هاتفخبر – معاون آموزش متوسطهی وزارت آموزش و پرورش در وبینار معاونان آموزش متوسطه استانها از اجرایی شدن طرح «تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران اُفت تحصیلی دانشآموزان» خبر داد.
هاتفخبر – معاون آموزش متوسطهی وزارت آموزش و پرورش در وبینار معاونان آموزش متوسطه استانها از اجرایی شدن طرح «تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران اُفت تحصیلی دانشآموزان» خبر داد. به گزارش «هاتفخبر» از ادارهی اطلاعرسانی و روابط عمومی ادارهی کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمدمهدی کاظمی در وبینار معاونان آموزش متوسطه ادارات کل آموزش و پرورش استانها با تبیین شیوهنامهی اجرایی طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران اُفت تحصیلی دانشآموزان، اظهار کرد: در راستای توسعهی عدالت آموزشی و تربیتی و باهدف بهبود و تکمیل فرآیند آموزش، جبران نارساییها و کاستیهای آموزشی و تعمیق یادگیری دانشآموزان، «طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی دانشآموزان» دورههای ابتدایی، اول متوسطه و دوم متوسطه(نظری، فنیوحرفهیی و کاردانش) در تابستان 1401 اجرا میشود. وی افزود: نقایص و کاستیهای آموزش در فضای مجازی و نگرانی از کفایت دسترسیها به ابزارهای کارآمد در تحقق اهداف این الگوی آموزشی، بهویژه در مناطق کمتر برخوردار، فاصلهی آموزشی و افت تحصیلی(آشکار و پنهان) را ایجاد کرده است. کاظمی سپس تصریح کرد: ۲۰ درصد از دانشآموزان مدارس دولتی به تفکیک دورههای اول و دوم متوسطه(نظری، فنیوحرفهیی و کاردانش) زیرپوشش این طرح قرار خواهند گرفت. وی گفت: از چهاردهم فرودین ماه 1401 کلاسهای حضوری در همهی مدارس کشور برگزار شد اما جبران کاستیهای یادگیری و ضعف علمی دانشآموزان نیازمند برنامهریزی جامع در همهی ابعاد آموزشی و تربیتی است که باید مدنظر همهی برنامهریزان نظام تعلیم و تربیت قرار بگیرد.
معاون آموزش متوسطه درزمینهی دانشآموزان شرکتکننده در این کلاسها نیز خاطر نشان کرد: اولویت اجرای طرح به تشخیص کارگروه تخصصی آموزشی و پرورشی استان، مدارس و مناطق کمتر برخوردار، مرزی و حاشیهی شهرها و مدارس روستایی، عشایری و شبانهروزی است و این طرح دو گروه از دانشآموزان را زیرپوشش آموزشهای جبرانی و تقویتی قرار میدهد؛ گروه اول شامل دانشآموزانی است که بر اساس ضوابط موجود در آییننامههای آموزشی و ارزشیابی، نتوانستهاند نصاب قبولی را در خرداد 1401 کسب نمایند و گروه دوم شامل دانشآموزانی میشود که با وجود کسب نصاب قبولی در دروس، بر اساس تحلیل نتایج ارزشیابی پایانی(خرداد 1401) به وسیلهی شورای مدرسه، نیازمند شرکت در کلاسهای جبرانی و تقویتی تشخیص داده شدهاند. وی اضافه کرد: ضروری است در تعیین پایگاههای مجری طرح بهگونهیی برنامهریزی شود که سهولت دسترسی حداکثری دانشآموزان، امکانات آموزشی و تجهیزات سرمایشی و … مورد توجه قرار بگیرد. کاظمی با تأکید بر برگزاری کلاسها در ماههای تیر و مرداد ماه 1401 گفت: آموزش دروس منحصراً به شیوهی حضوری است و مدارس میتوانند با بهرهگیری از سامانهی شاد و محتوای بارگذاری شده در این سامانه نسبت به ارائهی آموزشهای مکمل به دانشآموزان(خارج از زمان برنامهی هفتگی و برگزاری آموزشهای حضوری) اقدام نمایند. وی در بارهی نحوهی ارزشیابی از آموزشهای ارائه شده به دانشآموزان گفت: پس از پایان فرآیند آموزش، ارزشیابی دانشآموزان در شهریور ماه 1401 مطابق با برنامهی تنظیم شدهی مدارس و پایگاهها برگزار میشود،بنابر این با تایید شورای عالی آموزش و پرورش در صورتیکه نمرات ارزشیابی دانشآموزانِ گروه دوم در شهریورماه، بیشتر از نمرات خرداد باشد، این نمرات، جایگزین نمرات خرداد ماه خواهد شد.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.