کد خبر : 6980
تاریخ انتشار : شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

همایش کارگروه «طرح شهاب» در رشت برگزار شد

همایش کارگروه «طرح شهاب» در رشت برگزار شد

هاتف نیوز- مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان در همایش «طرح شهاب» در رشت گفت: یکی از عوامل اصلی پیشرفت فرهنگی در استان گیلان فرهنگیان آن هستند.

   هاتف نیوز– مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان در همایش «طرح شهاب» در رشت گفت: یکی از عوامل اصلی پیشرفت فرهنگی در استان گیلان فرهنگیان آن هستند.
بر پایه‌ی گزارش اداره‌ی اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌ی کل آموزش و پرورش استان گیلان، مهدی حاجتی در همایش کارگروه «طرح شهاب»(شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) در سخنانی خطاب به حاضران و شرکت‌کنندگان این همایش گفت: «طرح شهاب» برگرفته از اسناد بالادستی و به ویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که هدف اجرای این طرح شناسایی و پرورش دانش‌آموزان با استعداد در سراسر کشور و از جمله استان گیلان است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان همچنین گفت: اصل و اساس پیشرفتهای فرهنگی با تلاش فرهنگیان به ویژه از دوره‌ی ابتدایی آغاز می‌شود و پس از آن تداوم می‌یابد.
وی با اشاره به نقش مثبت شرکتهای دانش‌بنیان در پرورش استعدادهای جوان گفت: شرکتهای دانش‌بنیان به کمک جوانان نخبه باعث نشاط و تحرک اقتصادی، فرهنگی و آموزشی در کشور می‌شوند و تجربه‌ی یکساله اجرای «طرح شهاب» هم باعث می‌شود تا ما امسال گامهای بلندتری در راستای شناخت استعدادهای برتر استان گیلان در بین دانش‌آموزان گیلانی برداریم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان سپس با یادآوری نقش خانواده‌ها در توسعه و تجهیز مدارس و کمک به مدیران مدارس برای پیشرفت و توسعه‌ی برنامه‌های آموزشی و تربیتی گفت: برای تجهیز و هوشمندسازی مدارس اعتبارات آموزش و پرورش به تنهایی کافی نیست و ما نیازمند حمایتها و مشارکت اولیای دانش آموزان با مدارس هستیم.
نستوه معاون آموزشی استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش نیز در سخنانی گفت: ماموریت «طرح شهاب» کشف، هدایت و حمایت از استعدادهای پایه‌ی چهارم ابتدایی تا پایان دوره‌ی متوسطه است.
وی با اشاره به شروع این طرح در سال تحصیلی 94-93 گفت: برای اجرای بهتر این طرح آموزش فرهنگیان نیز ضروری است.
دکتر مسعود اصفهانی رئیس بنیاد ملی نخبگان استان گیلان هم در این همایش گفت: شناسایی نخبگان و پرورش استعدادهای آنها در زمینه‌های مختلف وجه مشترک کار آموزش و پرورش و بنیاد ملی نخبگان است به طوری که با همکاری آموزش و پرورش درصدد شناسایی نخبگان دانش‌آموزی گیلانی هستیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.