کد خبر : 6526
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶

پیشگیری از وقوع جرم موضوعی چند نهادی است

پیشگیری از وقوع جرم موضوعی چند نهادی است

هاتف‌نیوز – فرمانده‌ی انتظامي استان گيلان گفت: پیشگیری از وقوع جرم مضوعی چند نهادی است.

هاتف‌نیوز – فرمانده‌ی انتظامي استان گيلان گفت: پیشگیری از وقوع جرم مضوعی چند نهادی است.
بر پایه‌ی گزارش «پايگاه خبري پليس»، سردار محمدرضا ميرحيدري فرمانده‌ی انتظامي استان گيلان در نشست با مدير كل آموزش و پرورش استان گيلان گفت: آموزش و انتقال مهارتهاي پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي به كودكان و نوجوانان بسترساز امنيت در جامعه است.
وی با بيان اينكه سرمايه‌گذاري در زمینه‌ی آموزش و ارتقای سطح آگاهي افراد جامعه، هزينه‌یی ناچيز براي امنيت است، افزود: آموزش و پرورش ظرفيتی مناسب براي ارتقای سطح آگاهي و امنيت جامعه دارد.
رئیس پلیس گیلان با تاكيد بر اينكه اگر كمك دستگاههای فرهنگي نباشد، پليس نمي‌تواند ماموريت خود را به خوبي انجام دهد، بيان نمود: ارتقای سطح امنيت جامعه مستلزم بسترسازي فرهنگي و فرهنگسازی است.
سردار میرحیدری با بيان اينكه «كانون خانواده» و «محيط مدرسه» بهترين محلها براي آموزش و بسترسازي فرهنگي است، اظهار کرد: دستگاه تعلیم و تربیت با ارتباط مستمر با میلیونها نفر از جمعیت کشور، نقشی تعیین‌کننده‌ در آموزش دانش‌آموزان، والدین آنها و همچنین پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دارد و در این زمینه از قدرت فرهنگسازی بسیار وسیع در زمینه‌ی رشد و توسعه‌ی جامعه برخوردار است.
وی با تاكيد بر اينكه هر نوع تلاش در مسير فرهنگسازي، سرمایه‌گذاری برای تامین امنیت اجتماعی جامعه و کاهش وقوع جرم مستلزم برنامه‌ريزي دقيق و مناسب است، تصريح كرد: پیشگیری از وقوع جرم موضوعی چند نهادی است که نیازمند همکاری تمام سازمانهای مرتبط است.
مهدي حاجتي مديركل آموزش و پرورش استان گيلان نيز در اين نشست با بيان اينكه ناآشنایی با مهارتهاي زندگی یکی از عوامل آسیب‌پذیری و انحراف جوانان است، گفت: آموزش و پرورش با فرهنگسازی و آموزش مهارتهای زندگی به دانش‌آموزان در پویایی و تعالی جامعه اثر می‌گذارد.
وي با تاكيد بر اينكه هر قانون با داشتن پویایی بايد از پشتيباني فرهنگي نيز برخوردار باشد، افزود: پيروي از قانون بايد از خانواده شروع شده و به مدرسه و اجتماع تعميم پيدا كند.
مديركل آموزش و پرورش استان گيلان در پايان با اعلام اينكه آمادگي هرگونه تعامل و همکاری با ناجا را داريم، بيان کرد: بايد همه‌ی نهادهاي فرهنگي نيز در كنار آموزش و پرورش به نهادينه كردن قانون‌پذيري افراد جامعه كمك كنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.