هاتفخبر – مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن «هفتهی مدیریت مصرف انرژی(دوم تا هفتم تیر97) بر لزوم صرفهجویی در مصرف برق تا رسیدن به شرایط پایدار تاکید کرد.
هاتفخبر – مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن «هفتهی مدیریت مصرف انرژی(دوم تا هفتم تیر97) بر لزوم صرفهجویی در مصرف برق تا رسیدن به شرایط پایدار تاکید کرد. مهندس جمشید طالبی در این زمینه تاکید نمود: ما همواره بایستی مدیریت مصرف را سرلوحهی کارها و برنامههای خود قرار دهیم، چرا که این کار، اقدامی استانی و ملی نیست بلکه کاری جهانی و فراملی است. وی با بیان اینکه به دلیل کمبود منابع آب بسیاری از نیروگاههای برقآبی نمیتوانند به طور کامل در مدار قرار بگیرند و بازدهی مناسب داشته باشند، تصریح کرد: امسال به دلیل خشکسالی پنجهزار و 300 مگاوات کمبود تولید در کشور وجود دارد و برای پشت سر گذاشتن تابستان بدون کمترین مشکل در زمینهی برق بایستی با روشهای اعمال مدیریت مصرف برق جایگزینی مناسب، خوب و موثر در کمبود تولید، پیدا کنیم. رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان سپس بیشترین مصرف برق در استان گیلان را در بخش خانگی عنوان نمود و تصریح کرد: بیشترین مصرف برق بخش خانگی نیز مربوط به استفاده از وسایل سرمایشی در فصل گرم سال است. وی همچنین از ابلاغیهی بخشنامهی استانداری به ادارات دولتی، بانکها، موسسات غیردولتی و شهرداریها دربارهی مدیریت مصرف برق در هفتههای گذشته خبر داد و افزود: بر اساس این بخشنامه، ادارات موظف هستند در ماههای تیر و مرداد در ساعتهای اوج مصرف(12تا 17) از مولد اضطراری استفاده کنند که بهای سوخت برای همکاری این ادارات در قبضهای برقشان لحاظ خواهد شد و همچنین اگر هر دستگاهاجرایی10 درصد کاهش مصرف برق نسبت به سال گذشته داشته باشد از پاداش ضوابط اجرایی پاسخگویی بار بهرهمند خواهد شد.
مهندس جمشید طالبی تنظیم تجهیزات سرمایشی بین 24 تا 26 درجه، خاموش کردن تجهیزات سرمایشی نیم ساعت پیش از تعطیلی ساعت اداری و… را از جمله راهکارهای مدیریت بهینهی مصرف برق عنوان کرد و افزود: اگر بتوانیم با فرهنگسازی و اطلاعرسانی به موقع، مدیریت مصرف برق را در جامعه نهادینه کنیم، نه تنها از نیاز به ساخت و ایجاد نیروگاههای جدید برای تامین افزایش مصرف سالانه جلوگیری کردهایم بلکه به محیط زیست نیز کمک شایان توجه خواهد شد. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان به میزان مطالبات این شرکت از مشترکان خود نیز اشاره نمود و بیان کرد: هماکنون در استان گیلان 137 میلیارد تومان از مشترکین برق مطالبه داریم که 37 میلیارد تومان مربوط به بخش عمومی و عمدتاً ادارات دولتی است. وی در پایان خاطر نشان کرد: در استان گیلان حدود یک میلیون و 400 هزار مشترک با 28 هزار و 500 کیلومتر شبکهی برق و افزون بر 19 هزار پست برق وجود دارد و اگر وصول به موقع مطالبات شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان به موقع انجام نشود، امکان سرمایهگذاری در جهت بهینهسازی شبکههای موجود و افزایش ظرفیت برای مشترکین جدید و عبور موفق از اوج مصرف برق در دو ماه تیر و مرداد امکانپذیر نخواهد بود. گفتنی اینکه خانم مهندس یوحنایی مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان نیز با تبیین برنامههای «هفتهی مدیریت مصرف بهینهی برق» در سخنانی از همهی گیلانیان خواست تا این شرکت را در زمینهی ارائهی خدمات مطلوبتر یاری دهند. وی گفت: «هفتهی مدیریت مصرف بهینهی برق» که از دوم تیر شروع شده و تا هفتم تیر ماه هم ادامه داشته است فرصتی است تا با بازنگری در نحوهی مصرف در جهت فرهنگسازی برای مصرف بهینه تلاش شود. مهندس یوحنایی گفت: هر روز از روزهای این هفته با عنوانی مشخص نامگذاری شده و به موضوعی ویژه اختصاص داده شده است و هدف نیز بر این پایه استوار است که با اجرای برنامهها و اقدامات موثر، پیک بار امسال را با کمترین خاموشی به پایان برسانیم. وی در ادامه خاطر نشان نمود: شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان همواره با تلاشهای مستمر خود میکوشد برق مورد نیاز مشترکین را به بهترین نحو ممکن به آنها عرضه نماید و در این راستا به کمک و مساعدت همهی مشترکین برق نیازمند است تا با اصلاح الگوی مصرف برق و بهینهسازی شبکههای توزیع برق بتوان برقی مطمئن و پایدار را به مشترکین ارائه نمود. مهندس یوحنایی در پایان گفت: با تلاشهای انجام شده امیدواریم در این مسیر رسانههای استان گیلان هم ما را یاری دهند چون آنها میتوانند در راستای آگاهیبخشی مستمر در جهت تحقق اهداف مدیریت مصرف انرژی برق موثر باشند.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.