کد خبر : 3699
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵

نظارت برای بهبود کیفیت نان به طور جدی دنبال می‌شود

نظارت برای بهبود کیفیت نان به طور جدی دنبال می‌شود

هاتف‌نیوز – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و دبیر کارگروه آرد و نان استان گیلان از نظارت مستمر و جدی بر عملکرد و فعالیت نانواییهای استان گیلان خبر داد.

    هاتف‌نیوز – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و دبیر کارگروه آرد و نان استان گیلان از نظارت مستمر و جدی بر عملکرد و فعالیت نانواییهای استان گیلان خبر داد.
دکتر علی منتظری تصریح کرد: با توجه به دستور استاندار محترم گیلان به این سازمان به دنبال افزایش نرخ نان و اهمیت این کالا در سبد مصرفی خانوار، تلاش در جهت ارتقای کیفیت و پیگیری از بروز تخلفاتی مانند کم‌فروشی و یا گرانفروشی در عرضه‌ی نان به شهروندان از مهمترین اهداف ما در حوزه‌ی نظارت است و این مهم در سرلوحه‌ی برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرار دارد.
دبیر کارگروه آرد و نان استان گیلان تصریح کرد: در این راستا نظارت کامل بر کیفیت و وزن نان صورت می‌گیرد.
وی افزود: در این مدت با نمونه‌برداری از نانهای تولیدی نانواییهای استان و ارسال نمونه‌ها برای انجام آزمایشهای کنترلی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، اداره‌ی کل استاندارد و تحقیقات صنعتی و شرکت غله، نتایج این آزمایشها در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار داده می‌شود.
منتظری خاطر نشان کرد: در صورت مشاهده‌ی هرگونه تخلف پرونده‌ی متخلفان به اداره‌ی کل تعزیرات حکومتی برای سیر مراحل قانونی ارسال می‌گردد.
وی خاطر نشان کرد: در مدت یک هفته‌ی اخیر با انجام 420 مورد بازرسی و دریافت شکایات مردمی از طریق سامانه‌ی 124 ستاد خبری این سازمان 46 مورد منجر به تشکیل پرونده گردید که پس از بررسیهای انجام شده کم‌فروشی و تقلب، عرضه‌ی نانهای سوخته و بی‌کیفیت، اضافه کردن کنجد به نان به صورت اجباری برای مشتری و رعایت نکردن موازین بهداشتی 32 مورد از این موارد منجر به تشخیص کم‌فروشی و تقلب، دو مورد اضافه کردن اجباری کنجد، 9 مورد منجر به تشخیص گرانفروشی و سه مورد منجر به تشخیص عدم رعایت موازین بهداشتی شدند.
دبیر کارگروه آرد و نان استان گیلان تصریح کرد: پرونده‌ی نانواییهای متخلف به ارزش ریالی بیش از 30 میلیون ریال برای سیر مراحل قانونی به اداره‌ی کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان رسیدگی به گزارشها و شکایات مردمی از سامانه‌ی 124 و نیز انجام گشتهای بازرسی ویژه‌ی این سازمان، اداره‌ی کل تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف استان را از جمله مهمترین راهکارها بر نظارت بر عملکرد نانواییهای این استان عنوان کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.