کد خبر : 6074
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵

تفاهمنامه‌ی همكاري بين شهردار رشت و مديركل تعاون، كار و امور اجتماعي گيلان امضا شد

تفاهمنامه‌ی همكاري بين شهردار رشت و مديركل تعاون، كار و امور اجتماعي گيلان امضا شد

هاتف نیوز- دكتر سیدمحمدعلي ثابت‌قدم در نشستي با مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان گیلان براي امضاي تفاهمنامه‌ی همكاري كه با حضور دكتر جباري مشاور عالي شهردار و مديران ارشد اداره‌ی كل تعاون استان برگزار شد، با گراميداشت «دهه‌ی كرامت» گفت: ايجاد سراي محلات سبب شده تا خدماتي كه دیگر دستگاههای اجرایی در اين محلات ارائه مي‌دهند هدفمند و ساماندهي شده باشد.

شهردار کلانشهر رشت:
هدف از امضای تفاهمنامه‌ها، بهره‌گيري كامل و بهينه از ظرفيت و توانمندي دیگر دستگاهها برای توسعه‌ی شهر است
هاتف نیوز– دكتر سیدمحمدعلي ثابت‌قدم در نشستي با مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان گیلان براي امضاي تفاهمنامه‌ی همكاري كه با حضور دكتر جباري مشاور عالي شهردار و مديران ارشد اداره‌ی كل تعاون استان برگزار شد، با گراميداشت «دهه‌ی كرامت» گفت: ايجاد سراي محلات سبب شده تا خدماتي كه دیگر دستگاههای اجرایی در اين محلات ارائه مي‌دهند هدفمند و ساماندهي شده باشد.
شهردار کلانشهر رشت با بيان اينكه مقوله‌هاي رفاه و اشتغال از اركان مهمي به شمار مي‌روند كه مي‌توانند هدفمند در محلات شهر تحقق يابند، يادآور شد: اداره‌ی كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان گیلان مي‌تواند در ارائه‌ی دوره‌های آموزشي مرتبطي كه در سراي محلات برگزار خواهد شد، تقش‌آفريني موثر داشته باشد.
دکتر ثابت‌قدم ادامه داد: در حوزه‌ی تعاونيها، شهرداري مي‌تواند از نظر رواني فعاليتهاي مشتركي را ترويج دهد كه منجر به حضور بيش از پيش شهروندان در كنار يكديگر شده چرا كه با همدلي و اتحاد مي‌توان در آباداني و تحقق توسعه‌ی پايدار اثرگذار بود.
وي با تاكيد بر اينكه با دستگاههايي مانند اداره‌ی كل آموزش فني و حرفه‌اي تفاهم‌نامه‌هايي نیز به امضا رسيده تا بر اساس آن به همه‌ی گروهها و آحاد گوناگون جامعه در سنين مختلف به صورت هدفمند خدمات مطلوب ارائه شود، گفت: علاوه بر اين با ايجاد بانك اطلاعاتي مناسب، امكان بهره‌گيري كامل و بهينه از ظرفيت و توانمندي دستگاهها و ارگانهاي دخيل در خدمات‌رساني به اهالي محلات مختلف وجود دارد.
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان گیلان نيز در اين نشست با ابراز خرسندي از افزايش سطح تعامل دو سويه‌ی اداره‌ی کل متبوعش با شهرداري رشت از شوراي اسلامي کلانشهر رشت نیز به دليل انتخاب دكتر ثابت‌قدم به عنوان شهرداری كه تحصيلكرده، جوان و پرتلاش است، قدرداني كرد.
حاج محمود ايزددوست افزود: طي يكسال گذشته فعاليتهاي بسياري به وسیله‌ی اداره‌ی كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان گیلان در مناطق مختلف استان انجام شده كه امضاي تفاهمنامه‌ی همكاري با شهرداري در سراي محلات كه پنجمين تفاهمنامه‌ی همكاري اين سازمان با نهادها و دستگاهها است، قطعاً جلوه‌یي از اين اقدامات محسوب مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه اميد است اين نشست منشای ارائه‌ی خدمات مناسب و مطلوب به شهروندان باشد، اظهار کرد: تنوع فعاليتها عامل موثري است تا در كنار شهرداري به جمعيت هدف كه تنوع و تكثر دارند و حاشيه‌نشيني در آن دغدغه محسوب مي‌شود، بتوان در مسير توسعه و بالندگي گام برداشت.
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان گیلان با تاكيد بر اينكه 25 درصد اقتصاد كشور را بايد تعاونيها تشكيل دهند، ادامه داد: براي دستيابي به اين مهم بايد فرهنگ تعاون در جامعه تبيين و ترويج داده شود و شهرداري در اين بین از طريق فعالیت سراي محلات مي‌تواند تاثيری مهم ايفا كند.
وي زمينه‌هاي همكاري اداره‌ی كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي گیلان با شهرداري رشت را در بخشهاي ورزشهاي بومي و همگاني عنوان كرد و گفت: شهرداري نيز از فضاهاي ورزشي فراوانی برخوردار است كه با همكاري اين اداره‌ی كل، ورزش محلات توسعه خواهد يافت.
