هاتفخبر – در شصت و هفتمین نشست کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان گیلان که با هدف ارتقای سطح ایمنی تردد به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان برگزار شد، راهکارهای کاهش تصادفات جادهیی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
هاتفخبر – در شصت و هفتمین نشست کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان گیلان که با هدف ارتقای سطح ایمنی تردد به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان برگزار شد، راهکارهای کاهش تصادفات جادهیی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. به گزارش «هاتفخبر» در این نشست مهندس علی اوسط اکبریمقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان آموزش موضوعات مرتبط با قوانین و مقررات و نحوهی تردد ایمن در جادهها را عاملی موثر در کاهش تصادفات رانندگی دانست و توجه جدی به اینگونه آموزشها برای قشرهای کم سن و سال جامعه همچون دانشآموزان مقطع ابتدایی را یکی از موثرترین راهکارها برای نهادینه کردن فرهنگ ایمنی دانست. وی با تاکید بر لزوم بررسی کارشناسی علل و عوامل موثر بر وقوع تصادفات جادهیی، خاطر نشان نمود: متاسفانه پس از وقوع هر تصادف، پیکان انتقادات به سوی راهداری و سپس به سمت پلیس راه معطوف میشود و کمتوجهی کاربران به قوانین و مقررات راهنمایی مغفول میماند که این موضوع باید به طور جدی پیگیری شده و توسط همهی ارگانهای دخیل در آموزش، مورد توجه قرار گیرد. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در بخشی دیگر از سخنانش خواستار رسیدگی ویژه به مشکلات ترافیکی موجود در محورهای رشت- امامزادههاشم و کیاشهر- آستانهی اشرفیه به وسیلهی دستگاههای مرتبط شد.
همچنین مهندس محمدرضا نازککار مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان گیلان و دبیر کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان در سخنانی ادارهی کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان گیلان را دستگاه اجرایی ویژه توصیف کرد که در راستای تحقق سیاستهای کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان گیلان فعالیت میکند. وی گفت: این ادارهی کل با تشکیل کمیتهی کارشناسی ایمنی حمل و نقل استان گیلان، اقدام به انعقاد تفاهمنامههایی با پلیسراه و دانشگاه گیلان برای دریافت جزییات آماری تصادفات و همچنین تجزیه و تحلیل آنها نموده است. مهندس نازککار سپس با انتقاد از افزایش بیبرنامهی نصب سرعتگیرهای غیرضروری در محورهای مواصلاتی در محدودهی ورودی شهرها که موجب وارد آمدن خسارت به وسایط نقلیه به ویژه ناوگان باری و آسیب به رویهی راهها شده، خواستار بررسی مجدد سرعتگیرهای موجود و تصمیمگیری در زمینهی برداشتن یا اصلاح آنها به وسیلهی کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان گیلان شد. گفتنی است در این نشست مهدی مخبر نمایندهی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور در دبیرخانهی مرکزی کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل کشور نیز گفت: استان گیلان با دارا بودن سهم 28.8 درصدی در فوت عابران پیاده و سهم 29 درصدی در فوت موتورسیکلتسوار رتبهی سوم کشوری را در هر دو بخش به خود اختصاص داده که این وضعیت لزوم توجه جدیتر مسوولان و ارگانهای ذیربط به مقولهی ارتقای ایمنی تردد عابران پیاده و موتورسیکلتسواران در استان به ویژه در زمینهی فرهنگسازی و آموزشهای مستمر را نمایان میسازد. وی با اظهار امیدواری از روند نزولی تلفات رانندگی در استان گیلان افزود: کاهش 12.7 درصدی فوتیهای تصادفات رانندگی استان در هفت ماههی ابتدای امسال، علیرغم افزایش 1.7 درصدی تردد در راههای استان و کسب رتبه چهارم کشوری در این بخش را مثبت ارزیابی میشود. نمایندهی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور در دبیرخانهی مرکزی کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل کشور در بخشی دیگر از سخنانش محور رشت – چابکسر را سومین محور پرتصادف کشور معرفی نموده و در ادامه محورهای پونل- آستارا، رشت- فومن و جادهی قدیم رشت- لوشان را از دیگر محورهای پرتصادف استان عنوان کرد. شایان گفتن است در این نشست جانشین پلیس راه استان نیز گزارشی از تصادفات هشت ماهه و اقدامات آموزشی پلیس راه استان و برنامههای پیشنهادی در راستای کاهش تصادفات ارائه نمود.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.