کد خبر : 529
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰

آیا شالیزارهای رشت به خاطره‌ها خواهد پیوست؟!

آیا شالیزارهای رشت به خاطره‌ها خواهد پیوست؟!

    هاتف‌نیوز – مدتی است که مساله‌ی تغییر کاربری زمینهای کشاورزی به ویژه شالیزارها در استان گیلان موضوع مورد نقد و نظر مسوولان، رسانه‌های گروهی و مردم قرار گرفته است. در همین زمینه بر پایه‌ی گزارشی که «باشگاه خبرنگاران جوان» به نقل از مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان درج کرده گویا بیشترین

    هاتف‌نیوز – مدتی است که مساله‌ی تغییر کاربری زمینهای کشاورزی به ویژه شالیزارها در استان گیلان موضوع مورد نقد و نظر مسوولان، رسانه‌های گروهی و مردم قرار گرفته است.
در همین زمینه بر پایه‌ی گزارشی که «باشگاه خبرنگاران جوان» به نقل از مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان درج کرده گویا بیشترین میزان تغییر کاربری‌ زمینهای کشاورزی در استان گیلان در بین 16 شهرستان استان در طول چند سال اخیر در شهرستان رشت اتفاق افتاده است.
علی‌اکبر برجسته در این زمینه اظهار کرد: گیلان، استانی کشاورزی است و یکی از استانهای استراتژیک کشور در تامین مواد غذایی هموطنانش محسوب می‌شود، به همین دلیل جلوگیری از تغییر کاربری هرگونه زمینهای کشاورزی به ویژه شالیزارها در راس کارهای مدیران استان قرار دارد.
وی اضافه کرد: هم‌اکنون عزم جدی در استان برای جلوگیری از تغییر کاربری زمینهای کشاورزی به وجود آمده و بر طبق شواهد عینی تغییر کاربریها در گیلان رو به کاهش است.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه بیشترین متقاضیان تغییر کاربری شالیزارها در شهرستان رشت وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به توسعه‌ی شهری این شهرستان در بین 16 شهرستان گیلان بیشترین تهدید از نظر تغییر کاربریها به شهرستان رشت مربوط می‌شود و ما نیز به همین دلیل جلوگیری از تغییر کاربری زمینهای کشاورزی را در این شهرستان در اولویت کاری خود قرار داده‌ایم.
وی از استقرار گشت حفاظتی خصوصی زیرنظر نیروی انتظامی در استان گیلان خبر داد و گفت: این گشتها با چراغهای گردان در پنج شهرستان رشت، رودسر، سیاهکل، لاهیجان و فومن از هرگونه تغییر کاربری شالیزارها جلوگیری می‌کنند و در صورت مشاهده‌ی هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز اجازه‌ی تخریب واحدها را نیز دارند.
علی‌اکبر برجسته درارتباط با دهیارانی که بنگاه معاملاتی دارند و می‌خواهند کشاورزان را تشویق به فروش زمینشان به خوش‌نشینها کنند، گفت: استانداری گیلان درصدد شناسایی این دهیاران که البته تعدادشان اندک است برآمده، تا با آنها برخورد قانونی انجام شود.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان سپس با اشاره به اینکه در شهرستان رشت به ویژه در بخش لشت‌نشا به دلیل کمبود آب برای کشت و کار برنج بیشترین تقاضاها برای تغییر کاربری به ما ارسال می‌شود، تصریح کرد: در این مناطق با هرگونه تغییرکاربری غیرمجاز به شدت برخورد خواهد شد.
حال با توجه به عدد و ارقامی که از وضعیت تغییر کاربری زمینهای شالیزاری شهرستان رشت منتشر می‌شود، جای این پرسش وجود دارد که آیا با تداوم روند این تغییر کاربری چیزی از شالیزارهای اطراف رشت باقی خواهد ماند و آیا در آینده فرزندان این مرز و بوم بایستی عکس شالیزار را در نشریات و سایتهای خبری ببینند و خاطره‌های مربوط به آن را در کتابها بخوانند؟
امیدواریم با دخالت به موقع و مسوولانه‌ی مسوولان ما شالیزارهای شهرستان رشت به خاطره‌ها نپیوندد و عط خوش شالی همچنان بر فضای این شهرستان حاکم باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.