کد خبر : 2304
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۱

سخنان رئیس پلیس گیلان در جمع خبرنگاران

سخنان رئیس پلیس گیلان در جمع خبرنگاران

هاتف‌نیوز- فرمانده‌ی انتظامي استان گيلان در نشست خبري با دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی استان، اعتمادسازي را مهمترين راهبرد نيروي انتظامي در دستيابي به امنيت اجتماعي عنوان نمود.

   هاتف‌نیوز– فرمانده‌ی انتظامي استان گيلان در نشست خبري با دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی استان، اعتمادسازي را مهمترين راهبرد نيروي انتظامي در دستيابي به امنيت اجتماعي عنوان نمود.
بر پایه‌ی گزارش پايگاه خبري پليس، سردارابراهيم قائد رحمتي در این نشست خبري برنامه‌هاي «هفته‌ی نيروي انتظامي» در استان گیلان را تشريح كرد.
فرمانده‌ی انتظامي استان گيلان با بيان اينكه فعاليتهاي «هفته‌ی ناجا» در «هفته‌ی نيروي انتظامي» رويكرد مشخص دارد، شعار امسال این هفته را «پليس؛ تلاش جهادي، كارآمدي و اقتدار» اعلام نمود و گفت: پليس با تكيه بر شعار سال كه به وسیله‌ی مقام معظم رهبري (مدظله العالي) نامگذاري شد، با تلاش جهادي و بهره‌گيري از فنآوري روز در مسير نهادينه كردن فرهنگ امنيت اجتماعي و توسعه‌ی رويكرد جامعه محوري در ماموريتهاي خويش گامهاي اساسي بر می‌دارد.
سردار ابراهيم قائد رحمتي با بيان اينكه تلاش جهادي، در فرهنگ اسلامي در واقع، عينيت بخشيدن به آرمانها و ارزشهاي الهي است، افزود: تلاش جهادي در شعار «هفته‌ی ناجا» به معناي اخلاص، با خدا بودن و براي خدا كار كردن است.
وی با اشاره به حديثي از اميرالمومنين علي(ع) كه فرمودند: «خداوند جهاد را براي عزت و سربلندي ايجاد كرد»، اظهار نمود: نيروي انتظامي نيز با تلاش جهادي درصدد است به امنيت اجتماعي كه يكي از محورها و مولفه‌ی سياسي توسعه‌ی اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي كشور است، دست يابد.
قائد رحمتي اعتمادسازي را مهمترين راهبرد نيروي انتظامي در دستيابي به امنيت اجتماعي عنوان نمود و اظهار کرد: اعتمادسازي با تلفيقي از سرمايه‌هاي مالي و انساني و پشتيباني لازم، راه رسيدن به امنيت اجتماعي و كاهش آسيبها اجتماعي است.
وي با اشاره به كارآمدي در شعار امسال «هفته‌ی ناجا»، اضافه نمود: پيچيدگي و گستردگيهاي آسيب اجتماعي، موجب بروز جرايم جديدي شده، كه لازم است پليس نيز همزمان با اين تغييرات، تغيير كرده و نسبت به افزايش كارآمدي كاركنان خودش در تامين نظم و امنيت مردم تلاش وافري داشته باشد.
رئيس پليس گيلان به واژه‌ی اقتدار در شعار «هفته‌ی ناجا» اشاره نمود كه به طور قطع تغييري در سبك زندگي و روابط اجتماعي ايجاد مي‌كند و گفت: اقتدار حافظان نظم و امنيت، متوجه تبهكاران و مخالفان قانون بوده و رحمت و مهرباني پليس نيز متوجه مردم و شهروندان قانونمدار است.
سردار ابراهيم قائد رحمتي با بيان اينكه پليس در دستيابي به اقتدار از حمايت عمومي مردم برخوردار است، تاكيد كرد: تلاش بر اين است تا نيروي انتظامي به صورت مقتدر براي دفاع از امنيت اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي جامعه به وظيفه‌اش كه رفع مشكلات امنيتي و كاهش جرايم و تامين نظم و امنيت مردم است، دست يابد.
گفتني است در روزشمار «هفته‌ی ناجا» بدین شرح که 14 مهرماه به عنوان «اقتدار، توانمندي و قانونمداري»، 15 مهرماه «خدمتگزاري، پاسخگويي و کرامت انساني»، 16 مهرماه «دانش بنيان، حرفه گرايي و روزآمدي»، 17 مهر ماه «تلاش جهادي، ايثارگري، تعالي فردي و سازماني»، 18 مهرماه «ولايتمداري و حاکميت ارزشهاي اسلامي و جامعه ايماني»، 19 مهرماه «اعتماد عمومي، مشارکت مردمي و انضباط اجتماعي»، 20 مهرماه «آموزش همگاني، پيش‌بيني و پيشگيري اجتماعي» نامگذاري شده است.

