هاتف خبر – سال گذشته 383 مورد تخلفات مرتبط با شرکتها، رانندگان و مالکان وسائط نقلیه ی حمل و نقل جاده ای برونشهری استان گیلان مورد رسیدگی قرار گرفت
هاتف خبر – سال گذشته 383 مورد تخلفات مرتبط با شرکتها، رانندگان و مالکان وسائط نقلیه ی حمل و نقل جاده ای برونشهری استان گیلان مورد رسیدگی قرار گرفت.
به گزارش “هاتف خبر” سال گذشته به تخلفات 96 پرونده ی شرکتهای حمل و نقل در کمیسیون ماده ی 12، همچنین 259 پرونده ی رانندگان متخلف نیز در کمیسیون ماده ی 11 و نیز 27 پرونده ی مالکان وسائط نقلیه ی عمومی متخلف در کمیسیون ماده ی 14 مورد رسیدگی قرار گرفت.
حسن رجبی رئیس اداره ی حقوقی اداره ی کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در توضیح این خبر گفت: سال گذشته به تخلفات 96 پرونده ی شرکتهای حمل و نقل در کمیسیون ماده ی 12 و 259 پرونده ی رانندگان متخلف نیز در کمیسیون ماده ی 11 و 27 مورد پرونده ی مالکان وسائط نقلیه عمومی متخلف، در کمیسیون ماده ی 14 مورد رسیدگی قرار گرفت.
رئیس اداره ی حقوقی اداره ی کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان با اعلام این مطلب افزود: از 96 مورد پرونده ی رسیدگی شده مربوط به شرکتهای حمل و نقل، 52 فقره پرونده مربوط به تخلفات بخش حمل و نقل مسافر و 44 فقره پرونده ی مربوط به شرکتهای حمل و نقل کالا بوده که منجر به صدور احکامی همچون تعطیلی سه شرکت حمل و نقل مسافر و پنج شرکت حمل و نقل کالا، 14مورد تذکر کتبی شرکت حمل و نقل مسافر و پنج مورد تذکر کتبی شرکت حمل و نقل کالا و 30 مورد جریمه ی نقدی شرکت حمل و نقل مسافر و 31 مورد جریمه ی نقدی شرکت حمل و نقل کالا شده است. وی در ادامه گفت: عمده موارد رسیدگی شده در کمیسیون ماده ی 12 در زمینه ی حمل و نقل مسافر شامل رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی، رعایت نکردن قوانین و مقررات تهیه و تنظیم صورت وضعیت، رعایت نکردن ضوابط مربوط به مدیریت فنی و در زمینه ی حمل و نقل کالا هم مهار نکردن مناسب بار، رعایت نکردن تهیه و تنظیم درست بارنامه، صدور بارنامه برای وسائط نقلیه یی که تجهیزات ایمنی مناسب نداشته و به موقع به مدیران فنی مراجعه ننموده، استفاده ی غیرمجاز از کارت هوشمند رانندگان دیگر، دریافت کمیسیون اضافی و …. بوده است. رجبی در ادامه خاطر نشان نمود: همچنین در این مدت 259 فقره پرونده ی مربوط به رانندگان بخش مسافر و کالا نیز در کمیسیون ماده ی 11 و 27 فقره پرونده ی مربوط به مالکان ناوگان بخش مسافر و کالا در اداره ی کل مورد بررسی قرار گرفت که منجر به صدور 133مورد قطع خدمات(لغو کارت هوشمند از یکماه تا یکسال)، 203 مورد تذکر کتبی در کمیسیون ماده ی 11 و صدور 16مورد قطع خدمات(لغو کارت هوشمند ناوگان از یکماه تا یکسال)، 11 مورد تذکر کتبی در کمیسیون ماده ی 14 گردیده که عمده تخلف آنها رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی، صادر نکردن بلیت بین راهی برای مسافران، حمل بار بدون بارنامه و با وسائط نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی مناسب، حمل بار غیر مجاز و …. بوده است.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.