کد خبر : 5031
تاریخ انتشار : جمعه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲

دو موضوع مهمی که رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت مطرح کرد

دو موضوع مهمی که رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت مطرح کرد

هاتف نیوز– بر پایه‌ی گزارش خبرنگار «هاتف‌نیوز» در نشست این هفته‌ی اعضای شوراهای اسلامی شهرستان رشت، حاج اسماعیل حاجی‌پور به تشریح دو موضوع مهم وضعیت شرکت تعاونی توسعه‌ی عمران رشت و تصویب طرح یکپارچه‌سازی زمینهای کشاورزی این شهرستان در سفر ریاست جمهوری پرداخت.

    هاتف نیوز– بر پایه‌ی گزارش خبرنگار «هاتف‌نیوز» در نشست این هفته‌ی اعضای شوراهای اسلامی شهرستان رشت، حاج اسماعیل حاجی‌پور به تشریح دو موضوع مهم وضعیت شرکت تعاونی توسعه‌ی عمران رشت و تصویب طرح یکپارچه‌سازی زمینهای کشاورزی این شهرستان در سفر ریاست جمهوری پرداخت.
وی خاطر نشان کرد: شرکت تعاونی توسعه‌ی عمران رشت تنها شرکت تعاونی است که با مصوبه و تایید دولت و مجلس فعالیت خود را حدود دو ماه است آغاز کرده و طبق برنامه‌ریزیهای انجام شده دستکم نیمی از جمعیت شهرستان باید به عضویت آن در آیند.
رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت با اشاره به قیمت سهام این تعاونی خاطر نشان کرد: هر سهم این شرکت تعاونی 150 هزار تومان به فروش می‌رسد و افراد با 50 هزار تومان می‌توانند یک سوم سهام آن را خریداری کنند.
وی تاکید کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به بانکهای توسعه‌ی تعاون، صادرات و ملت برای خرید سهام این شرکت تعاونی اقدام نمایند.
حاجی‌پور همچنین زمان واگذاری سهام شرکت این شرکت تعاونی را تا 21 اردیبهشت ماه امسال عنوان نمود و گفت: تلاش می‌کنیم 10 تا 15 روز دیگر نیز به مدت افزوده شود.
وی گفت: به بخشداریهای خمام، خشکبیجار، لشت‌نشا، سنگر و کوچصفهان و همچنین دهیاریها درباره‌ی نحوه و زمان واگذاری سهام شرکت تعاونی توسعه‌ی عمران شهر رشت اطلاع‌رسانی شده و با تاکید بر سودآور بودن سهام این شرکت تعاونی اطمینان کامل داریم موفق شود.
رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت همچنین گفت: در سفر اخیر ریاست ‌جمهور و هیات دولت به استان گیلان مقرر شده تا سالانه 10 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی این استان از جمله شهرستان رشت یکپارچه‌سازی شود.
اسماعیل حاجی‌پور گفت: هم‌اکنون 17 حلقه چاه عمیق در این شهرستان وجود دارد و 80 درصد از آببندانها نیز آبگیری شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود با الطاف الهی و بارش باران سال خوب زراعی داشته باشیم.
وی تاکید کرد: حدود 63 هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرستان رشت وجود دارد که در سفر اخیر ریاس جمهور و هیات دولت به گیلان مقرر گردید تا یکپارچه‌سازی شوند تا از هدر رفتن آب و پرتی زمین جلوگیری شده و شرایط فعالیت مناسبتر برای کشاورزی فراهم گردد.
در پایان سخنان اسماعیل حاجی‌پور هر یک از اعضای شورای اسلامی شهرستان رشت که نماینده‌ی شوراهای اسلامی بخشها و شهرهای این شهرستان هستند مسائل و موضوعاتی را مطرح کردند.
عضو شورای اسلامی بخش کوچصفهان از افزایش مبالغ پرداختی وام سلف به کشاورزان خبر داد و گفت: با رئیس بانک کشاورزی کوچصفهان در این زمینه صحبت شده و وی گفته‌ است که کشاورزان یا باید پیش از دریافت وام کشاورزان سپرده‌گذاری کنند و یا پس از دریافت وام بخشی از مبلغ وام دریافتی را به عنوان سپرده در بانک باقی بگذارند که این موضوع با توجه به مشکلات مالی کشاورزان مقدور نیست.27
محرمعلی رسولی سپس به وضعیت کشت و کار برنج در بخش کوچصفهان اشاره کرد و توضیحاتی را در این باره ارائه داد.
عضو شورای اسلامی شهر سنگر نیز گفت: مردم شهر سنگر از برخورد مأموران برق، آب و گاز چندان رضایت ندارند چون وقتی که این مأموران به در خانه‌های مردم مراجعه می‌کنند موجبات گلایه‌ی مردم را فراهم می‌نمایند.
حسن زاهدی گفت: به طور یقین مراجعه‌ی ماموران آب، برق و گاز بدون رعایت زمان مناسب موجبات سوء‌استفاده را نیز برای افراد تبهکار فراهم می‌کند و خلافکاران می‌توانند با حضور در خانه‌های مردم خود را به عنوان ماموران این اداره‌ها معرفی و خدای ناکرده به ارتکاب جرم اقدام نمایند.
وی همچنین به چند موضوع دیگر از جمله ساخته نشدن کنارگذر شهر سنگر، دریافت مجوز شن و ماسه و تسطیح زمینهای کشاورزی اشاره کرد.
ترمه نماینده‌ی شورای اسلامی بخش سنگر نیز به مشکلات موجود در زمینه‌ی آب، راه و شهرسازی، توزیع نهاده‌های کشاورزی و ارائه‌ی تسهیلات بانکی به کشاورزان اشاره کرد.
در ادامه برخی دیگر مسائل و مشکلات حوزه‌های مختلف مطرح شد و از رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت درخواست گردید تا این موضوعات مورد بررسی و پیگیری قرار گیرند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.