کد خبر : 46963
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۱۲

در آخرین نشست شورای شهرستان رشت چه گذشت؟مشکلات باید با توجه به کمبود اعتبارات مطرح شوند

در آخرین نشست شورای شهرستان رشت چه گذشت؟مشکلات باید با توجه به کمبود اعتبارات مطرح شوند

هاتف‌خبر – اعضای شورای شهرستان رشت در نشستی که با حضور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان برگزار شد، مطالب متنوعی در باره‌ی راه‌های شهرستان رشت مطرح کردند. به گزارش “هاتف‌خبر” پیش شروع سخنان آنها، مهندس غلامعلی نیک‌فهم که به عنوان میهمان برنامه در این نشست شرکت کرده بود، تاکید کرد

هاتف‌خبر – اعضای شورای شهرستان رشت در نشستی که با حضور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان برگزار شد، مطالب متنوعی در باره‌ی راه‌های شهرستان رشت مطرح کردند.
به گزارش “هاتف‌خبر” پیش شروع سخنان آنها، مهندس غلامعلی نیک‌فهم که به عنوان میهمان برنامه در این نشست شرکت کرده بود، تاکید کرد که مشکلات باید متناسب با اعتبارات موجود، مطرح شوند.
در نشست شورای شهرستان رشت، اعضای این شورا بر تامین روشنایی جاده‌ها، بهسازی فضای سبز اطراف جاده‌ها و تعیین حریم جاده‌های شهری و روستایی، جلوگیری از سرقت سیم پایه‌های روشنایی جاده‌ها و علایم راهنمایی و رانندگی تاکید کردند.
مصطفی مهربان در این نشست گفت: مسیر آستانه‌ی اشرفیه تا کوچصفهان روشنایی معابر ندارد و به دلیل سرقت سیم این مسیر شبها خاموش است.
وی افزود: اگر برای روشنایی این مسیر اداره‌ی کل راهداری به سرعت وارد عمل شود با توجه به اینکه در فصل تابستان هستیم و تردد در این مسیر زیاد است، رضایت عمومی را به همراه خواهد آورد.
علیرضا تاج شهرستانی هم گفت: راه‌ها آلان شاهرگهای حیاتی زندگی ما هستند و اهمیت آنها کمتر از وجود آب، برق و گاز نیست.
نماینده‌ی شهر رشت در شورای شهرستان با تاکید بر اینکه باید به مقوله‌ی راه باید نگاه زیبایی‌شناسانه داشته باشیم، خواستار آراستگی فضای سبز اطراف جاده‌های بین شهری شد.
وی افزود: در زمینه حریم جاده‌ها هم من افراط و تفریط می‌بینم در مسیری حریم بسیار کم است و در مسیر دیگر بسیار زیاد. هم‌اکنون مهمترین نگرانی مردم محدوده‌ی جاده‌های شهری و روستایی مساله‌ی حریم جاده است که باید مشخص شود.
وی به کاهش سرعتکاه‌ها هم اشاره کرد و گفت: فرهنگ رانندگی را نباید با وجود سرعتکاه‌ها اصلاح نمود بلکه تعداد زیاد آنها سبب نارضایتی رانندگان می‌شود.
نماینده‌ی شهر لشت‌نشا در شورای شهرستان رشت راه‌های ورودی شهر به هیچوجه به شورا و شهرداری مربوط نمی‌شود و اگر ما مسایل و مشکلات به دلیل کمبود اعتبار نگوییم درست نیست.
محمد صادقی ادامه داد: به نظر من اداره‌ی کل راهداری در حوزه‌ی راه روستایی بهتر از راه شهری عمل کرده است اما در بخش راه شهری کاستیها زیاد است.
محمد نیکخوی نماینده بخش خشکبیجار به لزوم خطکشی آسفالت معابر اشاره کرد و گفت: فعالیت خوبی در این زمینه انجام شده است که باید به این موضوع هم اشاره کرد.


وی افزود: برخی از راه‌های روستایی در بخش خشکبیجار نیاز به روکش آسفالت دارند مثلاً در روستای شهرستان حدود ۲۰ سال است که از آخرین روکش آسفالت آن گذشته است.
وی به مساله نگهداری از آسفالت راه‌های روستایی و شهری هم اشاره کرد.
هادی وطن دوست نیز با اشاره به اینکه یکی از محاسن شورای شهرستان این است که چکیده‌ی شوراهای شهر، بخش و روستاهای آن شهرستان است و به موضوعات عمده می‌پردازد، برخی مسائل حوزه‌ی انتخابیه‌ی خود را برشمرد.
نماینده بخش سنگر در شورای شهرستان گفت: مساله‌ی ترافیک، ایمنی مردم را همیشه تحت تاثیر قرار می‌دهد به همین دلیل برای ساکنان اطراف جاده‌ها بسیار مهم است.
وی گفت: تریلی‌هایی که از سنگر می‌گذرند دائماً به آسفالت جاده‌های این مسیر لطمه می‌زنند.
وطن‌دوست همچنین به مساله‌ی مرمت پلها اشاره کرد و گفت: پل خمام‌رود نیازمند توجه و رسیدگی است.
مصطفی عباس‌پور هم گفت: میزان آسفالت‌ریزی در روستاها بسیار ضعیف است مثلاً ما در روستاهای بخش لشت‌نشا امسال پروژه آسفالت نداریم.
نماینده‌ی بخش لشت‌نشا در شورای شهرستان رشت افزود: خطکشی راه‌های روستایی و علف‌زنی حواشی جاده‌ها بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.
وی در باره‌ی حریم متفاوت از نظر اداره کل راهداری و بنیاد مسکن برای جاده‌های روستایی اشاره کرد و خواستار رفع این مشکل شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.