کد خبر : 27240
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰

آیا سازمان حفاظت محیط زیست به این خط آهن مجوز می‌دهد؟

آیا سازمان حفاظت محیط زیست به این خط آهن مجوز می‌دهد؟

هاتف‌خبر – معاون شرکت ساخت و توسعه‌ی زیربناهای حمل و نقل از راه‌اندازی خط ریلی رشت – بندر کاسپین تا پایان امسال خبر داد و گفت: راه‌آهن رشت – انزلی نیز در دستور کار قرار دارد اما منتظر تایید سازمان محیط زیست هستیم.

هاتف‌خبر – معاون شرکت ساخت و توسعه‌ی زیربناهای حمل و نقل از راه‌اندازی خط ریلی رشت – بندر کاسپین تا پایان امسال خبر داد و گفت: راه‌آهن رشت – انزلی نیز در دستور کار قرار دارد اما منتظر تایید سازمان محیط زیست هستیم.
چندی پیش دکتر محمدباقر نوبخت با بیان اینکه اعتبارات لازم برای بهره‌برداری از قطعه‌ی ریلی رشت – انزلی تا سال ۱۳۹۹ تخصیص یافته است، اظهار کرد: این پروژه تا پایان سال تکمیل خواهد شد.
کارشناسان می‌گویند با اتصال انزلی به راه‌آهن سراسری کشور «کریدور شمال – جنوب»(نوستراک) در ایران تکمیل شده و «دریای کاسپین» به «خلیج فارس» و «دریای عمان» متصل می‌شود.
در همین زمیه عباس خطیبی معاون شرکت ساخت و توسعه‌ی راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه‌ی زیربناهای حمل و نقل در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: خط ریلی رشت – کاسپین – انزلی که تقریباً با در نظر گرفتن اتصال هر دو بندر به شبکه‌ی ریلی کشور ۴۵ کیلومتر تخمین زده می‌شود در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته اما برای راه‌اندازی خط ریلی رشت – انزلی سازمان حفاظت محیط زیست مخالفتهایی کرده است.
وی ادامه داد: هم‌اکنون با در نظر گرفتن اصول و ویژگیهای زیست‌محیطی اصلاحاتی با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست در بخشهایی از این خط ریلی به ویژه در بخش مربوط به بندر انزلی انجام داده‌ایم اما از دیگر شو اولویت خود را روی اتصال بندر کاسپین به شبکه‌ی ریلی قرار داده‌ایم.
معاون شرکت ساخت و توسعه‌ی راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه‌ی زیربناهای حمل و نقل افزود: خط ریلی مورد نظر به دو بخش تقسیم می‌شود که حدود ۳۰ کیلومتر از آن از ایستگاه «رشت به ایستگاه پیربازار» می‌رسد که از آنجا به دو شاخه تقسیم شده و هر یک از آنها به طول ۹ کیلومتر به «بندرهای کاسپین و انزلی» می‌رسد.


وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست بلامانع بودن ساخت خط ریلی در مسیر «بندر کاسپی»ن را به ما اعلام کرده است اما و تاکنون در کل این مسیر ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی در زمینه‌ی زیرسازی داشته‌ایم و اعتباری افزون بر ۴۰۰ میلیارد تومان برای آن نیاز داریم، البته بیش از ۷۰ درصد منابع مورد نیاز در اختیار ما گذاشته شده و ۴۰ میلیارد تومان آن را نیز از «بندر کاسپین» دریافت کردیم.
معاون شرکت ساخت و توسعه‌ی راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار کرد: «بندر کاسپین» نیز در این پروژه مشارکت می‌کند و با تامین اعتبار مورد نظر مقرر شده تا تملک اراضی مورد نیاز آن منطقه را نیز برای ما انجام دهد. همچنین تمام تجهیزات مورد نیاز برای ساخت این خط ریلی از جمله پنجهزار تن ریل ملی را از منابع داخلی تامین کرده‌ایم.
خطیبی درباره‌ی اتصال خط ریلی «رشت به بندرانزلی» نیز گفت: هیچ مشکلی در ساخت این خط ریلی وجود ندارد و تنها باید منتظر نهایی شدن مسیر و تایید سازمان محیط زیست باشیم تا بتوانیم مجوز آن را دریافت کنیم چرا که در برخی از نقاط این خط ریلی مقرر شده تا پل ساخته شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.