کد خبر : 26393
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۶:۴۶

چرا دو هزار تماس تلفنی با بهزیستی گیلان گرفته شد؟

چرا دو هزار تماس تلفنی با بهزیستی گیلان گرفته شد؟

هاتف‌خبر – مدیر کل بهزیستی استان گیلان از برقراری بیش از دو هزار تماس با خط مشاوره‌ی ۱۴۸۰ این اداره‌ی کل از ابتدای اسفند ماه ۹۸ با آغاز شیوع «ویروس کرونا» در گیلان تا هیجدهم فروردین ماه امسال خبر داد.

هاتف‌خبر – مدیر کل بهزیستی استان گیلان از برقراری بیش از دو هزار تماس با خط مشاوره‌ی ۱۴۸۰ این اداره‌ی کل از ابتدای اسفند ماه ۹۸ با آغاز شیوع «ویروس کرونا» در گیلان تا هیجدهم فروردین ماه امسال خبر داد.
به گزارش «هاتف‌خبر» دکتر حسین نحوی‌نژاد خاطر نشان کرد: اضطراب ناشی از افکار مربوط به درگیری «ویروس کرونا»، اختلافات زناشویی در دوره‌ی قرنطینه‌ی خانگی بر اثر عواملی همچون بیکاری، مسائل اقتصادی، کاهش ارتباطات اجتماعی، رعایت نکردن نکات بهداشتی طرفین، اختلاف نظرهای تربیتی درباره‌ی فرزندان، ابراز علائم وسواسی و ترس از دچار شدن به بیماری، دردهای روان تنی و خود بیمارانگاری شایعترین علل تماس گیرندگان درباره‌ی «بیماری کرونا» با صدای مشاوره‌ی بهزیستی گیلان بوده است.
وی سپس تصریح کرد: در پی شیوع «ویروس کرونا» و ضرورت ارائه خدمات روانشناختی به مردم در تمام هفته، صدای مشاوره‌ی ١٤٨٠ با افزایش نیروی انسانی و ساعت کاری خود، با ١٢ کارشناس خبره‌ي روانشناسی در مقطع ارشد و دکتری از ساعت هشت صبح تا ١٢ شب به صورت شیفتی به پرسشهای مردم پاسخ می‌دهد.
مدیرکل بهزیستی استان گیلان سپس گفت: همکاران صدای مشاور ١٤٨٠ با همدلی و از طریق آموزشهای تخصصی، راهکارهای مقابله با استرس، خودمراقبتی، افزایش تاب‌آوری و گذراندن مرحله‌ی سوگ را برای مراجعان ارائه می‌دهند.


وی اضافه کرد: هدف در کمکهای اولیه‌ی روانشناختی در بحران، ایجاد یک تماس و ارتباط انسانی بدون زحمت و کاملاً مشفقانه است به طوری که احساس امنیت و آرامش روانی به وجود آورد تا آسیب‌دیدگان و تماس‌گیرندگان برای بیان و جهتدهی هیجانات آماده شوند و سریعتر رفع نگرانی و اتصال به شبکه‌ی حمایتی مرتبط با «خانواده» انجام پذیرد.
دکتر نحوی‌نژاد سپس یادآور شد: دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی کشور اقدام به تشکیل و راه‌اندازی سامانه‌ی ارزیابی روانشناختی و غربالگری اضطراب و استرس ناشی از «ویروس کرون»ا به نشانی: corona.behzisti.ir کرده و خط ١٤٨٠ کنار دیگر خدمات مجازی اطلاع‌رسانی سازمان بهزیستی به تماس‌گیرندگان برای ورود به سامانه، ثبت اطلاعات و ارزیابی را به عهده دارد تا در صورت نیاز برای مداخلات درمانی به مراکز مشاوره زیرنظر بهزیستی ارجاع داده شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.