کد خبر : 1915
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹

چرا شهردار رشت بادکنک سفید هوا کرد؟!

چرا شهردار رشت بادکنک سفید هوا کرد؟!

هاتف‌نیوز – شهردار کلانشهر رشت با حضور در آیین «روز جهاني صلح» و سخنرانی در این همایش به عنوان تنها شهردار صلح کشور از بین دیگر شهرداران روز يكشنبه سی‌ام شهریور ماه امسال صلح پایدار بشری را در سایه‌ی ایمان به خدا قابل تحقق عنوان کرد.

هاتف‌نیوز – شهردار کلانشهر رشت با حضور در آیین «روز جهاني صلح» و سخنرانی در این همایش به عنوان تنها شهردار صلح کشور از بین دیگر شهرداران روز يكشنبه سی‌ام شهریور ماه امسال صلح پایدار بشری را در سایه‌ی ایمان به خدا قابل تحقق عنوان کرد.
این همایش که به همت دفتر منطقه‌یي يونسكو و كميسيون ملي يونسكو در ايران روز یکشنبه‌ی گذشته در تهران برگزار با حضور مجموعه‌ی مديريت شهري رشت به عنوان يكي از اعضاي مجمع شهرداران صلح جهاني، همراه بود.
محمدابراهیم خلیلی به عنوان تنها سخنران از اعضاي مجمع جهاني‌شهرداران صلح در این آیین در تالار «موزه‌ی ملت مجموعه‌ی فرهنگي سعدآباد» با حضور دكتر محمدرضا سعيدآبادي دبيركل كميسيون ملي يونسكو- ايران، استركيش لاروش رئيس دفتر منطقه‌يي يونسكو در تهران، گري لوييس نماينده‌ی سازمان ملل متحد در ايران و شماری از سفيران، استادان دانشگاه و فرهيختگان كشور در سخنانی گفت: از منظر قرآن؛ صلح پايدار جهاني و آرامش جوامع بشري جز در سايه‌ی ايمان به خدا محقق نمي‌شود و حلقۀ‌ی اتصال همه‌ی اجتماعات بشري كه از نظر زبان، نژاد، ثروت و منطقه‌‌ی جغرافيايي متفاوتند فقط ايمان به خدا است.
وي با تاكيد بر اينكه بقا، رفاه، امنيت و منزلت جزو نيازهاي اساسي بشر هستند تصريح كرد: امروزه بيش از ۷۰ درصد جمعيت جهان در شهرها زندگي مي‌كنند و با افزايش روزافزون جمعيت در شهرها، مديران و دست‌اندركاران و رهبران جوامع مي‌بايست با توجه به اين چهار نياز اساسي بشر كه مهمترين آنها امنيت، آرامش و صلح است، بکوشند چرا كه در صورت عدم وجود امنيت و صلح دیگر نيازهاي بشري نيز پاسخ داده نخواهند شد.
دکتر محمدرضا سعيدآبادي‌ دبيركل كميسيون ملي يونسكو در ایران نيز گفت: اگر فكر جنگ در ذهن انسانها شكل مي‌گيرد، بايد فكر صلح هم در ريشه‌ی فكر انسانها ايجاد شود.
وی افزود: اگر بخواهيم صلح و انديشه به آن در ذهن انسانها شكل بگيرد بايد به آن اهميت بدهیم و اهميت به چنين موضوعاتي به اقدامات فرهنگي و اجتماعي نياز دارد.
در بخشی ديگر از اين برنامه گري لوييس نماينده‌ی سازمان ملل متحد در ايران پيام بان‌كي مون دبيركل سازمان ملل متحد را به مناسبت «روز جهاني صلح» خواند.
در پايان هم كتاب عكس «سفيران صلح، قربانيان جنگ» اثر مهدي منعم هنرمند گيلاني با حضورش به وسیله‌ی خليلي شهردار رشت، صابر رئيس شوراي اسلامي شهر رشت و شوقي رئيس كميسون فرهنگي – اجتماعي این شورا به استركيش لاروش رييس دفتر منطقه‌يي يونسكو در تهران و دكتر سعيد آبادي دبير كل كميسيون ملي يونسكو درايران اهدا شد.
اجراي موسيقي گروه هنري «سنت»، سخنراني دكتر كيهان برزگر رئيس پژوهشكده‌ی مطالعات خاور ميانه در زمینه‌ی حقوق انسانها و صلح، ارائه‌ی مطالبي به وسیله‌ی كودكان كم توان ذهني و جسمي در باره‌ی صلح و روياهاي آينده‌ی آنها و اجراي موسيقي قطعه «زنگهاي عميق براي صلح» از ديگر بخشهاي اين برنامه بود.
گفتني است در پايان این همایش شهردار رشت و دیگر شرکت‌کنندگان بادكنكهاي سفيد‌ی که پيامهاي صلح بر روی آن نوشته شده بود، به نشانه‌ی انتشار پيام صلح و آزادي به هوا رها شد.

3

1

2

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.