  فرمانده‌ی انتظامي استان گيلان در نشست خبري با خبرنگاران، پليس را جزو اولينها از نظر رضايتمندي مردم اعلام نموده و گفت: سرمايه‌ی اصلي پليس، اعتماد و رضايتمندي مردم است.
بر پایه‌ی گزارش پايگاه خبري پليس، سردار ابراهيم قائد رحمتي در این نشست خبري، عمكرد پليس گيلان در ششماهه نخست امسال را تشريح كرد.
فرمانده‌ی انتظامي استان گيلان با بيان اينكه كشفيات انواع كالاي قاچاق در ششماهه‌ی نخست امسال افزايش 100 درصدي دارد، گفت: در حوزه‌ی مواد مخدر، افزايش 30 درصدي كشفيات و 27 درصدي دستگيري افراد مرتبط با حوزه‌ی موادمخدر و همچنين افزايش چهار درصدي كشفيات انواع سرقت را نيز با تلاش شبانه‌روزي پليس شاهد بوده‌ايم.
سردار ابراهيم قائد رحمتي با اشاره به اينكه271 هزار و 111 تماس مردمي در اين مدت با مركز فوريتهاي پليسي 110 با برقرار شده است، افزود: از تماسهاي برقرار شده، 134هزار و 363 تماس منجر به عمليات پليسي شده كه ماهیانه مردم به طور ميانگين 46هزار و 852 بار با مركز فوريت پليسي 110 تماس گرفته‌اند.
وی با اعلام اينكه به طور ميانگين در هر يك دقيقه يك تماس با مركز پليس برقرار شده، تصريح كرد: تعدد و كثرت تماس مردم با مركز فوريتهاي پليسي 110 نشان از اعتماد مردم به پليس دانست.
وي بيشترين تماسهاي مردم با پليس را در شهرهاي رشت، لاهيجان و بندرانزلي و كمترين تماسها را در املش، شفت و ماسال عنوان نمود و اقدام كنترلي براي صحت عمل كاركنان در بخش 110 را نيز 451 مورد اعلام کرد.
رئيس پليس گيلان با بيان اينكه پليس در مجموع سازمانها و ارگانهايي كه مورد نظرسنجي قرار گرفته‌اند، جزو اولينها از نظر رضايتمندي مردم بوده است، اظهار داشت: سرمايه‌ی اصلي پليس، اعتماد و رضايتمندي مردم است.
وي در ادامه عملكرد پليس در حوزه راهنمايي و رانندگي و پليس راه را تشريح نموده و اعلام داشت: در تلفات ناشي از تصادفات در درون شهري و برون شهري با تلاشي كه صورت گرفته به ميانگين كاهش شش درصدي كشته‌شدگان رسيده‌ايم كه اين كاهش بسيار مهم بوده است.
سردار ابراهيم قائد رحمتي افزود: افزايش122درصدي اعزام مشمولان در مقاطع مختلف تحصيلي، كاهش 19 درصدي معافيت كفالت،كاه هفت درصدي شوراي پزشكي، افزايش168 درصدي دستگيري مشمولان غايب، افزايش 18 درصدي صدور مجوز تحصيلي و افزايش 36 درصدي صدور معافيت تحصيلي همچنين عملكرد پليس در حوزه وظيفه‌ی عمومي است.
فرمانده‌ی انتظامي استان گيلان در پايان به اقدامات خدماتي و فرهنگي پليس در آموزش همگاني مردم در ششماهه‌ی نخست امسال اشاره نمود و گفت: هزار و چهار جلسه‌ی آموزش همگاني در مدارس،430 جلسه‌ی آموزشي ويژه‌ی كاركنان دولت، 880 مورد آموزش حضوري شهروندان در مساجد، توزيع 290 هزار بروشور آموزشي با محتواي پيشگيري از جرم، پخش 215هزار تراكت آموزشي با موضوعات اجتماعي، انتظامي و ترافيكي، 52 مرحله آموزش شهروندان از طريق مجلات و ويژه نامه‌هاي تخصصي و روانشناسي، برگزاري 220 همايش با موضوعات مختلف در ادارات دولتي، آموزش و ارتقای سطح فرهنگ ترافيكي 13 هزار و 617 نفر و… نيز از اقدامات خدماتي و فرهنگي پليس بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.