کد خبر : 4014
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵

نظارت پليس بر پديده‌هاي اجتماعي با مشاركت مردم به موفقیت می‌رسد

نظارت پليس بر پديده‌هاي اجتماعي با مشاركت مردم به موفقیت می‌رسد

هاتف نیوز – معاون اجتماعي پليس گيلان، عامل اصلی موفقیت در كنترل و نظارت پليس بر پديده‌هاي اجتماعي و فضاهاي شهري را مرهون مشاركت قشرهای مختلف جامعه دانست.

    هاتف نیوز – معاون اجتماعي پليس گيلان، عامل اصلی موفقیت در كنترل و نظارت پليس بر پديده‌هاي اجتماعي و فضاهاي شهري را مرهون مشاركت قشرهای مختلف جامعه دانست.
بر پایه‌ی گزارش پايگاه خبري پليس، نشست تخصصي ـ منطقه‌یي «بررسي عوارض ناشي از خشونت خانگي بر سلامت عاطفي ـ رواني زنان و الگوهاي مقابله‌یي با اين پديده» به ميزباني اداره‌ی كل بهزيستي و معاونت اجتماعي استان و شرکت نمایندگان ادارات و نهادهاي مختلف دولتي و غيردولتي در تالار شرکت مخابرات استان در رشت برگزار شد.
سرهنگ محمدرضا جعفري خيرخواه معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گيلان در اين نشست در سخنانی با اشاره به گسترش روزافزون روابط و تعاملات اجتماعي پيچيده در جهان امروز گفت: پليس به تنهايي و بدون همكاري و همياري دیگر نهادها و قشرهای مختلف جامعه نمي‌تواند تأثير همه‌جانبه‌یي در ايجاد امنيت و آرامش جامعه داشته باشد.
وی با اذعان به اينكه تأمين امنيت صرفاً با برخورد سلبي پليس امكانپذير نيست، بيان کرد: دخالت پليس در مسائل و مشکلات اجتماعي، نشان از دغدغه‌ی نیروهای ناجا برای كاهش آسيبها و ناهنجاريهاي اجتماعي می‌دهد كه در این جهت با فراخوان ظرفيتهاي مردمي، با به كارگيري 120 كارشناس و كارشناس ارشد روانشناسي به صورت افتخاري در دواير مشاوره و مددكاري اجتماعي كلانتريهاي استان اقدام كرده است.
سرهنگ خيرخواه اقدامات ايجابي را در ايجاد امنيت و آرامش جامعه با اهميت دانست و گفت: بهترين راهكار كاهش تعداد پرونده‌هاي قضايي و انتظامي، همواره از طريق برخورد ايجابي و گسترش و تقويت مراكز مشاوره‌ی روانشناسي است كه اين مهم در نيروي انتظامي از سال 80 راه‌اندازي شده و تاكنون عملكرد و تأثيری مطلوب در كاهش معضلات اجتماعي نیز داشته است.
وي نهادهاي پليس و بهزيستي را دو سازمان برتر و متولي پيشگيري از آسیبهای اجتماعي دانست و گفت: ما معتقديم كه توجه به بطن آسيب‌ا و جرايم، زمينه‌ی بروز ناهنجاريها در جامعه را تا حد بسياري كاهش خواهد داد.29
معاون اجتماعي پليس استان گيلان در پايان با بيان اينكه كنترل و نظارت پليس بر پديده‌هاي اجتماعي و فضاهاي شهري، مرهون مشاركت همه‌جانبه‌ی مردم و مسوولان است، اظهار اميدواري كرد: در آينده‌یی نزدیک شاهد افزایش روزافزون تعاملات سازنده بین نهادها و سازمانهای مختلف برای كاهش جرايم و تخلفات اجتماعي باشيم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.