کد خبر : 5931
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹

چرا خودزنی می‌کنیم؟!

چرا خودزنی می‌کنیم؟!

هاتف‌نیوز – سیدحسین ضیابری سیدین – بار دیگر «روز خبرنگار» فرا رسید و دامنه‌ی برگزاری آیینهای گرامیداشت تلاش و کوشش خبرنگاران استان در رشت وسعت یافت.

هاتف‌نیوز – سیدحسین ضیابری سیدین – بار دیگر «روز خبرنگار» فرا رسید و دامنه‌ی برگزاری آیینهای گرامیداشت تلاش و کوشش خبرنگاران استان در رشت وسعت یافت.
امسال به دستور استاندار گیلان بسیاری از مدیران و فرمانداران شهرستانهای مختلف بیش از سالهای گذشته علاقه‌مند شدند تا در برنامه‌هایی از خبرنگاران تجلیل کنند اما آنچه در این بین نگران‌کننده بوده و خالی از اشکال نیست نوع نگاه همکارانمان به مجموعه‌ی فعالیت کار خبرنگاری و دیگر خبرنگاران است.
علی‌رغم اینکه هنوز بسیاری از خبرنگاران استان گیلان آموزشهای لازم را در بخش تخصصی و حرفه‌یی سپری نکرده‌اند و تنها با حکم و یا کارت مدیریت نشریه‌ی خود فعالیت می‌کنند اما نوع نگاه آنها به دیگر خبرنگاران از جنس انتقاد است!
بیشتر خبرنگارانی که هم‌اکنون در رسانه‌های مختلف مکتوب، شنیداری، دیداری و مجازی فعالیت می‌کنند نسبت به عملکرد دیگر خبرنگاران انتقاد دارند و خود را صاحب حق و برجسته‌تر و شایسته‌تر می‌دانند.
این موضوع به خوبی از کلیپهایی که به وسیله‌ی روابط عمومی اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان برای گرامیداشت «روز خبرنگار» تهیه شده و در آیین این روز پخش گردیده است، مشخص بود و نیازی به واکاوی هم ندارد.
به نظر نگارنده که دستکم 36 سال فعالیت مستمر مطبوعاتی داشته و 24 سال است که مدیریت یک نشریه را بر عهده دارم و می‌توانم به صراحت بگویم که قدیمیترین هفته‌نامه‌ی استان گیلان را مدیریت می‌کنم، باید از تندگوییها و پرخاشگریها نسبت به هم پرهیز کنیم تا موفق شویم.
بیان نقاط کور ماجرا و افراد دردی را دوا نمی‌کند. در هر صنف، دسته و یا گروهی ممکن است افراد ناصالح باشند که نام و عنوان آن صنف را لکه‌دار کنند اما این همه کوبیدن بر طبق تفرقه و جدایی دردی را دوا نمی‌کند.
باید بر شایستگیها و ویژگیهای مفید و موثر همدیگر در راستای توسعه و پیشرفت استان و شهرمان تلاش کنیم؛ خودزنی کاری درست و منطقی نیست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.