرآفرين و همچنين فعاليت آكواريوم بوستان ملت و شكل گيري بركه و سر و سامان دادن به كمپيك اين بوستان اشاره كرد، و از رستگار، مدير منطقه، خواست تا اين موضوعات را در دستور كار خود قرار دهد.

وي تاكيد كرد: باوجود احداث بوستان مفاخر و باغ طبيعت ۴۰۰ هكتاري در لاكان باز هم فضاي سبز رشت كم است و بايستي مورد توجه قرار گيرد.

شيرزاد در ادامه به بلوارهاي نامناسب و خالي از المان و يا مبلمان شهري در نزديكي مدارس اشاره كرد و گفت: رسيدگي به بلوارهاي نزديك مدارس و نصب المانهاي شهري در آنها متناسب با فضاي مدارس بسيار ضرورياست.

در ادامه سه عضو اين كميسيون مهندس عباس صابر، دكتر فرانك پيشگر و حاج اسماعيل حاجي‌پور هريك مباحثي را مطرح كردند.

مهندس صابر گفت: گاهي اوقات اجراي يك كار كوچك براي شهروندان شيرين تمام مي‌شود. شهرونداني كه در روز درگير مسائل مختلف هستند، گاهي نياز دارند كارهاي كوچك شهري را انجام شده ببينند و خدمات شهري مناسب، جمع‌آوري زباله‌ها و پسماندها و پر كردن چاله خيابان هايشان براي آنها مهم مي‌شود و اميدوارم شهرداري همانطوركه كارهاي بزرگ و پروژه‌هاي عمده‌ي عمراني را دنبال مي‌كند، به اينگونه امور نيز بپردازد.

پيشگر هم با المانهايي كه براي بوستانها تهيه مي‌شود، اشاره كرد و گفت: اين المانها براي زيبايي شهر هستند و بايستي متناسب با نيازهاي جامعه باشند.

وي همچنين به جايگزين كردن سبدهاي توري جمع آوري زباله با باكسهاي زباله اشاره كرد و گفت: سال گذشته مصوبه‌يي در اين زمينه داشتيم اما هنوز اين مصوبه پيشرفت خوبي در مناطق شهرداري نداشته است.

حاج اسماعيل حاجي‌پور هم با لزوم خدمت بي‌منت اشاره كرد و گفت: جاي قدرداني از تلاشهاي همه‌ي شما وجود دارد و ان‌شاء الله زحماتي كه مي‌كشيد مورد رضاي خداوند و پسند مردم قرار گيرد البته اينها همه وظيفه است و من اعتقاددارم كه شهرداري بزرگترين نهاد خدمات رسان شهري است كه از زمان حوادث گرفته به وسيله‌ي آشنشانان تا پاكيزگي شهر به وسيله‌ي رفتگران و ماموران فضاي سبز ، براي زيبايي چهره و سيماي شهر كار مي‌كنند. پس بايد كارهايي كه براي رفاه مردم انجام مي‌شود، اطلاع‌رساني كرد.

وي ادامه داد: شهرداري بايد بخشي از فعاليتهاي خود را براي ايجاد نشاط و اميد به زندگي، مصروف نمايد. باي تلاش كنيد اميد به زنده مانده و زندگي كردن را در افراد كهنسال جامعه افزايش دهيد و اين كار را مي‌توان با احياي بازيهاي محلي و بومي و ترويج آن در جامعه دنبال كرد. اگر از همين منطقه‌ي سه شروع كنيد و مكاني را براي انجام بازيهاي بومي و محلي داير نماييد قطعاً در شادابي و نشاط اجتماعي و ايجاد حس نوستالژيك در افراد سالخورده‌ي جامعه كمك كرده‌ايد.

دومين همايش تجليل از نارنجي‌پوشان شهر رشت برگزار مي‌شود

فاطمه شيرزاد با قدرداني از سميه رستگار شهردار منطقه‌ي ۳ رشت در زمينه‌ي اجراي يخچال يك لقمه مهرباني براي حمايت از اقشار آسيب‌پذير جامعه گفت: اعضاي كميسيون و شورا از اين حركت حمايت خواهند كرد.

