هاتف خبر – مسوول روابط عمومی اداره ی کل بیمه سلامت استان گیلان گفت: هر گونه تماس تلفنی یا پیامکی با شهروندان برای دریافت وجه با ادعای تمدید دفترچه یا صدور کارت سلامت بیمه با هر عنوان، سوءاستفاده از نام بیمه سلامت بوده و این موارد به هیچ عنوان از طرف این سازمان نیست.
به گزارش “هاتف خبر” محمد اسدی درباره ی کلاهبرداری از شهروندان و بیمه شدگان اداره ی کل بیمه سلامت استان به وسیله ی تماس تلفنی افزود: سودجویان با روشهای مختلف تلاش میکنند که شهروندان را برای فروش بیمههای تکمیلی قانع کنند. این افراد از عباراتی همچون «کارت هوشمند سلامت» یا «کارت بیمه سلامت» و یا با عنوان «تمدید دفترچه بیمه سلامت» استفاده میکنند.
وی ادامه داد: اداره ی کل بیمه سلامت استان گیلان هیچگونه تماس تلفنی یا مراجعه ی حضوری با شهروندان یا بیمه شدگان در موارد عنوان شده برقرار نمیکند و این موارد با هدف کلاهبرداری از شهروندان از طرف برخی افراد سودجو مطرح میشود.
اسدی ادامه داد: برای بیمه شدگان صندوقهای روستایی و بیمه سلامت همگانی امکان تمدید اعتبار پوشش بیمه یی به وسیله ی سرپرست خانوار به صورت غیرحضوری و از طریق مراجعه به سامانه ی خدمات شهروندی به نشانیهای اینترنتی: bimehsalamatiranian.ir و eservices.ihio.gov.ir/esc فراهم گردیده است.
مسوول روابط عمومی اداره ی کل بیمه سلامت استان گیلان همچنین به امکانات سامانه ی غیرحضوری شهروندی بیمه سلامت اشاره کرد و افزود: برای بیمه شدگان علاوه بر تمدید اعتبار پوشش بیمه یی، رویت تاریخچه ی خدمت ، جستجوی پزشکان ومراکز درمانی طرف قرارداد، ثبت شکایات، افزودن عضو و مشاهده ی اطلاعات اعضای خانوار نیز فراهم شده است. وی خاطر نشان کرد: بسیاری از شماره تلفنهایی که در گذشته بیمه شدگان ثبت نمودند نیاز به ویرایش داشته که این دسته از بیمه شدگان با مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا سامانه های یاد شده، می توانند اقدام کرده تا بتوانند از خدماتی که برای آنان ارائه می شود از طریق پیامک مطلع گردند.
محمد اسدی در پایان افزود: شهروندان و بیمه شدگان اداره ی کل بیمه سلامت استان گیلان هر گونه پرسش در باره ی بیمه سلامت را میتوانند از طریق سامانه ی تلفنی ۱۶۶۶ با کارشناسان این اداره ی کل در میان گذاشته و پاسخ مناسب را دریافت کنند.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.