کد خبر : 1648
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۷:۲۲

دانشگاه گیلان در طرحهای توسعه‌یی استان فعالانه عمل می‌کند

دانشگاه گیلان در طرحهای توسعه‌یی استان فعالانه عمل می‌کند

هاتف‌نیوز – میهمان این هفته‌ی بازار سرمایه‌گذاری خارجی، دکتر فرید نجفی مدیر مرکز کارآفرینی و ارتباط با جامعه‌ی دانشگاه گیلان بود که ضمن تشریح پتانسیل و توانایی این دانشگاه در سخنان خود خاطر نشان کرد: دانشگاه گیلان با فعالیتهای علمی خود در جهت حمایت از طرحهای توسعه‌یی گیلان گام برمی‌دارد.

    هاتف‌نیوز – میهمان این هفته‌ی بازار سرمایه‌گذاری خارجی، دکتر فرید نجفی مدیر مرکز کارآفرینی و ارتباط با جامعه‌ی دانشگاه گیلان بود که ضمن تشریح پتانسیل و توانایی این دانشگاه در سخنان خود خاطر نشان کرد: دانشگاه گیلان با فعالیتهای علمی خود در جهت حمایت از طرحهای توسعه‌یی گیلان گام برمی‌دارد.
وی ابتدا در معرفی ویژگیهای دانشگاه گیلان گفت: این دانشگاه از هشت دانشکده‌ی فنی، علوم پایه، کشاورزی، ادبیات و علوم انسانی، منابع طبیعی، معماری و هنر، علوم ریاضی و تربیت بدنی تشکیل شده است و دارای بیش از 500 نفر عضو هیات علمی و بالغ بر 19 هزار دانشجو است که بیش از شش هزار و 500 نفر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و دکترا دارد.
دکتر نجفی با تاکید بر اینکه این دانشجویان موظف هستند پایان‌نامه‌های تحصیلی علمی تهیه کنند گفت: اگر این پایان‌نامه‌ها به سمت حل مسائل و مشکلات استان پیش برود بسیاری از مسائل استان حل خواهد شد. وی سپس به امکانات سخت‌افزاری و نرم افزاری دانشگاه گیلان اشاره کرد و گفت: درحال حاضر دانشگاه گیلان خود را متعهد می‌بیند که در جهت حل مسائل و مشکلات جامعه گام بردارد و برای این کار توسعه‌ی پروژه‌های کاربردی تقاضامحور با اولویت استان گیلان و ایجاد برنامه‌ی پژوهانه‌ی اعضای هیات علمی را در دستور کار دارد.
مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه گیلان سپس گفت: توسعه‌ی کارآیی و ترویج فرهنگ کارآفرینی در جامعه، ایجاد شرکتهای دانش‌بنیان و رسیدن به اقتصاد دانایی محور از جمله اهداف و برنامه‌های دانشگاه گیلان در حل مشکلات استان است و ما برای رسیدن به این مهم تدوین برنامه‌ی آمایش استان گیلان با همکاری دستگاههای اجرایی، ایجاد کلینیک صنعت دانشگاه در شهرکهای صنعتی با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و بررسی نحوه‌ی ایجاد و تشکیل کلینیک کشاورزی را در برنامه داریم.
وی در ادامه گفت: اگر مشکلات بخشهای مختلف استان از جمله صنعت، آسیب‌شناسی شود و برای هر یک از آسیبهای موجود راهکاری علمی و قابل اجرا ارائه گردد می‌توان به استانی توسعه‌یافته دست پیدا کرد. وی پیشنهاد دانشگاه گیلان برای رسیدن به رشد و شکوفایی استان گیلان را توجه ،تعامل و همکاری دستگاههای مختلف برای موشکافی کردن مسائل و مشکلات به صورت زیربنایی است تا بتوانیم راهکارهای برون رفت از مسائل را پیدا کنیم.
مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه گیلان سپس گفت: صنایع بایستی با انباشت اطلاعات و دانش دانشگاهها و مراکز علمی استفاده کند چون به نظر صاحبنظران هم‌اکنون نه تنها در ایران بلکه در جهان هم، صنعت از دانشگاه و دانشگاهیان عقب‌تر است. دانشگاه گیلان با توجه به تعامل خود آمادگی کامل برای حل مسائل استان به صورت علمی و پژوهشی را دارد و برای رسیدن به این مهم به همکاری دستگاههای اجرایی استان نیازمندیم و ما تلاش می‌کنیم با تقاضامحوری این خدمات را ارائه دهیم.
دکتر فرید نجفی در پایان سخنان خود پیش از رسیدن به بخش پرسش و پاسخ همچنین خاطر نشان کرد: دانشگاه گیلان با هدف خیرخواهانه برای حل مسائل و مشکلات استان فعالانه وارد عمل می‌شود و راهکاری اجرای طرحهای توسعه‌یی را پیشنهاد می‌کند.6
در این نشست نمایندگان شرکت برق، گمرک فرودگاه رشت، نمایندة ی سیستم بانکی استان، نماینده‌ی صنعت و معدن، نماینده‌ی اداره‌ی کل حفاظت محیط زیست استان، نماینده‌ی خانه‌ی کشاورز و برخی دیگر نقطه نظراتشان را در باره‌ی مسائل مطرح شده، بیان کردند و هر یک مواردی از موضوعات مطرح شده را به نقد کشیدند و دکتر فرید نجفی هم به موارد مطرح شده پاسخ داد.
در پایان هم منصور مولایی‌پور نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی در سخنانی با تشکر از میهمان این نشست و حضور فعالانه‌ی شرکت‌کنندگان در این برنامه گفت: چند نکته را بایستی توضیح دهم. نخست اینکه ما نمی‌خواهیم در یک نشست علمی همانند این برنامه همه‌ی مسائل و مشکلات را حل کنیم بلکه برگزاری این نشستها هدفش این است که یک سلسله مباحث علمی برای خروج از مشکلات مطرح شود و نقد و بررسی گردد تا فضای ایجاد تعامل و گفت‌وگو در زمینه‌ی حل مسائل بخشهای صنعت، کشاورزی، خدمات به وجود آید.
نکته‌ی دوم اینکه اگر یک درصد از شش هزار و 500 دانشجوی رشته‌های کارشناسی ارشد و دکترا بخواهند پایان‌نامه‌های خود را به مسائل و موضوعات مهم جامعه اختصاص دهند بسیاری از مسائل و مشکلات استان گیلان واکاوی شده و مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.
مولایی‌پور سپس خاطرنشان کرد: پژوهشهای دانشگاه تقاضا محور و عرضه محور است ضمن اینکه همیشه چنین نیست که صنعت از دانشگاه عقب‌تر باشد به نظر در بسیاری از موارد صنعت حتی از دانشگاه نیز جلوتر گام برمی دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.