کد خبر : 1848
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۵:۳۱

طرح جامع و تفصيلي هفت شهر گيلان ابلاغ شد

طرح جامع و تفصيلي هفت شهر گيلان ابلاغ شد

هاتف‌نیوز – طرح جامع و تفصيلي هفت شهر ديگر از شهرهاي استان گيلان به وسیله‌ی شورايعالي شهرسازي و معماري ايران به استانداري گيلان ابلاغ شد و در همه‌ی امورعمراني و توسعه‌ی شهري بر همگان لازم‌الاجرا گردید.

    هاتف‌نیوز – طرح جامع و تفصيلي هفت شهر ديگر از شهرهاي استان گيلان به وسیله‌ی شورايعالي شهرسازي و معماري ايران به استانداري گيلان ابلاغ شد و در همه‌ی امورعمراني و توسعه‌ی شهري بر همگان لازم‌الاجرا گردید.
بر پایه‌ی گزارش روابط عمومي اداره‌ی كل راه و شهرسازي استان گيلان، مهندس خدیجه انشاء مدير شهرسازي و معماري اين اداره‌ی كل در این باره گفت: طرحهاي جامع و تفصيلي به عنوان اسناد مهم در برنامه‌ريزي و مديريت شهري مطرح هستند.
وي با بيان اينكه طرح جامع به عنوان طرح بلندمدتي است كه در آن نحوه‌ی استفاده از زمینها و منطقه‌بندي مربوط به حوزه‌هاي مختلف، خطوط كلي ارتباطي، نيازمنديهاي عمومي شهر و … با اولويتهاي مربوط به آنها تعيين مي‌شود، افزود: طرح تفصيلي نيز بر اساس معيارها و ضوابط كلي طرح جامع شهر، نحوه‌ی استفاده از زمينهاي شهري در محلات مختلف شهر، شبكه‌ی عبور و مرور، ميزان تراكم جمعيتي و ساختماني در واحدهاي شهري و … را مشخص مي‌كند.
مهندس انشاء اظهار کرد: بر اساس ماده‌ی دو قانون تاسيس شورايعالي شهرسازي و معماري ايران، طرحهاي جامع و تفصيلي مصوب و بر اساس ماده‌ی چهار اين قانون، ابلاغ و براساس ماده‌ی هفت اين قانون، شهرداريها مكلف به اجراي آن خواهند بود.
وی گفت: توسعه‌ی استان گيلان با موقعيت ممتاز در حوزه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي، اجتماعي، كالبدي و … و با شهرهاي متعدد و متراكم در بستري از طبيعت خاص و خدادادي، مستلزم توسعه‌یي پايدار با مديريت ويژه و راهبردي خواهد بود.
خديجه انشاء همچنین بيان کرد: تهيه‌ی طرحهاي جامع و تفصيلي شهرهاي استان گيلان در جهت نيل به اهداف پايدار و توسعه‌ی شهري با توجه به حفظ زمینهای كشاورزي، ايجاد محيط زيستي پاك، شرايط اقليمي و نوع زندگي مردم، در نظر گرفتن روشهاي نوين علمي و فني از اهميتی ويژه برخوردار بوده كه اين مهم از دغدغه‌هاي اصلي و در اولويت اداره‌ی كل راه و شهرسازي استان گيلان است.11
اين مقام مسوول ادامه داد: با پيگيريهاي متعدد از جانب مديريت شهرسازي و معماري اداره‌ی كل راه و شهرسازي و ايجاد هماهنگيهاي لازم با دبيرخانه‌ی شورايعالي شهرسازي و معماري ايران و پس از تشكيل جلسات متعدد، با ياري حق تعالي در تاريخ 19/06/93 شش شهر ديگر از شهرهاي استان شامل سه شهر مركز شهرستان ( شفت، رضوانشهر، رودبار) و سه شهر (لوندويل، لشت‌نشا و رحيم آباد) به وسیله‌ی شورايعالي شهرسازي و معماري ايران به استانداري گيلان ابلاغ شد و در همه‌ی امور عمران و توسعه‌ی شهري بر همگان لازم‌الاجرا گردید.
وی در ادامه گفت: طرح جامع ويژه‌ی شهر ماسوله نيز برای توسعه‌ی گردشگري پايدار با حفظ ميراث جاودانه‌ی استان گيلان، روز چهارشنبه 19 شهریور ماه امسال به استانداري گيلان ابلاغ شد كه برای تصميمگيري براي مديران شهري ملاك عمل خواهد بود.
مدير شهرسازي و معماري اداره‌ی كل راه و شهرسازي استان گيلان در پايان گفت: اميد است با رعايت ضوابط و مقررات طرح به وسیله‌ی مديران شهري به ویژه شهرداريهاي محترم و با مشاركت فعال مردم شريف در جهت تحقق اهداف طرح، موجبات توسعه‌ی هدايت شده و موزون شهر و نيز ارتقای وضعيت اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي شهروندان محترم آن، به نحو هماهنگ، فراهم گردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 5 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.