کد خبر : 5661
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷

شهردار کلانشهر رشت در دیدار با مدیران هفته‌نامه‌های گیلان: از نقدی که در راستای حمایت از منافع عمومی باشد استقبال می‌کنم

شهردار کلانشهر رشت در دیدار با مدیران هفته‌نامه‌های گیلان: از نقدی که در راستای حمایت از منافع عمومی باشد استقبال می‌کنم

هاتف‌نیوز – در نشست صبح روز چهارشنبه‌ (بیست و هفتم خرداد ماه 1394) مدیران هفته‌نامه‌های استان گیلان با دکتر سیدمحمدعلی ثابت‌قدم شهردار کلانشهر رشت، وی در سخنانی بر حمایت و پشتیبانی از منتقدانی که منافع عمومی را مد نظر قرار می‌دهند، تاکید کرد.

     هاتف‌نیوز – در نشست صبح روز چهارشنبه‌ (بیست و هفتم خرداد ماه 1394) مدیران هفته‌نامه‌های استان گیلان با دکتر سیدمحمدعلی ثابت‌قدم شهردار کلانشهر رشت، وی در سخنانی بر حمایت و پشتیبانی از منتقدانی که منافع عمومی را مد نظر قرار می‌دهند، تاکید کرد.
شهردار کلانشهر رشت یکی از وظایف ذاتی مطبوعات را نقد منصفانه و در جهت توسعه‌ی شهر و منافع عمومی عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها نبایستی وارد وادی تحریف و یا تخریب شوند.
وی استفاده‌ی مردمی از نتیجه‌ی کار رسانه‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: نبایستی بدین گونه باشد که مردم از این منابع بهره نبرند و خود را تافته‌ی جدا بافته از مسوولان تصور کنند.
دکتر ثابت‌قدم بر تمرکززدایی از فعالیتهای شهرداری مرکز و حرکت به سمت منطقه ‌و محله‌محوری اشاره کرد و گفت: با رسانه‌های گروهی برای تحقق این مهم تعامل برقرار می‌کنیم.
وی به الزام ارگانهای دولتی برای توسعه‌ی شهری تاکید کرد و گفت: در تحقق این هدف رسانه‌ها می‌توانند کمک‌کار ما باشند و ما در آینده در فرصتهای مناسب با نمایندگان همه‌ی رسانه‌های گروهی نشست ویژه برگزار خواهیم کرد.IMG_7276
در این نشست که به ابتکار و پیگیری فاطمه شيرزاد عضو شوراي کلانشهر رشت، عضو فعال كميسيون فرهنگي – اجتماعی شورا و مدير هفته‌نامه‌ی «فرزندان گيل» برگزار شد، وی بر گسترش همكاريهاي دو جانبه،‌ افزايش تعامل و پیگیری مطالبات دوسویه تاکید کرد.
شیرزاد سخنانش را در دو بخش مطرح نمود، در بخش اول به عنوان نماینده‌ی مردم در شورای اسلامی کلانشهر رشت و در بخش دوم به عنوان مدیر رسانه‌ی مکتوب در استان.
وی در هر دو بخش نکاتی جالب توجه در زمینه‌ی خلاءهای موجود ارتباطی مطرح نمود و خواستار پیگیری شهردار رشت برای استمرار این جلسات شد.
فاطمه شیرزاد به لزوم توجه و نگاه عادلانه بین همه‌ی رسانه‌های گروهی به وسیله‌ی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: سیاست مدیران استان نگاهی تقریباً تبعیض‌آمیز بین رسانه‌های گروهی است که امیدواریم این نگاه اصلاح شود.
فاطمه قديمي مدير روابط عمومي و امور بین‌الملل شهرداري کلانشهر رشت هم به لزوم توجه به رسانه‌های مکتوب در عصر ارتباطات اشاره کرد و گفت: در مسیری که شهرداری رشت برای توسعه‌ی شهری گام برمی‌دارد رسیدن به تفاهم و تعامل در کارها با دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی را اصل می‌دانیم و بر تداوم این جلسات تاکید می‌کنیم.
وی گفت: قطعاً با هدفمندی مشخصی که جناب آقای دکتر ثابت‌قدم در تبیین برنامه‌ها و پیگیری کارها دارند با همدلی و همزبانی بتوانیم کارهای بزرگ رسانه‌یی را در رشت تحقق ببخشیم و روزی برسد که جشنواره‌ی مطبوعات محلی گیلان را در رشت برگزار کنیم.
قدیمی گفت: دکتر ثابت‌قدم از جنس و ماهیت کار رسانه‌است و فعالیتهای این بخش را خوب می‌شناسد و ایشان هم تاکید دارند که این ارتباط دو سویه همواره برقرار باشد.
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کلانشهر رشت بر لزوم تشکیل میزهای گفت‌وگو در کارگروه رسانه‌ در شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: قطعاً با تحقق این مهم بیشتر در خدمت دوستان خواهیم بود.
