کد خبر : 4215
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲

تا پنج سال آینده سیستم فاضلاب مدرن رشت به طور کامل اجرایی می‌شود/ میزان نیترات آب رشت صفر است

تا پنج سال آینده سیستم فاضلاب مدرن رشت به طور کامل اجرایی می‌شود/ میزان نیترات آب رشت صفر است

هاتف نیوز- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در نشست خبری به خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گیلان با تاکید بر اینکه عمر شبکه‌ی فاضلاب شهر رشت چیزی حدود 110 سال است، گفت: تا پنج سال آینده همه‌ی نقاط این شهر به سیستم فاضلاب مدرن مجهز می‌شود.

هاتف نیوز– مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در نشست خبری به خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گیلان با تاکید بر اینکه عمر شبکه‌ی فاضلاب شهر رشت چیزی حدود 110 سال است، گفت: تا پنج سال آینده همه‌ی نقاط این شهر به سیستم فاضلاب مدرن مجهز می‌شود.
بنا بر گزارش خبرنگار «هاتف‌نیوز» مهندس کاظم لطفی خاطر نشان کرد: با اجرای سیستم فاضلاب مدرن تا پایان سال آینده، حدود 30 درصد فاضلاب شهر رشت جمع‌آوری و تصفیه می‌شود.
وی سپس تاکید کرد تا پایان سال 98 شهر رشت کلاً به سیستم فاضلاب مدرن تجهیز خواهد شد و با ایجاد 10 تصفیه‌خانه‌ی لوکال یا محلی کل فاضلاب رشت با هدف جلوگیری از آلودگی رودخانه‌های «زرجوب» و «گوهررود» تصفیه می‌گردد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه را 365 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اعتبارات اجرایی این پروژه از محل اعتبارات خرید تضمینی آب و پساب که در لایحه‌ی بودجه‌ی سال 94 دولت لحاظ شده، تامین خواهد شد.
وی افزود: همچنین امسال و سال آینده فاضلاب و پساب دو هزار و 800 هکتار از مناطق رشت جمع‌آوری می‌شود و تا پایان اسفندماه امسال نیز ایستگاه پمپاژ غرب شهر رشت وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.7
مهندس لطفی خاطر نشان کرد 9 شهر گیلان سامل شهرهای فومن، صومعه‌سرا، آستارا، تالش، آستانه‌ی اشرفیه، لنگرود، رودسر، لاهیجان و سیاهکل که 75 درصد جمعیت استان گیلان را در بر می‌گیرند، تا سال 98 برخوردار سیستم فاضلاب برخوردار می‌شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در ادامه‌ی سخنان خود از بهره‌برداری از 16 پروژه‌ی شرکت آب و فاضلاب شهری استان در «دهه‌ی فجر» امسال خبر داد و میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرحها را 583 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مهمترین این پروژه‌ها را آبرسانی به شهر صومعه‌سرا با اعتباری افزون بر 200 میلیارد ریال تشکیل می‌دهد.
وی با بیان اینکه آبرسانی به شهرهای فومن و شفت نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد، خاطر نشان کرد: تا پایان خرداد سال آینده آبرسانی به شهر فومن اجرایی شده و آبرسانی به شهر شفت نیز در برنامه‌ی آتی پس از فومن قرار دارد.
مهندس لطفی سپس به کیفیت آب آشامیدنی کنونی شهر رشت اشاره کرد و کیفیت آن را فراتر از آب معدنی دانست و گفت: این آب به گونه‌یی است که می‌توان گفت «میزان نیترات آب مصرفی تصفیه‌خانه‌ی آب سنگر رشت صفر است».
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان همچنین از آغاز اجرای مرحله‌ی دوم تصفیه‌خانه‌ی آب استان گیلان از اسفندماه امسال خبر داد و گفت: هم‌اکنون تجهیز کارگاه این پروژه آغاز شده است و با اجرای این مرحله از تصفیه‌خانه، آب آشامیدنی شهرهای شرق استان گیلان تامین می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.