وي افزود: يكي از موضوعاتي را كه در كارگروه حمايت اقشار آسيب‌پذير دنبال مي‌كنيم، توجه به پاكبانان و نارنجي‌پوشان سختكوش و پرتلاش است. تاكيد مي‌كنيم معوقات آنها و حقوق ماهيانه‌ي آنها با دقت و حساسيت ويژه دنبال شود.

وي از دومين همايش تجليل از نارنجي‌پوشان شهر خبر داد و ابراز داشت: بعد از ماه صفر اين همايش برگزار مي شود تا به برترين ها و افرادي را كه در مسابقه‌هاي مختلف ورزشي و… در مناطق مختلف شهرداري شركت كرده‌اند، تجليل نماييم.

وي به عنوان رئيس كارگروه حمايت از اقشار آسيب‌پذير جامعه از رستگار خواست تا موضوع معوقات پاكبانان و ماموران فضاي سبز را با جديت دنبال كند و همچنين در ايجاد زمين هاي ورزشي در مناطق كم ‌برخوردار و محلاتي كه قشر كم‌بضاعت جامعه در آنها سكونت دارند ايجاد نمايد.

رئيس كميسيون بهداشت و محيط زيست شورا همچنين با اشاره به پيشنهاد خوب حاجي‌پور گفت: اميدواريم موضوع احياي بازيهاي بومي و محلي را در سراي محلات دنبال كنيم و با ايجاد اين مكانهاي بازي و اجراي اين بازيها جلوه‌يي ويژه به منطقه‌ي ۳ بدهيد.

آكواريوم و كمپينگ بوستان ملت به صورت بسته‌هاي سرمايه‌گذاري ارائه مي‌شود

در ادامه‌ي اين نشست سميه رستگار شهردار منطقه‌ي ۳ شهرداري رشت در گزارشي مفصل به موضوعات مطرح شده پرداخت و درباره‌ي هر يك از آنها توضيح داد.

وي تاكيد كرد: يخچال يك لقمه مهرباني اولين بار در تهران به وسيله‌ي يك گروه مردم نهاد در شهرداري منطقه‌ي ۱۲ تهران در شوش اجرا شد و با توجه به استقبال مردم و نگاهي متفاوت كه به اقشار آسيب‌پذير شده ما در يك منطقه‌ي كم برخوردار كه قسمت اعظم كارتن‌خوابهاي رشت در آن منطقه هستند اين يخچال را نصب كرديم و با استقبال هم روبرو شد و همه‌ي مواد غذايي اين يخچال از هزينه‌هاي همكاران و مديران منطقه و با همكاري گروه مردم نهاد بوده و هم‌اكنون داريم براي يخچال شماره‌ي ۲ و ۳ جانمايي مي‌كنيم.

وي در زمينه‌ي توسعه‌ي پروژه‌ي آب خام به اجراي آن در بلوار امام رضا اشاره كرد و همچنين در زمينه‌ي بازپيرايي فضاي سبز و نصب المان و نورپردازي قول داد كه در ماههاي آينده اتفاقات خوبي در منطقه‌ي ۳ رخ دهد.

شهردار منطقه‌ي سه به وضعيت بوستانهاي اين منطقه اشاره كرد و گفت: براي هفت بوستان محلي برنامه‌هاي مفصلي داريم و براي ساماندهي بوستان ملت ، خواهيم كرد و آكواريوم، بركه و كمپينگ آن به شكل بسته‌هاي سرمايه‌گذاري ارائه مي شوند تا شهروندان استفاده‌ي بهتري ببرند.

وي مساله‌ي اصلي بوستان ملت را خطر و تهديد انقراض گونه‌هاي سفيد پلت آن و مساله‌ي زهكشي عنوان كرد و گفت: اقدامات لازم در اين زمينه در دست اجرا است.

رستگار گفت: سر در مناسب با اقليم استان گيلان، المان خانه‌ي روستايي و آبخوريهاي مناسب و متفاوت در اين بوستان اجرا مي‌شود تا شكل و شمايل بوستان ملت را بهتر به شهروندان عرضه كنيم.

وي به اقدامات انجام شده و در دست اجرا در بوستان كشاورز نيز اشاره كرد و گفت: آبنماي بوستان كشاورز نيازمند اعتبار است كه اميدواريم با سرمايه‌گذاري ويژه در اين زمينه ساماندهي شود.

