کد خبر : 1603
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۲

در گیلان بیش از سه هزار شرکت تعاونی فعال هستند

در گیلان بیش از سه هزار شرکت تعاونی فعال هستند

هاتف‌نیوز – مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان از فعالیت سه هزار و 63 شرکت تعاونی فعال در این استان خبر داد و گفت: در این تعاونیها یکملیون و 908 هزار نفر عضو هستند و با فعالیت این تعداد تعاونی در استان گیلان برای 350 هزار و 64 نفر نیز شغل ایجاد شده است.

    هاتف‌نیوز – مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان از فعالیت سه هزار و 63 شرکت تعاونی فعال در این استان خبر داد و گفت: در این تعاونیها یکملیون و 908 هزار نفر عضو هستند و با فعالیت این تعداد تعاونی در استان گیلان برای 350 هزار و 64 نفر نیز شغل ایجاد شده است.
حاج محمود ایزددوست خاطر نشان کرد: یکی از سیاستهای کلی نظام اجرای اتصل 44 قانون اساسی و در راستای تحقق این اصل مهم تعاونیهای سهامی عام در جهت توسعه و عمران گسترش می‌یابند.
وی در این نشست که به مناسبت فرا رسیدن «هفته‌ی تعاون» (12 تا 18 شهریور ماه) در اداره‌ی کل تعاون، کار و رفاته اجتماعی برگزار شد، به اهمیت وجود تعاونیها تاکید کرد و گفت: در تماتم دنیا تعاونیها بخش وسیعی از اقتصاد کشورها را بر عهده دارند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان سپس خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه میزان بیکاری در استان گیلان زیاد است، توسعه و ترویج فعالیت تعاونیها یکی از راههای کاهش جمعیت بیکار در این استان بود و و ما باید تلاش کنیم تا با توسعه‌ی فعالیت تعاونیها از توان نیروهای جوان و آماده‌ی کار بهره ببریم.
حاج محمود ایزددوست همچنین با بیان اینکه در حال حاضر 23 اتحادیه‌ی تعاونی 499 تعاونی را زیر پوشش خود گرفته‌اند افزود: در حال حاضر ایجاد 657 شرکت تعاونی دیگر نیز در حال اقدام است.
وی اظهار کرد: فعالیت این تعاونیها در بخشهای مختلفی همچون مسکن، مصرف، اعتبار، حمل و نقل، سهام عدالت، صنعت، کشاورزی،خدمات، صنایع دستی، فرش دستباف، مرزنشینان و… است، گفت: یکی از اقداماتی که تعاونیها در طول سال گذشته انجام داده‌اند توزیع سبدهای کالای اختصاص یافته به مردم بوده است.
وی ادامه داد: بخش عمده‌یی از سبدهای کالای توزیع شده در سال گذشته و امسال به وسیله‌ی تعاونیهای مصرف فرهنگیان و کارکنان دولت انجام شده است.
ایزددوست گفت: همچنین در طول سال برای بیش از 110 هزار عضو به وسیله‌ی تعاونیهای مصرف در استان گیلان کالاهای مختلف عرضه می‌شود و بخش وسیعی از خدمات حمل و نقل بار و مسافر استان گیلان به وسیله‌ی تعاونیهای حمل و نقل بار و مسافر که زیر پوشش اداره‌ی کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند انجام می‌شود.
وی سپس خاطر نشان کرد: 100 درصد صید ماهی در استان گیلان به وسیله‌ی چهار هزار و 500 عضو تعاونیهای صید پره با جمعیت عضو 147 هزار نفر انجام می‌شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان توسعه و ترویج فعالیتهای تعاونیها را در استان از اهم فعالیتهای اداره‌ی کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان دانست و گفت: ما موظفیم در راستای اجرای سیاستهای کلی اصل 44 تعاونیهای عام را توسعه داده و برای رفع مشکلات آنها بکوشیم.
حاج محمود ایزددوست همچنین گفت: در «هفته‌ی تعاون»امسال هشت طرح تعاونی در بخشهای کشاورزی، صنعت، معدن و خدمات ماده‌ی بهره‌برداری بوده که این طرحهات با اعتباری افزون بر 98 میلیارد و 300 میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده و برای بیش از 268 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کرده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان سخنان خود از همراهی و همکاری دست‌اندرکاران مطبوعات و رسانه‌های گروهی با اداره‌ی کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های کلی این وزارتخانه در جهت ترویج فرهنگ تعاون در جامعه و توسعه‌ی فعالیتهای تعاونی قدردانی و تشکر کرد.

عکس۱۰۲۲

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.