کد خبر : 6499
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹

کشتارگاه صنعتی دام رشت رایگان خدمات‌رسانی می‌کند

کشتارگاه صنعتی دام رشت رایگان خدمات‌رسانی می‌کند

هاتف‌نیوز – معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از فراهم شدن تمهیدات لازم برای عرضه‌ی دام زنده در آستانه‌ی عید قربان و همکاری کشتارگاه صنعتی رشت برای ذبح رایگان دام خبر داد.

    هاتف‌نیوز – معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از فراهم شدن تمهیدات لازم برای عرضه‌ی دام زنده در آستانه‌ی عید قربان و همکاری کشتارگاه صنعتی رشت برای ذبح رایگان دام خبر داد.
مجید زیرک با اشاره به عرضه‌ی دام زنده در آستانه‌ی عید قربان گفت: دو مکان با همکاری شهرداری رشت و پنج مکان با همکاری اصناف و اتحادیه‌ی قصابان در شهرستان رشت برای استقرار عرضه‌کنندگان دام زنده جانمایی شده است.
وی مکانهای تعرفه شده به وسیله‌ی شهرداری رشت برای عرضه‌ی دام زنده را در جاده‌ی تهران، جنب باغ رضوان با 30 غرفه و جاده‌ی جیرده با 140 غرفه عنوان کرد و افزود: مکانهای عرضه‌ی دام زنده‌ی اصناف نیز در کیلومتر یک جاده‌ی جیرده، دو مکان در پاچکنار انتهای پیرکلاچای، جاده‌ی سراوان به فومن جنب کشتارگاه صنعتی رشت و جاده‌ی کوچصفهان روبه‌روی سه راه جعفرآباد است.
وی افزود: به منظور رعایت موازین شرعی در ذبح اسلامی و رعایت اصول بهداشتی کشتارگاه صنعتی رشت آمادگی دارد به صورت رایگان نسبت به ذبح قربانی و بسته‌بندی آنها با شهروندان همکاری کند.
معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در ادامه از لزوم استقرار عرضه‌کنندگان دام زنده در مکانهای یاد شده خبر داد و افزود: عرضه‌ی دام زنده و کشتار آن در شهر رشت ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اتمام مراحل ساخت میدان دام جنب کشتارگاه صنعتی استان و ساماندهی مراکزعرضه‌ی دام زنده گفت: از ابتدای سال آینده همه‌ی فروشندگان دام زنده در رشت می‌بایست در این مکان استقرار یابند در غیر اینصورت صدور و تمدید پروانه‌ی کسب برای متقاضیان امکانپذیر نخواهد بود.
زیرک از انجام گشت مشترک بازرسان اتاق اصناف مرکز استان، مرکز بهداشت، حفاظت محیط زیست، نیروی انتظامی و دامپزشکی در عید قربان خبر داد و تصریح کرد: شهروندان نیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف شامل گرانفروشی، کم‌فروشی، استقرارنیافتن فروشندگان دام زنده در مکانهای تعیین شده، رعایت نکردن موازین ذبح بهداشتی و اسلامی می‌توانند با سامانه‌ی ستاد خبری 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان و یا شماره تلفن 33125444 اتاق اصناف شهرستان رشت تماس بگیرند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.