شهردار منطقه‌ي ۳ به تغيير نام بوستان پليس و انجام همه‌ي فعاليتها اين بوستان در سراي محله در بوستان نارون ۱ اشاره كرد و گفت: آموزش اصول و قوانين ترافيكي به وسيله‌ي زحمتكشان پليس گيلان به كودكان و نوجوانان با جديت در سراي محله دنبال مي‌شود.

وي به ساماندهي چشمه‌ي شيرين سو در منطقه‌ي امين‌الضرب و بهسازي و نوسازي مسير آن تا پايان امسال خبر داد و به توسعه و تجهيز فضاي سبز در بوستانهاي محله‌يي اشاره كرد و گفت: تلاش خواهيم كرد به سهم خود در منطقه‌ي سه طرحهايي براي توسعه‌ي فضاي سبز اجرا كنيم.

در ادامه محمد سرافراز مدير خدمات شهري منطقه‌ي ۳ رشت به ترميم آسفالت و پر كردن چاله‌و چوله‌هاي اين منطقه و شناسايي نقاط خطرناك و اقدامات سريع براي رفع آنها اشاره كرد و گفت: حجم آسفالتي كه در اختيار ما قرار مي‌گيرد جوابگوي نيازها نيست ، با اين وجود تلاش كرده‌ايم در كوتاهترين زمان ممكن اين ترميم‌ها را انجام و رفع خطر نماييم.

حسين مشكين مسوول ناحيه‌ي ۳ شهرداري منطقه‌ي ۳ هم به موضوع آزمون و خطاي سبدهاي توري و تعويض آن با باكسهاي زباله اشاره كرد و گفت: هر چند اين كار در حد فاصل ميدان گيل تا ميدان مصلي و خيابانهاي فرعي منشعب از آن اجرا شده اما مشكلاتي را هم براي شهروندان به وجود آورده و ابهاماتي را نيز در ذهن آنها ايجاد كرده است.

فاطمه غضائري ناظر فضاي سبز بوستان ملت هم مهمترين مشكل اين بوستان را مساله‌ي زهكشي آن عنوان كرد كه حيات گونه‌هاي گياهي به نوعي مرتبط با اين قضيه است و گفت: هم‌اكنون كار مطالعات اجراي اين پروژه انجام شده و اميدواريم در اولين فرصت اجرايي شود.

سپس رامين عباسقلي‌زاده ناظر فضاي سبز منطقه‌ي ۳ تاكيد كرد: ما ۹ پارك محله‌يي را تا اواسط ماه تجهيز مي‌كنيم از جمله بوستانهاي كيژده، شادي، ناروان ۱ و ۲، ابريشم، بهاران، پرديسان، پيركلاچاه و مكث چمران.

وي گفت: فضاي سبز بلوارهاي رسالت، چمران، كشاورز و مدرس آبياري مكانيزه انجام شده در بلوار امام رضا تا پايان امسال اجرا مي شود و در بلوار خرمشهر هم سال ۹۵ اجرا خواهد شد.

حامد حيدري مدير امور اداري – مالي شهرداري منطقه ي ۳ در ادامه‌ي اين نشست گفت: درآمدهاي منطقه را با تشكيل كارگروه ويژه افزايش داديم تا دغدغه‌ي اصلي مديران منطقه كه پرداختي به شركتهاي پيمانكار بوده ؛ رفع كنيم.

در اين نشست همچنين سجاد آقاجاني مسوول ناحيه‌ي ۱ و محمدرضا دانش‌افروز مسوول ناحيه‌ي ۲ و پاوندمهر مسوول روابط عمومي شهردار منطقه‌ي ۳ را همراهي مي‌كردند.

در پايان جلسه هم فاطمه شيرزاد با جمع بندي مطالب گفته شده تاكيد كرد: اميدواريم با مجموعه‌ي موضوعاتي كه مطرح شد شهرداري منطقه‌ي ۳ بتوان در توسعه‌ي فضاي سبز منطقه‌ي خود و همچنين ايجاد بوستانها و پاركهاي موضوعي با محوريت بانوان و خانواده و نيز فراهم كردن امكانات و شرايط مناسب در محلات كم‌برخوردار از نظر زمين ورزشي و پاركهاي محله‌يي و تجهيز آنها شرايط بهتري به وجود آورد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.