کد خبر : 47631
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳

موج مهاجرتها به رانندگان پایه‌ی یک و خلبانها رسید!

موج مهاجرتها به رانندگان پایه‌ی یک و خلبانها رسید!

هاتف‌خبر – رئیس اتحادیه‌ی شرکتهای مسافربری گفت: امروز با افرادی تحصیلکرده و حتی خلبان مواجه هستیم که به دنبال دریافت گواهینامه‌ی رانندگی پایه‌ی یک هستند تا بتوانند مهاجرت کنند! به گزارش «هاتف‌خبر» احمدرضا عامری درباره‌ی استقبال رانندگان و شرکتهای حمل و نقلی از واردات پنجهزار دستگاه اتوبوس به «ایلنا» اظهار کرد: موضوع مهم در رابطه

هاتف‌خبر – رئیس اتحادیه‌ی شرکتهای مسافربری گفت: امروز با افرادی تحصیلکرده و حتی خلبان مواجه هستیم که به دنبال دریافت گواهینامه‌ی رانندگی پایه‌ی یک هستند تا بتوانند مهاجرت کنند!
به گزارش «هاتف‌خبر» احمدرضا عامری درباره‌ی استقبال رانندگان و شرکتهای حمل و نقلی از واردات پنجهزار دستگاه اتوبوس به «ایلنا» اظهار کرد: موضوع مهم در رابطه با واردات این پنجهزار دستگاه اتوبوس این است که وام و تسهیلاتی که دولت برای افزایش قدرت خرید رانندگان و شرکتها ارائه می‌دهد رقمی قابل توجه نیست و از آن مهمتر اینکه عوارض گمرکی هم اعمال می‌شود که هزینه‌ی تمام شده را بسیار افزایش خواهد داد.
وی با بیان اینکه دولت برای نوسازی و توسعه‌ی ناوگان باید شرایط حمایتی ایجاد کند، ادامه داد: با این گرانیهای موجود کدام راننده می‌تواند اتوبوس وارداتی خریداری کند؟! در این شرایط باید اقداماتی انجام دهند که انگیزه‌ی سرمایه‌گذاری در این بخش ایجاد شود و گر نه با قیمتهای دستوری بلیت و طولانی شدن مدت زمان بازگشت سرمایه، رغبتی برای توسعه‌ی ناوگان ایجاد نخواهد شد. البته با این تورم در کشور بازگشت سرمایه‌یی برای فعالان در حمل و نقل جاده‌یی وجود ندارد.
رئیس اتحادیه‌ی شرکتهای مسافربری با تاکید بر اینکه هم‌اکنون ریسک سرمایه‌گذاری در حمل و نقل بسیار زیاد است، گفت: بیشتر از اینکه فعالان به دنبال سرمایه‌گذاری در حمل و نقل باشند به دنبال فرار از این بخش هستند چرا که حمایتی وجود ندارد به همین دلیل، تعداد ناوگان فعال در یکسال از ۱۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به حدود ششهزار دستگاه رسیده ‌است.


عامری با بیان اینکه هر چند تقاضا برای خرید اتوبوس در کشور وجود دارد، اما قدرت خرید وجود ندارد و از این رو تقاضا چشمگیر نیست و در داخل هم تولیدی نداریم که متقاضی بتواند از خرید داخل استفاده کند، افزود: هم‌اکنون هیچ برآوردی از قیمت اتوبوسهای وارداتی نداریم چرا که قیمت آنها دلاری است و نمی‌دانیم در آنزمان نرخ دلار در کشور چقدر است؟ هنوز هم اتوبوسی وارد نشده و اساساً نمی‌دانیم چه زمانی قرار است این پنجهزار دستگاه اتوبوس وارد شود.
وی ادامه داد: در ایران در ساختار حمل و نقل جاده‌یی بیشتر خود رانندگان هستند و بافت آن از ابتدا به این شکل بوده و دولت حتی اگر در زمینه‌ی تامین قطعات به کمک رانندگان بیایند، می‌توان بخشی از ناوگان زمینگیر شده را احیا کرد.
رئیس اتحادیه‌ی شرکتهای مسافربری با اشاره به افزایش درخواست رانندگان پایه‌ی یک برای مهاجرت، تاکید کرد: در حال حاضر برخی از کشور‌ها به رانندگان در بخش حمل و نقل باری هم اقامت و هم حقوق چند هزار دلار پرداخت می‌کنند و ما امروز با افرادی تحصیلکرده و حتی خلبان مواجه هستیم که به دنبال دریافت گواهینامه‌ی رانندگی پایه‌ی یک هستند تا بتوانند از این طریق به آن کشور‌ها مهاجرت کنند. آن کسی که گواهینامه‌ی پایه‌ی یک داشته باشد می‌تواند راننده‌ی اتوبوس و کامیون باشد و فرصت مهاجرت نیز دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.