کد خبر : 2402
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۳

آقای مدیر لطفاً بگویید حضور گردشگران خارجی چه سودی برای گیلان داشته است؟!

آقای مدیر لطفاً بگویید حضور گردشگران خارجی چه سودی برای گیلان داشته است؟!

هاتف‌نیوز – قطعاً هر چه صنعت گردشگری در استان گیلان پیشرفت و ترقی کند تبعات ویژه و مختص به خود دارد که می‌تواند تاثیرات مثبت بر فرهنگ، اقتصاد، تجارت، صنعت و… استان به همراه داشته باشد.

    هاتف‌نیوز – قطعاً هر چه صنعت گردشگری در استان گیلان پیشرفت و ترقی کند تبعات ویژه و مختص به خود دارد که می‌تواند تاثیرات مثبت بر فرهنگ، اقتصاد، تجارت، صنعت و… استان به همراه داشته باشد.
هیچکس منکر این واقعیت نیست که افزایش تعداد گردشگران هر شهر و استان می‌تواند به چرخه‌ی اقتصادی آن جامعه و استان کمک کند اما تاکنون کارشناسان ما بررسی دقیق و نگاهی موشکافانه به این مهم نداشته یا دستکم اعلام نکرده‌اند.
هفته‌ی گذشته به نقل از رضا علیزاده مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان خبری پخش شد که هر چند خوشحال کننده بود اما برای توده‌ی مردم چون از تاثیرات و تبعات بیان چنین آماری اطلاع و آگاهی نمی‌یابند، بی اهمیت تلقی شده و با موج بی‌تفاوتی همراه بوده است.
رضا علیزاده گفت: امسال حضور گردشگران خارجی در استان گیلان نسبت به سال گذشته سه درصد بیشتر شده است.
وی همچنین اعلام کرد: ورود گردشگران داخلی نیز به استان گیلان از ابتدای امسال تاکنون 11 درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه گیلان می‌تواند بیش از اینها در جذب گردشگر موفق باشد، اظهار کرد: این استان شمالی از قطبهای مهم گردشگری کشور محسوب می‌شود.
هر چه این خبر را پایان و بالا کردیم از مشکلات موجود در توسعه‌ی صنعت گردشگری گرفته تا برنامه‌های دولت برای فراهم کردن زیرساختها و بسترهای لازم در این بخش و عدد و ارقام مربوط به تعداد واحدهای گردشگری، هتلها، مجتمعهای خدمات اقامتی، تفریحی، سفره‌خانه‌ها و میهمانپذیرها و… آمده بود و راهکارهایی نیز برای توسعه‌ی گردشگری استان مطرح شد اما…
اما به نظر می‌رسد مسوولان مرتبط با بخش گردشگری باید تلاش کنند تا به جای بیان عدد و ارقام و آمار که برای جامعه چندان سودی ندارد و حتی برای مردم مبهم و غیرقابل قبول می‌نماید از نتایج و مزایای این عدد و ارقام سخن بگوشند و مردم را از تاثیرات آن در جامعه مطلع نمایند.
به نظر می‌رسد کارشناسان بخش گردشگری باید بگویند که حضور گردشگران داخلی و خارجی چه تاثیری در اقتصاد استان و معیشت و رفاه جامعه می‌تواند داشته باشد. اگر مردم در جریان این مسائل قرار گیرند مطمئناً بیش از پیش با مسوولان و دست‌اندرکاران صنعت گردشگری استان گیلان همراهی و همگامی خواهند کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.