کد خبر : 16906
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰:۲۳

50 درصد هزینه‌های شرکت در نمایشگاه‌ها به واحد صنعتی پرداخت می‌گردد

50 درصد هزینه‌های شرکت در نمایشگاه‌ها به واحد صنعتی پرداخت می‌گردد

هاتف‌خبر- مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان گفت: سعی داریم اگر خود شرکتهای صنعتی نیاز به خرید محصولی دارند از تولیدات همین شهرکهای صنعتی تامین شود. همچنین مساله‌ی دیگر هم برای اینکه محصولات تولید شهرکهای صنعتی را داخل و خارج از کشور بشناسانیم 50 درصد از هزینه‌ی برپایی نمایشگاه را به واحد صنعتی شرکت‌کننده در نمایشگاه‌ها پرداخت می‌کنیم به شرطی که تشخیص داده شود این تور و نمایشگاه مناسب حضور واحد صنعتی و تولیدی بوده است.

   هاتف‌خبر- مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان گفت: سعی داریم اگر خود شرکتهای صنعتی نیاز به خرید محصولی دارند از تولیدات همین شهرکهای صنعتی تامین شود. همچنین مساله‌ی دیگر هم برای اینکه محصولات تولید شهرکهای صنعتی را داخل و خارج از کشور بشناسانیم 50 درصد از هزینه‌ی برپایی نمایشگاه را به واحد صنعتی شرکت‌کننده در نمایشگاه‌ها پرداخت می‌کنیم به شرطی که تشخیص داده شود این تور و نمایشگاه مناسب حضور واحد صنعتی و تولیدی بوده است.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان، احمدعلی شهیدی گفت: بخشی از مالیات بر ارزش افزوده که از شهرکهای صنتی اخذ می‌شود اگر به شرکت شهرکهای صنعتی تزریق شود می‌توانیم برای نگهداری تاسیسات زیربنایی همان شهرک هزینه کنیم.
وی در زمینه‌ی وضعیت توسعه‌ی زیرساختها در شهرکها و نواحی صنعتی استان گیلان نیز گفت: تقریباً از 33 ناحیه و شهرک صنعتی در 95 درصد آنها همه‌ی امکانات زیربنایی آب، برق، گاز و مخابرات فراهم شده و ما در استان گیلان از این نظر در وضعیت خوبی هستیم مساله‌ی مهم نگهداری تاسیات در شهرکهای صنعتی است.
وی افزود: وظیفه‌ی شرکت شهرکهای صنعتی استانها در ابتدا ایجاد شهرکها و نواحی صنعتی و تامین زیرساختهای خدماتی بوده اما آلان این وظیفه‌مندی به همه‌ی مسائل واحدهای صنعتی شهرکها مطابقت دارد. چه تامین امکانات زیربنایی، چه درهنگام ساخت و چه مرحله‌ی بهره‌برداری و مشکلات در تولید.


شهیدی گفت: در شهرها بخشی از مالیات ارزش افزوده که دریافت می‌شود به شهرداریها اختصاص پیدا می‌کند و شهرداری از آن برای نگهداری شهرها استفاده می‌نماید. با رایزنیهایی که انجام شده بخشی از مالیات بر ارزش افزوده که از نواحی و شهرکهای صنتی اخذ می‌شود به شرکت شهرکهای صنعتی تزریق شود تا بتوانیم برای نگهداری تاسیات زیربنایی همان شهرک هزینه کنیم.این قانون از سال گذشته تصویب شده اما هنوز اجرایی نشده است. بنا براین اگر می‌خواهیم درنگهداری شهرکهای صنعتی موفق عمل کنیم لازم است این قانون هر چه سریعتر اجرایی شده و بودجه‌ی لازم تزریق شود.
رئیس هیات مدیره‌ی شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان در باره‌ی بازاریابی تولیدات صنایع کوچک در شهرکها و نواحی صنعتی نیز خاطر نشان کرد: یکی از مسائل ما برندسازی است که با بازاریابی در ارتباط است. واحدهای صنعتی که عمدتاً کوچک و متوسط هستند معمولاً دارای برندهای خیلی شناخته شده نیستند. از سال گذشته و امسال شهرکهای صنعتی برنامه‌هایی دراین راستا دارد تا تولیدکنندگان بتوانند با برندسازی محصولات باکیفیت تولید کنند و این باعث استقبال بیشتر مردم از این محصولات می‌شود.
وی در ادامه افزود: یکی از این مباحث برای عرضه‌ی محصولات ما وجود زنجیره‌ی تولیدات است. ما درحال شناسایی خوشه‌های صنعتی در استان هستیم. آلان خوشه‌ی زیتون برنج و کلوچه را شناسایی کردیم و برای خوشه‌ی شیلات در حال مطالعه هستیم. اینها یک زنجیره را تشکیل می‌دهند که می‌توانند از ابتدا تا انتها که محصول به بازار می‌آید چالشها و فرصتهای پیش روی آنها قابل شناسایی است و ما هم می‌توانیم کمک کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.