کد خبر : 5741
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸

نخستین آبستراکسیون شورای چهارم رشت!

نخستین آبستراکسیون شورای چهارم رشت!

هاتف‌نیوز – یکصد و سومین نشست علنی شورای اسلامی کلانشهر رشت با ابستراکسیون پنج عضو شورا همراه شد.

    هاتف‌نیوز – یکصد و سومین نشست علنی شورای اسلامی کلانشهر رشت با ابستراکسیون پنج عضو شورا همراه شد.
بر پایه‌ی گزارش خبرنگار «هاتف‌نیوز» این نشست که بنا بر درخواست برخی از اعضای شورا برای سوال از شهردار کلانشهر رشت و حضور دکتر سیدمحمدعلی ثابت‌قدم در صحن علنی شورا برگزار شد با نطق پیش از دستور محمد رفیعی در انتقاد از عملکرد شهردار کلانشهر رشت و در ادامه با تنش بسیار همراه شد.
در این نشست محمدحسین واثق کارگرنیا، محمود باقری، مسعود کاظمی، محمدعلی رفیعی نوده و مجید رجبی ویسرودی دلیل حضور شهردار رشت را ارائه‌ی پاسخهای قانع‌کننده‌ی وی پرسشهای اعضای شورا می‌دانستند اما عباس صابر رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت با نرمش آنها را دعوت به استماع گزارش شهردار می‌نمود و ماهیت این نشست را ارائه‌ی گزارش دکتر ثابت‌قدم می‌دانست نه پاسخ به سوال اعضای شورا.
با تاکید ریاست شورا که گویا به مذاق عده‌یی از اعضا خوش نیامد این پنج عضو به شکلی اعتراض‌آمیز جلسه را ترک کردند و به دلیل حضور نداشتن اسماعیل حاجی‌پور و خروج این پنج عضو جلسه از اکثریت افتاد!
آبستراکسیون (به انگلیسی: Obstruction) یا نصاب‌شکنی خروج عمدیِ گروهی از نمایندگان هنگام رأی‌گیری، به‌قصدِ از اکثریت انداختن نشست و جلوگیری از تصویب یک لایحه یا طرح و یا بررسی یک موضوع است.
نصاب‌شکنی یا آبستراکسیون به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که گروهی از نمایندگان مجلس ملی یا پارلمان محلی یک کشور برای جلوگیری از تصویب یا نهایی شدن یک تصمیم و قانون در نشست رسمیِ نمایندگان در پیش می‌گیرند.
ترک نشست علنیِ و در نتیجه نرسیدن تعداد نمایندگان حاضر به حد نصاب قانونی برای برگزاری یا ادامه‌ی نشست ازجمله‌ی این اقدامات است.
از زمان تشکیل شورای چهارم این نخستین آبستراکسیون شورای چهارم کلانشهر رشت محسوب می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.