کد خبر : 6053
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰

یک میلیارد و 470 میلیون مترمکعب آب مورد نیاز شالیزارهای گیلان تامین شد

یک میلیارد و 470 میلیون مترمکعب آب مورد نیاز شالیزارهای گیلان تامین شد

هاتف‌نیوز – مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: امسال یک‌ میلیارد و 470 میلیون مترمکعب آب لازم برای 170 هزار هکتار زمینهای شالیزاری استان گیلان به وسیله‌ی این شرکت تامین شده است.

    هاتف‌نیوز – مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: امسال یک‌ میلیارد و 470 میلیون مترمکعب آب لازم برای 170 هزار هکتار زمینهای شالیزاری استان گیلان به وسیله‌ی این شرکت تامین شده است.
مهندس سیف‌الله آقابیگی در آیین تجلیل از خبرنگاران استان گیلان که منظمترین برنامه‌ی «روز خبرنگار» بود، به اهمیت و نقش خبرنگاران ارتقای فعالیتهای شرکت آب منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: اطلاع‌رسانی درست یکی از الزامات اساسی جامعه است و ما هم باید از ظرفیت رسانه‌های گروهی درست و به‌موقع استفاده کنیم.
وی تاکید کرد: اعتقاد دارم که تجلیل از خبرنگار نباید در یک روز یا یک هفته یا یک ماه انجام شود بلکه باید از خبرنگاران به دلیل انجام فعالیتهای صادقانه‌شان همیشه تجلیل و قدردانی کرد.
مهندس آقابیگی سپس تاکید نمود: در حالت عادی باید یک‌ میلیارد و 750 میلیون مترمکعب آب برای این میزان شالیزاری گیلان تامین می‌شد، اما به دلیل کاهش میزان آب حوضه‌ی قزل‌اوزن یک‌ میلیارد و 100 میلیون مترمکعب آب وارد سد سفیدرود شد و 100 میلیون مترمکعب از آب باران برای آبیاری مزارع استفاده گردید و برای تامین مابقی شالیزارهای گیلان از آب رودخانه‌ها، آبببندانها،‌ چاه‌ها، و… استفاده شد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: امسال به دلیل بارندگی خوب و به هنگام در 24 تیر ماه مصرف حدود 300 میلیون مترمکعب آب مدیریت شد و سال کشاورزی خوبی را پشت سر گذاشتیم به طوری که هم‌اکنون 65 درصد مزارع شالیکاری برداشت شده و امیدواریم مابقی شالیزارهای گیلان تا 17 شهریور ماه برداشت شود.
مهندس آقابیگی گفت: هفته‌ی گذشته پیمانکار سد مخزنی «دیورش» واقع در رستم‌آباد شهرستان رودبار انتخاب شد و فرآیند انعقاد قرارداد و شروع به کار نیز به زودی انجام می‌شود که این خبر خوبی برای مردم استان گیلان است.
وی خاطرنشان کرد: تخلفات متعددی در زمینه‌ی برداشت غیرقانونی شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها انجام می‌شود که شرکت آب منطقه‌ای گیلان به شدت پیگیر این قضیه است و اجازه‌ی تصرف بیت‌المال را به احدی نخواهد داد.
وی همچنین با اشاره به حواشی برداشت غیرقانونی شن و ماسه در کوچصفهان گفت: تنها سه قشر پیمانکاران دولتی، شهرداران و کارگاههای که مجوز رسمی دارند می‌توانند با شرایط خاص شن و ماسه برداشت کنند و غیر از این سه دسته کسی حق برداشت شن و ماسه ندارد.
سیدحسین رضویان مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گیلان هم در این نشست در سخنانی گفت: روابط عمومی این شرکت متشکل از پنج نفر نیست بلکه از ۷۰۰ خبرنگار فعال که در کنار ما همکاری می‌کنند تشکیل شده است.
وی با تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۶۳۳ خبر در حوزه‌ی شرکت آب منطقه‌ای گیلان منتشر شده است، که این موضوع نشان از همکاری خوب و موثر رسانه‌های گروهی دارد.
رضویان همچنین از رسانه‌هایی که با انتقادات و نقطه‌نظرات خود به عنوان دوست وی را کمک و یاری کردند، تشکر و قدردانی کرد.
گفتنی است در پایان این نشست از خبرنگاران فعال در حوزه‌ی آب منطقه‌ای در روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها، خبرگزاریها و پایگاههای اطلاع‌رسانی تجلیل و قدردانی شد.SAMSUNG

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.