ايزددوست از پخش برنامه‌ی 10 قسمتي در زمینه‌ی گسترش فرهنگ تعاون در سيماي مركز گيلان خبر داد و افزود: با توجه به رويكرد دولت در استفاده‌ی بهينه از سرمايه‌هاي سرگردان مردمي اگر شهرداري در جلب مشاركتهاي مردمي براي سرمايه‌گذاري در شركت تعاوني توسعه و عمران شهرستان رشت ياري رسان دولتمردان باشد با استفاده از اين ظرفيت فعاليتهاي اقتصادي و عمراني گسترده‌یي انجام خواهد شد كه نتيجه آن چيزي جز شكوفايي اقتصاد، رفاه مردمي و اشتغالزايي نيست.
سلمان‌نژاد مدير كارآفريني اداره‌ی كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي نيز در اين نشست با تاكيد بر اينكه در امور اجتماعي برنامه‌هاي مختلفي در دست اجرا است، اظهار کرد: اين اداره‌ی كل مي‌تواند با ارائه‌ی آموزشهاي مورد نياز در زمینه‌ی قوانين تعاونيها و بانكها در بخش تعاون شهروندان را به سمت موفقيت بيشتر سوق دهد.
تحويلداري مدير تعاون اداره‌ی كل تعاون، كار و رفاه استان گیلان هم در ادامه ترويج فرهنگ تعاون را ضروري دانست و گفت: شهرداري در بعد فرهنگي و اجتماعي تعاون در آينده‌یي نزديك در شهريور ماه در «هفته‌ی تعاون» مي‌تواند مسوولان را در ترويج و تبيين فرهنگ تعاون كمك كند و در بعد اقتصادي هم با جلب مشاركتهاي عمومي براي سرمايه‌گذاري در شركت توسعه و عمران شهرستان رشت گامی بزرگ بردارد.19
پهلوان مدير امور اجتماعي اداره‌ی کل تعاون استان گیلان نيز توسعه‌ی ورزشهاي عمومي در فضاهاي ورزشي بین دو تشکیلات را در كاهش اعتياد اثربخش دانست و ادامه داد: برگزاري كارگاههاي آموزشي مهارت زندگي، حقوق شهروندي و … از عوامل موثر همكاري با شهرداري است.
اسماعيل‌زاده رئيس اداره‌ی توسعه‌ی تعاون هم از شهردار کلانشهر رشت درخواست كرد تا در برنامه‌ی 10 قسمتي توسعه‌ی عمران براي جلب مشاركتهاي شهروندي در راستاي نقش‌آفريني در شركت توسعه و عمران حضور يابد.
لقماني معاون اداره‌ی كار شهرستان رشت و مسوول امور «مسكن مهر» در اين نشست از شهرداري به دليل مساعدت در صدور مجوز، ايجاد فضاي سبز، جمع‌آوري زباله و آسفالت معابر زير 10 مترمربع قدرداني كرد.
علیرضا قانع مديرعامل سازمان فرهنگي – ورزشي شهرداری کلانشهر رشت هم در این نشست با تاكيد بر اينكه شوراهاي اجتماعي با حضور نخبگان و معتمدان محلي در سراي محلات تشكيل شده است، كاربردي كردن فعاليتها در سراهای محلات را رويكرد اصلی و مهم شهرداري دانست و ادامه داد: در سراي محلات كنوني شش كارگروه «اجتماعي و فرهنگي»، «سلامت و محيط زيست»، «مديريت بحران»، «ورزشي»، «امور خدماتي و رفاهي» ايجاد خواهد شد.
وی با بيان اينكه سراهاي محلات محل آموزش 12 مهارت اصلی خواهند بود، گفت: مهارتهاي فردي و ورزشي، بين فردي و گروهي، تحكيم بنيان خانواده، مشاركت و تعاون، سواد رسانه‌یي و گردشگري، ايمن‌سازي شهري، ترويج سبك زندگي اسلامي و ايراني، كاهش آسيبهاي اجتماعي، حقوق شهروندي و… مهمترين مهارتهاي مورد نظر را شامل مي‌شوند.
مدير روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري کلانشهر رشت نيز در اين نشست از اينكه مي‌توان از تجارب مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي در زمینه‌ی تعاون و مديريت شهري بهره برد، ابراز خرسندي كرد و اظهار نمود: در نشستي كه به مناسبت «روز جوان» با حضور دكتر ميري معاون وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي برگزار شد، مباحثي براي عملياتي شدن اشتغال و رفاه جوانان با استفاده از ظرفيتهاي دستگاههاي اجرايي همچون شهرداري مطرح شد.18
فاطمه قدیمی با اشاره به اينكه مباحث مورد نظر شهرداری رويكرد اقتصادي و اجتماعي دارند كه از اصول اساسي دستيابي به توسعه‌ی پايدار است، افزود: پيشنهاد مي‌شود تا این برنامه‌ها جنبه‌ی عملياتي داشته باشند به طوري كه طي سال گذشته تعدادي طرح تشكيل تعاونيهاي اجتماعي در شورا مطرح شد و اميد است با تصويب و پيگيري براي اجرا در دستور كار شهرداري قرار گيرد.
گفتني است كه در پايان اين نشست هم تفاهمنامه‌ی همكاري بین شهردار کلانشهر رشت و مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان گیلان براي بهره‌مندي از ظرفيتهای طرفین به امضا رسيد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.