هاتفخبر – خبری که سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی میدهد، اگر درست بوده باشد خیانتی است که به دانشآموزان، خانوادهها و نظام آموزشی کشور شده است.
هاتفخبر – خبری که سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی میدهد، اگر درست بوده باشد خیانتی است که به دانشآموزان، خانوادهها و نظام آموزشی کشور شده است. به گزارش «هاتفخبر» یک نمایندهی مجلس معتقد است برخی از مولفان کتابهای درسی دستی در تالیف کتبهای کمک آموزشی نیز دارند و او از وزارت آموزش و پرورش میخواهد که وضعیت موجود را سامان دهد. سیدحمایت میرزاده در گفتوگو با «خبرنگار خبرگزاری خانهی ملت» با اشاره به ضرورت ساماندهی استفاده از کتب کمکدرسی در مدارس، گفت: مادامی که آموزش و پرورش دفتر انتشارات کتاب کمک درسی داشته باشد و مولفانِ کتاب درسی به دنبال تالیف کتابهای کمک درسی باشند، نمیتوان این وضعیت را ساماندهی کرد. نمایندهی مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: از آنجایی که برخی از مولفان کتب درسی دستی در تالیف کمک درسی نیز دارند آموزش و پرورش موظف است در انتخاب گروهی که مسوولیت نگارش کتابها را برعهده دارند، بازنگری و دقتنظر داشته باشد. وی همچنین بیان کرد: کتابهای درسی تمامی نیاز دانشآموز را برطرف میکند و نیازی به مطلب اضافه وجود ندارد؛ در برخی مواقع حجم کتابهای درسی به قدری زیاد است که معلمان با توجه به تعطیلات پیشبینی نشدهی مدارس نمیتوانند حتی خود کتابهای درسی را آموزش دهند با این حال چگونه میتوان علاوه بر این کتابها از کمک درسینیز استفاده کرد؟ میرزاده با بیان اینکه استفاده از کتابهای کمک درسی در مدارس قانونی نیست، ادامه داد: بهزعم وزیر آموزش و پرورش موسسات آموزشی که به دنبال گسترش کتابهای کمک درسی هستند به قدری قدرتمند که نمیتوان از فعالیت آنها جلوگیری کرد. این نمایندهی مجلس شورای اسلامی سپس اظهار کرد: در برخی مواقع پیش از آنکه کتابهای درسی جدیدالتالیف بین دانشآموزان توزیع شوند، کتابهای کمک درسی آن در بازار منتشر میشود. انتشاراتیها چگونه میتوانند بدون داشتن مطالب کتاب جدید کمک درسی را تالیف کنند؟ مسلماً این اطلاعات از طریق نویسندگان کتابها در اختیار آنها قرار گرفته است. وی با تاکید بر اینکه کمکدرسیها دانشآموزان را مقلد بار میآورند، اذعان کرد: تالیف کتب کمک درسی به زمان نیاز دارد چرا که کتابهای درسی باید در نخستین مرحله در مدارس تدریس شده و نقصان و کمبود آنها مشخص شود، سپس مولفان با تالیف کتب کمک درسی درصدد رفع این اشتباهات و ابهامات برآیند. در شرایطی که کمک درسیها پیش از کتب اصلی منشر میشوند مولفان مطالب را از چه منبعی به دست آوردهاند؟ این روند نشان میدهد مطالب کتابهای درسی از مدتها پیش در اختیار آنها قرار گرفته است. سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی کتابهای کمک درسی را به عصایی تشبیه کرد که دانشآموز به آن نیازی ندارد و خاطر نشان کرد: در پشت پردهی تالیف کتابهای کمکدرسی جریانی در حال وقوع است که نیاز به رسیدگی دارد. وی با بیان اینکه چنانچه کتابهای درسی به خوبی آموزش داده شود، میتواند تمام نیازهای آموزشی دانشآموز را تأمین کند لذا نباید اصرار بر استفاده از کتب کمک آموزشی در مدارس وجود داشته باشد، عنوان کرد: با حذف کتابهای کمک درسی میتوان دانشآموزان را به سمت این موضوع سوق داد که میبایست با تأمل، اندیشه و ایجاد خلاقیت مسائل مختلف علمی را حل کنند. وی با بیان اینکه کتابهای کمک درسی به نفع آموزش و پرورش ما نیست، یادآورشد: کاهش خلاقیت دانشآموزان با میدان دادن به کتابهای کمک درسی آموزشی رقم میخورد.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.