کد خبر : 3160
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶

از واردات بی‌نیاز هستیم؛ به صادرات بیندیشیم!

از واردات بی‌نیاز هستیم؛ به صادرات بیندیشیم!

هاتف نیوز – معاون وزیر جهاد کشاورزی از بی‌نیازی کشور به واردات مرکبات خبر داد و گفت:‌ با توجه به تولید انبوه انواع مرکبات و دیگر محصولات باغی مانند سیب برای تنظیم بازار این محصولات و جلوگیری از زیان تولیدکنندگان باید برای صادرات آنها برنامه‌ریزی کنیم.

  هاتف نیوز –  معاون وزیر جهاد کشاورزی از بی‌نیازی کشور به واردات مرکبات خبر داد و گفت:‌ با توجه به تولید انبوه انواع مرکبات و دیگر محصولات باغی مانند سیب برای تنظیم بازار این محصولات و جلوگیری از زیان تولیدکنندگان باید برای صادرات آنها برنامه‌ریزی کنیم.
محمدعلی طهماسبی در نشست خبری که خبرگزاریها بازتاب دادند اظهار کرد:‌ برخی بدون داشتن مسوولیت، اظهاراتی مبنی بر کم بودن مرکبات و نیاز کشور به واردات چند 100 هزار تنی آن مطرح می‌کنند، در حالی که این اظهارات درست نیست و باید برای تنظیم بازار این محصولات به فکر صادرات مازاد آنها باشیم.
وی افزود: به عنوان مثال انواع مرکبات از جمله نارنگی و پرتقال در شمال ایران از شرق تا غرب مازندران و بخشی از استان گیلان تولید می‌شود اما در سال گذشته به حدود 25 درصد مرکبات غرب استان مازندران آسیب جدی وارد شد.
معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد:‌ محصول آسیب دیده در غرب استان مازندران بیشتر مرکبات صنعتی مخصوص آبگیری و فرآوری بود که با توجه به تولید این محصول در بقیه‌ی نواحی شمال کشور و جنوب ایران کاهش محسوسی در تولید این محصول اتفاق نیفتاده است و امسال حدود بیش از یکمیلیون و 900 هزار تن پرتقال تولید می‌شود.25
طهماسبی گفت:‌ اگر حدود 5/1 میلیون تن از پرتقال تولیدی را برای مصرف تازه خوری اختصاص دهیم، باز هم محصول به اندازه‌ی کافی وجود دارد و باید برای صادرات این محصول و کیوی که براساس برآوردهای صورت گرفته امسال حدود 300 هزار تن تولید می‌شود، برنامه‌ریزی کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.