هاتفخبر – وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه و شماری از مقامات استان همچون استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیران دستگاههای اجرایی و برخی از نمایندگان شهرستانهای گیلان در مجلس شورای اسلامی، پس از شرکت در همایش بینالمللی اتحادیهی اقتصادی اوراسیا، با حضور در اسکله از روند فعالیتهای منطقهی آزاد انزلی بازدید کرد.
هاتفخبر – وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه و شماری از مقامات استان همچون استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیران دستگاههای اجرایی و برخی از نمایندگان شهرستانهای گیلان در مجلس شورای اسلامی، پس از شرکت در همایش بینالمللی اتحادیهی اقتصادی اوراسیا، با حضور در اسکله از روند فعالیتهای منطقهی آزاد انزلی بازدید کرد. به گزارش «هاتفخبر» از ادارهی ارتباطات و اطلاعرسانی راه و شهرسازی گیلان، محمد اسلامی ادامهی انجام کنارگذر انزلی به طول 16 کیلومتر و عرض حدود 25 متر را مورد بازدید قرار داد و با اشاره با متوسط پیشرفت فیزیکی 55 درصدی بر تسریع در انجام این پروژه به منظور تسهیل دسترسی مردم تاکید کرد.
وی همچنین از عملیات زیرسازی پروژهی راهآهن رشت – کاسپین – انزلی بازدید کرد و با ابراز امیدواری از وضعیت موجود گفت: یکی از پروژههای ویژه که در دست ساخت است اتصال راهآهن قزوین – رشت به بندرانزلی و اتصال آن به آستارا است که تلاش بسیاری برای انجام آن شده و امیدواریم اتصال بندر کاسپین به راهآهن در همین دولت عملیاتی شود. وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژهی راهآهن رشت – آستارا بر اساس زمانبندی مشخص در دست اجرا است، خاطر نشان کرد: اتصال راهآهن ایران به شبکهی ریلی افغانستان و اتصال چابهار به زاهدان از طریق خط آهن در دست اجرا بوده و در آستانهی افتتاح است. وی همچنین بیان نمود: تکمیل شبکهی آزاد راهی و بزرگراهی هم به گونهیی که کریدور شمال – جنوب و غرب – شرق از ظرفیت حمل و نقل این مسیرها بهرهمند شوند نیز در دست اقدام است. محمد اسلامی با بیان اینکه با تکمیل زیرساختها جذابیت استفاده از فرصت ایران در ترانزیت برای اتحادیهی اوراسیا افزایش مییابد، گفت: جذابیت استفاده از فرصت ایران در ترانزیت برای اتحادیهی اوراسیا با تکمیل زیرساختها دو چندان میشود به همین دلیل اکنون علاوه بر توسعهی زیرساختها تلاش شده در اتحادیهی راهآهنهای جهان موافقتنامه امضا کنیم و در قالب همکاری منطقهیی با تعرفههای واحد در ترانزیت کالا نقش داشته باشیم.
گفتنی است قطعهی اول راهآهن رشت – کاسپین – انزلی به طول 36 کیلومتر بیش از ٧٠ درصد پیشرفت فزیکی دارد و قطعهی دوم آن نیز به طول ١٨ کیلومتر حدود 31 درصد از پیشرفت فیزیکی برخوردار است. شایان گفتن اینکه از مجموع ٣٦ کیلومتر سه کیلومتر ریلگذاری شده و چهار کیلومتر دیگر هم آمادهی روسازی است و عملیات زیرسازی آن به پایان رسیده و بقیه طبق زمانبندی طرح ادامه یافته و انجام میشود.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.