کد خبر : 4925
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۶:۰۶

یکی از دستاوردهای فرهنگی سفر «کاروان تدبیر و امید» به گیلان؛ در سال آینده کتابخانه‌ی مرکزی رشت به بهره‌برداری می‌رسد

یکی از دستاوردهای فرهنگی سفر «کاروان تدبیر و امید» به گیلان؛ در سال آینده کتابخانه‌ی مرکزی رشت به بهره‌برداری می‌رسد

هاتف‌نیوز – در نشست شورای اداری استان گیلان که با حضور رئیس جمهور و اعضای هیات دولت برگزار شد، کتابخانه‌ی مرکزی شهر رشت جزو 18 پروژه‌ی مهم استان گیلان شناسایی شد که با اختصاص اعتبار مورد نیاز در سال 95 به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

    هاتف‌نیوز – در نشست شورای اداری استان گیلان که با حضور رئیس جمهور و اعضای هیات دولت برگزار شد، کتابخانه‌ی مرکزی شهر رشت جزو 18 پروژه‌ی مهم استان گیلان شناسایی شد که با اختصاص اعتبار مورد نیاز در سال 95 به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.
«هاتف‌نیوز» به نقل از روابط عمومی اداره‌ی کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان گزارش می‌دهد:  سفر رئیس جمهور کشورمان و هیات دولت به استان گیلان با تصویب مصوباتی مهم از جمله تکمیل طرحهای نیمه تمام استان گیلان همراه بود.از بین این پروژه‌ها مهمترین مصوبه‌ی فرهنگی در سفر «کاروان تدبیر و امید» به استان، تصویب اتمام پروژه‌ی کتابخانه‌ی مرکزی شهر رشت با اعتبار مورد نیاز در طول مدت دو سال یعنی در سال95 است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در همین زمینه با اشاره به دستاوردهای سفر هیات دولت به استان گیلان، اظهار کرد: طبق این مصوبه‌ی مهم، کتابخانه‌ی مرکزی شهر رشت به عنوان بزرگترین کتابخانه‌ی عمومی شمال کشور پس از گذشت14سال از شروع عملیات احداث آن بالاخره در سال95 به بهره‌برداری کامل خواهد رسید و بزرگترین مشکل استان گیلان در زمینه‌ی کم بودن شاخص سرانه‌ی فضای مطالعه حل خواهد شد.
امیر محمدپور همچنین افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان ظهر پنجشنبه در نشست خبری با دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی با اعلام مصوبات سفر استانی خود در پاسخ به پرسش خبرنگاری در زمینه‌ی پروژه‌ی کتابخانه‌ی مرکزی شهر رشت تخصیص اعتبار لازم برای تکمیل کتابخانه‌ی مرکزی شهر رشت را از مهمترین این مصوبات، در استان گیلان برشمرد.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در باره‌ی این مصوبه‌ی هیات دولت در شورای اداری استان گیلان با قدردانی از پیگیریهای استاندار گیلان و نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی گفت: با اهتمام همه‌ی مسوولان امر و همدلی و همزبانی آنها و همچنین خواست فرهنگیان و فرهنگدوستان استان، پروژه‌ی کتابخانه‌ی‌ مرکزی رشت پس از 14 سال در سال 95 تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی اضافه کرد: با تکمیل کتابخانه‌ی مرکزی شهر رشت با مساحت هفت هزار و 600 مترمربع شاخصهای سرانه فضای مطالعه در استان به میزان چشمگیری افزایش خواهد یافت و نتایج ملموس این اقدام فرهنگی «دولت تدبیر و امید»، امیدی دوباره به مردم فرهنگدوست استان گیلان خواهد بخشید.
محمدپور بهبود سرانه‌ی فضای مطالعه از رتبه‌ی 30 کشوری به رتبه‌ی 23 کشوری و ارتقای رتبه‌ی سرانه‌ی اعضای کتابخانه‌های عمومی استان از رتبه‌ی 28 به رتبه‌ی 22 را بخشی از اثرات مثبت اتمام پروژه‌ی کتابخانه‌ی مرکزی شهر رشت عنوان کرد و گفت: امیدوار هستیم در امسال و سال آتی با تخصیص اعتبارات مناسب شاهد اتمام پروژه‌ی نیمه تمام کتابخانه‌های عمومی و در نتیجه افزایش شاخصهای مطالعه در استان گیلان باشیم.
گفتنی است عملیات احداث پروژه‌ی کتابخانه‌ی مرکزی شهر رشت به عنوان بزرگترین کتابخانه‌ی عمومی استاندارد شمال کشور از سال1380 آغاز شده که همزمان با سفر «کاروان تدبیر و امید» به استان گیلان با مساعدت استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و پیگیریهای مستمر اداره‌ی کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان این پروژه در فهرست 18 پروژه‌ی مهم استان برای اتمام در دولت یازدهم قرار گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.