کد خبر : 5095
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷

عامل هتک حیثیت شاکی، نامزد سابق پسرش بود

عامل هتک حیثیت شاکی، نامزد سابق پسرش بود

هاتف‌نیوز – عامل هتک حیثیت شهروند گيلاني در فضای مجازی كه نامزد سابق پسرش بود، شناسایی و دستگير شد.

    هاتف‌نیوز – عامل هتک حیثیت شهروند گيلاني در فضای مجازی كه نامزد سابق پسرش بود، شناسایی و دستگير شد.
سرهنگ محمدخاني رئيس پليس فتاي فرماندهي انتظامي استان گيلان در گفت ؤگو با «پايگاه خبري پليس» با اعلام اين خبر گفت: در پي ارجاع پرونده‌یی از دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهي فردي مبني بر منتسب نمودن اعمال خلاف واقع علیه وی در شبكه‌ی اجتماعي غیرمجاز، موضوع در دستورکار پليس فتا قرار گرفت.
وی افزود: با پي‌جوييهاي فني و پليسي، كارآگاهان پليس فتا عامل هتک حیثیت این زن را در شبکه‌ی اجتماعي غیرمجاز كه خانمی 24 ساله و نامزد سابق پسرش بود، شناسايي كرده و با هماهنگي مقام قضايي وي را در رشت دستگير نمودند.
سرهنگ محمدخاني اظهار کرد: با توجه به ادله‌ی ديجيتال كشف شده از متهم، وي به صراحت به بزه‌ی انتسابي اعتراف کرد و انگيزه‌ی خود را از اين کار انتقام گرفتن از پسر زن شاکی عنوان نمود.
پرونده پس از تکمیل شدن برای سپری کردن مراحل قانوني تحويل دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان رشت شد.
رئيس پليس فتاي استان گيلان تصريح كرد: طبق ماده‌ی 18 فصل پنجم قانون جرايم رايانه‌یی «هر كس به قصد اضرار به غير يا تشويش اذهان عمومي يا مقامات رسمي به وسيله‌ی سامانه‌ی رايانه‌یي يا مخابراتي اكاذيبي را منتشر نمايد يا در دسترس ديگران قرار دهد يا با همان مقاصد اعمالي را بر خلاف حقيقت، رأساً يا به عنوان نقل قول، به شخص حقيقي يا حقوقي به طور صريح يا تلويحي نسبت دهد، اعم از اينكه از طريق ياد شده به نحوي از انحا ضرر مادي يا معنوي به ديگري وارد شود يا نشود، افزون بر اعاده‌ی حيثيت (در صورت امكان)، به حبس از 91 روز تا دو سال يا جزاي نقدي از پنج ميليون ریال تا چهل ميليون ریال يا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.
سرهنگ محمدخاني در پايان از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هر گونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي يا پيام رسانهاي موبايلي مراتب را از طريق نشاني پليس فتا به نشانی: www.Cyberpolice.ir يا ايميل اين پليس به نشانی: Gfata@police.ir گزارش نمايند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.