هاتف خبر – محمد عین اله زاده – نکته ای در زمینه چگونگی برگزاری امتحانات دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم
امروزه در کنار همه دلمشغولی ها و معضلات و مشکلات فراگیر جامعه، دغدغه برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم به اصلی ترین دل نگرانی های بسیاری از دانش آموزان و خانواده هایشان تبدیل شده است. اگر امتحانات به شکل حضوری برگزار گردد با پیامدهای احتمالی آن چه خواهید کرد؟ حتی اگر گفته شود که در جلسات امتحان فاصله گذاری رعایت خواهد شد، ساعتی که قبل و بعد از امتحانات دانش آموزان در محوطه حوزه امتحانی دور هم جمع می شوند چه تمعیداتی اندیشیده شده است؟ اگر فقط در هر حوزه امتحانی یکی از دانش آموزان ناقل “ویروس کرونا” باشد احتمال مبتلا شدن چند دانش آموز و چندین خانواده وجود دارد؟ آیا برگزاری امتحانات حضوری موجی دیگر بر امواج غیرقابل کنترل “ویروس کرونا” در جامعه نمی افزاید؟! آیا مسئولان نظام آموزشی کشور تمام پیامدهای برگزاری امتحانات حضوری را سنجیده اند که با صراحت اعلام می کنند که ما تحت هر شرایط امتحانات پایه نهم و دوازدهم را حضوری برگزار می کنیم؟ باید از وزیر آموزش و پرورش پرسیده شودکه منظور ایشان تحت هر شرایط یعنی چه؟!
و اگر امتحانات به شکل آنلاین برگزارگردد که تاکنون هیچ اراده ای از طرف نظام آموزشی کشور در این مورد مشاهده نشده است، تکلیف چند میلیون دانش آموزی که دسترسی به گوشی هوشمند را ندارند چه می شود؟ اینک ۱۷ ماه از همه گیری ویروس مرگبار کرونا در جهان می گذرد و حدود پنجماه از تولید اولین واکسن کرونا در جهان گذشته است، در این فاصله زمانی که بسیاری از کشورها واکسینه کردن مردمانشان را تا حدقابل قبولی پیش برده اند و حتی بعضی از کشورها احتمالاً تا ماه های دیگر پروتکلها و سخت گیریهای کرونای را کنار می گذارند، ما چه می کنیم؟ مسئولان ما بفرمایند تاکنون چند درصد از مردمان جامعه مان را واکسن زده اند؟ اگر دولتمردان نگاهی به جامعه آماری که در اختیارشان است بنمایند، متوجه خواهند شد به علت عدم شفافیت در اطلاع رسانی و عدم اعتمادسازی در جامعه بسیاری از مردم حتی خطر ریسک مبتلا شدن به کرونا را به واکسن زدن ترجیح می دهند. مسئولیت این عدم اعتمادسازی با چه کسی است مردم یا دولت؟ در پایان باید یادآور شوم برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم آزمونی برای نظام آموزشی کشور تلقی می شود.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.