کد خبر : 5244
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶

برگزاری نشستهای کارگروه حمایت از تولید فرصتی مغتنم برای حمایت عملی از تولیدکنندگان

برگزاری نشستهای کارگروه حمایت از تولید فرصتی مغتنم برای حمایت عملی از تولیدکنندگان

هاتف نیوز – یازدهمین نشست «کارگروه حمایت از تولید استان گیلان» با حضور مدیران دستگاههای اجرایی عضو این کارگروه، بانکهای عامل و مسوولان ارشد ذی‌ربط استان در فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد.

    هاتف نیوز – یازدهمین نشست «کارگروه حمایت از تولید استان گیلان» با حضور مدیران دستگاههای اجرایی عضو این کارگروه، بانکهای عامل و مسوولان ارشد ذی‌ربط استان در فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد.
معاون برنامه‌ریزی استانداری گیلان در این نشست با قدردانی از تلاشهای مستمر اعضای کارگروه بر ادامه‌ی پیگیریها در انجام مصوبات و تصمیمگیریهای این کارگروه به وسیله‌ی دستگاههای عضو آن تأکید کرد و افزود: با نگاه واقعبینانه انتظار نیست که همه‌ی مسائل، مشکلات و موانع تولید برداشته شود اما انتظار هست که با حداکثر توان و بهره‌گیری از تعامل و همت مسوولان این مشکلات به حداقل ممکن کاهش یابد تا بتوانیم کارکرد نهایی برگزاری جلسات مستمر این کارگروه را امیدوارکننده و اقتصادی قلمداد کنیم.
مهندس محمدحسین اصغریان بررسی مجدانه‌ی عملکرد مصوبات «کارگروه حمایت از تولید استان» را یکی از مهمترین اهداف استاندار گیلان عنوان کرد و افزود: تلاش دستگاههای اجرایی و بانکهای عامل در حل موانع و مشکلات تولید رصد می‌شود.
وی از دستگاههای عضو این کارگروه خواست در کوتاهترین زمان و با حداکثر انعطاف در اعمال قوانین بر حمایت هرچه بیشتر از تولیدکننده و صنعتگران کوشا باشند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به تشکیل 10 نشست «کارگروه حمایت از تولید» و برگزاری یازدهمین نشست این کارگروه در شهرستان فومن از 446 مصوبه‌ی کارگروه یاد شده در حوزه‌های مختلف بانکی و دستگاههای دولتی خدمات‌رسان خبر داد و افزود: حدود 70 درصد این مصوبات مربوط به مشکلات واحدهای صنعتی در حوزه‌ی بانکی است و در مجموع 27 درصد مشکلات واحدهای تولیدی نیز در قالب مصوبات و پیگیریهای این کارگروه حل و فصل شده و مابقی مسائل نیز در دست پیگیری است.
دکتر علی منتظری خاطر نشان کرد: حضور مدیران دستگاههای دولتی و مدیران بانکها در جلسات «کارگروه حمایت از تولید» فرصتی بسیار مغتنم برای حمایت عملی و قاطع از تولیدکنندگان و زحمتکشان بخش صنعت استان گیلان است.
وی با اشاره به تخصیص حمایتهای قابل توجه دولت در سفر اخیر رئیس جمهور به گیلان در بخش تولید و صنعت، گفت: باید برای جذب این تسهیلات، تلاشی ویژه بنماییم و زمینه‌های بهره‌مندی از آنها در استان بیش از گذشته فراهم کنیم.
دبیر «کارگروه حمایت از تولید استان گیلان» با اشاره به دقت نظر و پیگیری استاندار گیلان در ایجاد نتایج مثبت از برگزاری نشستهای این کارگروه، خاطر نشان کرد: در روزهای آینده خروجی و گزارش این جلسات به استاندار گیلان ارئه می‌شود.
فرماندار شهرستان فومن نیز در این نشست با اشاره به وجود الزامات پایه‌یی در شکلگیری اقتصاد جامعه تصریح کرد: وجود سرمایه، منابع طبیعی، تکنولوژی و منابع انسانی از جمله مهمترین این الزامات هستند.
میرشمس مؤمنی‌زاده تصریح کرد: هم‌اکنون تجارب اقتصادهای موفق جهان ثابت کرده که در صورت نبود سرمایه، منابع طبیعی و تکنولوژی و تنها با دارا بودن سرمایه‌ی انسانی می‌توان در ایجاد اقتصاد با ثبات موفق بود.
شایان گفتن است مدیران استانی بیش از 20 دستگاه مختلف اجرایی و بانکهای استان عضو این کارگروه هستند و سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان دبیر این کارگروه مسوول برگزاری نشستها و پیگیری مصوبات آن بوده و عملکرد و نتایج آن را برای تصمیمگیری نهایی به استاندار گیلان به عنوان رئیس کارگروه ارائه می‌دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.