هاتفخبر- نخستین همایش تخصصی روابط عمومی در بخش سلامت با موضوع «روابط عمومی کارآمد؛ همراه باذینفعان، همگام با سازمان» در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان گیلان برگزار شد.
هاتفخبر- نخستین همایش تخصصی روابط عمومی در بخش سلامت با موضوع «روابط عمومی کارآمد؛ همراه باذینفعان، همگام با سازمان» در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان گیلان برگزار شد. به گزارش «هاتفخبر» از پایگاه اطلاعرسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وبدا)، دکتر شاهرخ یوسفزاده چابک در این همایش با تبریک «روز خبرنگار» از فعالان و تلاشگران رسانههای گروهی و روابط عمومی قدردانی کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبرنگاران را به عنوان سنگربانان بیسنگر تشبیه کرد و اظهار نمود: هماکنون شکلگیری خبر، سرعت انتشار و گسترهیی که یک خبر در برمیگیرد با گذشته بسیار متفاوت شده است و اثری که امروزه رسانههای گروهی در مهارتهای ارتباطی دارند در هیچ دورهیی از تاریخ بشریت نداشتهاند. وی همچنین یادآور شد: ویژگیهای عصر نوین، سطح انتظار از کارکنان بخش ارتباط با رسانه و روابط عمومی را در سازمانها بالا برده و شاغلان این بخش باید از مهارتهایی ویژه در زمینهی تحلیل، دستهبندی، استخراج، جهتدهی و هدفمند کردن اخبار برخوردار باشند تا بتوانند به خوبی به وظایف سازمانی خود عمل کنند. دکتر یوسفزاده چابک سپس ادامه داد: با توجه به تدوین برنامهی راهبردی دانشگاه علوم پزشکی، رسالت و وظیفهی روابط عمومیها نیز به روشنی در آن ترسیم شده به همین دلیل باید همگام با سرعت و شتابی که دانشگاه علوم پزشکی در پیشبرد اهداف خود دارد، آنها نیز به جلو حرکت کنند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از کارکنان روابط عمومی این دانشگاه خواست تا نسبت به ارتقای سطح دانش تخصصی و فنی خود اهتمام داشته باشند و در مسیر رشد و ترقی با عنایت به کسب رضایت الهی، خود را از آفتها و آسیبها مصون نگه دارند. دکتر منوچهر جمالی نمایندهی شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با مهم توصیف کردن شغل و کار در روابط عمومی گفت: روابط عمومیها باید بیش از پیش دقت و توجه لازم را داشته باشند و با روایت صحیح از عملکرد سازمان خود، مردم را دلگرم و امیدوار کنند. حجتالاسلام علی اسماعیلی مسوول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با قدردانی از تلاشهای کارکنان بخش روابط عمومی و اطلاعرسانی گفت: درک جامعه از اقداماتی که دانشگاه علوم پزشکی در راستای رسالت خود به انجام میرساند در گرو تلاش کارکنان حوزهی روابط عمومی برای انعکاس فعالیتهای دانشگاه علوم پزشکی است.
طلعت کاویانی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان گیلان نیز با تبریک «روز خبرنگار» به همه تلاشگران اطلاعرسانی و خبر اظهار نمود: بخش روابط عمومی به عنوان یکی از کلیدیترین ارکان هر سازمان است که میتواند موفقیت را برای سازمان خود به ارمغان بیاورد. وی افزود: از سویی دیگر روابط عمومیها مهمترین حلقهی اتصال با جامعه هستند اما این مهم، جز در سایهی تبیین جایگاه صحیح روابط عمومی در سازمانها، محقق نمیشود. طلعت کاویانی سپس تاکید کرد: روابط عمومی که مورد اعتماد مدیران خود نباشد همچون چراغ خاموشی است که نوری ندارد. وی با ارائهی گزارش عملکرد روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مقایسهی آن در دو بازهی زمانی سهماههی اول سال 96 و 97 گفت: پیشرفت عملکرد این بخش نشان از افزایش فعالیت سازمان و نقش برنامهی راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پیشبرد فعالیتها دارد. دکتر رضا سیفپور مدرس دانشگاه هم دیگر سخنران این نشست بود. وی از فعالان بخش ارتباطات و رسانه و همچنین جایگاه روابط عمومیها در عصر رسانههای نوین، اهمیت سواد رسانهیی، مولفههای روابط عمومی قدرتمند، موانع موجود در گذار روابط عمومیها به عصر رسانههای نوین سخن گفت.
گفتنی است در نخستین همایش تخصصی روابط عمومی بخش سلامت گیلان که روز سهشنبهی گذشته با شعار «روابط عمومی کارآمد، همراه با ذینفعان، همگام با سازمان» به همت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد، از پیشکسوتان روابط عمومی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان دکتر فردین مهرابیان، دکتر صنعتکار، دکتر علی علاسوند و غلامرضا عبداللهزاده، کارشناسان ستادی و رابطان فعال خبری مراکز تابعهی این دانشگاه تجلیل به عمل آمد.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.