دكتر مختار جباري مشاور عالی شهردار کلانشهر رشت هم در زمینه‌ی اهميت و جايگاه رسانه به ویژه رسانه‌های مكتوب و همچنین ضرورت ایجاد تعامل و همکاری بین مدیران هفته‌نامه‌ها و مديريت شهري سخن گفت.
وی به ویژگیهای هفته‌نامه‌ها به عنوان بخشی مهم از رسانه‌های موجود جامعه اشاره کرد و گفت: سه ویژگی پایدارتر بودن، حرفه‌یی‌تر بودن و تحلیلی‌تر عمل کردن، می‌تواند این فرصت و امکان را به هفته‌نامه‌ها بدهد که تاثیرگذاری بیشتر در جامعه داشته باشند.
دکتر مختاری همچنين اعلام کرد: نشستهاي راهبردي و كاربرد و بهره‌گیری رسانه‌ها در زمینه‌ی بهبود خدمات شهري با تشكيل كارگروه رسانه در شهرداري با هدف اطلاع‌رساني دقیقتر مورد توجه شهردار محترم است و من امیدوارم با برگزاری جلسات این کارگروه در زمینه‌ی متوازن کردن توزیع فرصتهای خبری و آگهیها و رپرتاژها تعادلی بین روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌ها برقرار شود.
مشاور عالی شهرداری کلانشهر رشت تاکید کرد: من با علاقه‌مندی خاصی که در جناب آقای شهردار برای ارتباط با رسانه‌های گروهی مشاهده می‌کنم، امیدوارم در هفته‌های آینده با برگزاری کارگروههای رسانه‌ و شهرداری فضای کار به سمتی برود که دو طرف بتوانند از هم منتفع شوند.
در این نشست سیدحسین ضیابری سیدین مدیر مسوول هفته‌نامه‌ی «هاتف» به عنوان قدیمي‌ترین مدیر مسوول هفته‌نامه‌های استان در سخنانی با اشاره به ماهیت کار رسانه‌های گروهی و وجه افتراق هفته‌نامه‌ها با روزنامه‌ها، رسانه‌های دیداری، شنیداری و پایگاههای خبری گفت: ماندگاری خبر در هفته‌نامه‌ها نسبت به دیگر رسانه‌ها بیشتر است و آنچه سبب می‌شود تا این رسانه‌ها بتوانند در حوزه‌ی تحلیل و تولید محتوا درست‌ و بهتر عمل کنند همین ماندگاری مطالب آنها است که خواننده را یک هفته درگیر مطلب درج شده و بازتاب یافته می‌کند.
وی خطاب به شهردار کلانشهر رشت گفت: با توجه به اینکه شما علاقه‌مندی خود را به ارتباط با رسانه‌ها نشان داده‌اید امیدوارم نوع و جنس کارتان به گونه‌یی باشد که از ظرفیت و امکان رسانه‌های گروهی در زمینه‌ی فرهنگسازی برای مواردی چون تفکیک زباله از مبدا، رعایت اصول و قوانین ترافیکی، جلب اعتماد و اطمینان مردمی، افزایش مشارکت اجتماعی و … بیشتر بهره بگیرید.IMG_7275
در این نشست همچنین مدیران هفته‌نامه‌ها از تلاشها و خدمات علیرضا حسنی در طول مدت ریاست اداره‌ی روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کلانشهر رشت قدردانی کرده و اظهار امیدواری نمودند که فاطمه قدیمی هم در این زمینه موفق و سربلند از میدان عمل خارج شود.
در پایان نیز دکتر ثابت‌قدم از فاطمه قدیمی خواست تا جلسات مشخصی را با زمانبندی معلوم با مدیریان رسانه‌های گروهی به طور فصلی یک یا دوبار با دستورجلسه‌ی معین برنامه‌ریزی کند.
همچنین فاطمه قدیمی در این نشست از آغاز بهره‌برداری بزرگترين بوستان شمال ايران با عنوان «باغ طبیعت» با وسعت 450 هكتار در «منطقه‌ی لاكان» رشت در عصر همین روز(چهارشنبه) خبر داد و از دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی دعوت کرد تا در برنامه‌ی افتتاحیه‌ی این بوستان شرکت کنند و تاکید نمود که: با افتتاح اين بوستان تفريحي و گردشگري با جبران كمبود سرانه‌ی فضاي سبز در شهر رشت، زمينه‌یي هم برای جذب و جلب گردشگران و ماندگاری آنها در شهر رشت فراهم شود.
برخی از مدیران هفته‌نامه‌های محلی هم فرصت را غنیمت شمرده و دیدگاههایشان را در زمینه‌ی نامناسب بودن توزیع آگهی‌های ثبتی به وسیله‌ی امور آگهیها، حمایت نکردن ارشاد اسلامی از مطبوعات، تنگناها و مسائل اقتصادی و مالی مطبوعات، توزیع نامتوازن آگهیهای ادارات دولتی، نگاه تحقیرآمیز برخی مدیران، تفاوت قائل شدن بین روزنامه‌ها و هفته‌نامه در توزیع امکانات، آگهیها و رپرتاژها وهمچنین توجه نکردن مسوولان به هفته‌نامه‌های استان، هرچند که شهردار رشت نمی‌توانست درمانی برای آنها به کار گیرد و یا نسخه‌یی برای این بیماریها بپیچد، بیان کردند.IMG_7273

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.