هاتف نیوز– توسعه و گسترش دامنهی فعالیتهای مربوط به گردشگری در استان گیلان سبب توسعه و پیشرفت استان خواهد شد.
هاتف نیوز– توسعه و گسترش دامنهی فعالیتهای مربوط به گردشگری در استان گیلان سبب توسعه و پیشرفت استان خواهد شد. استان گیلان استانی است که دارای ظرفیتهای فراوان در زمینهی گردشگری است. وجود کوهستان، جنگل، دریا و دشت به عنوان ظرفیتهای طبیعی و همچنین مکانهای تاریخی، مذهبی و تفریحی این استان را به یکی از استانهای پرجاذبه برای توسعهی گردشگری در کشور تبدیل کرده است به طوری که در هر تعطیلات استان گیلان پذیرای گردشگرانی بسیار از مرکز و سراسر کشور میشود. در این زمینه استاندار گیلان تاکید میکند: حیات اقتصادی استان گیلان در گرو توسعهی گردشگری است که به همین دلیل از سرمایهگذارانی که با شفافیت و صداقت آمادهی سرمایهگذاری در گیلان باشند، استقبال و حمایت میشود. هفتهی گذشته راهکارهای سرمایهگذاری هلدینگ رفاه و گردشگری تأمین اجتماعی کشور با حضور استاندار گیلان و اعضای هیات مدیره و مدیرعامل این هلدینگ در رشت بررسی شد. در این دیدار دکتر محمدعلی نجفی با اشاره به برخورداری گیلان از ۱۰ فرصت سرمایهگذاری در زمینهی هتلسازی در بستهی سرمایهگذاری «صد هتل- صد کسب و کار»؛ اظهار نمود: در بستهی جدید این طرح امکان معرفی فرصتهای بیشتر سرمایهگذاری نیز وجود دارد. وی افزود: با توجه به توان و پتانسیل موجود در بخش گردشگری گیلان لزوم سرمایهگذاریهای بیشتری احساس میشود که این مهم در صورت تحقق موجبات حضور هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی را فراهم میآورد. استاندار گیلان با تاکید بر تسریع اقدامات لازم برای اجرایی شدن این برنامهها، اذعان نمود: حیات اقتصادی گیلان در گرو توسعهی گردشگری است که در این راستا از سرمایهگذارانی که با شفافیت و صداقت آمادهی سرمایهگذاری در گیلان باشند استقبال و حمایت میشود. وی خاطر نشان کرد: هماکنون ۲۰ هتل و مجتمع اقامتی پذیرایی در استان گیلان با استفاده از تسهیلات مصوب در سفر دکتر روحانی به گیلان و سرمایهگذاری بخش خصوصی در حال ساخت و اجرا است. این مقام مسوول بیان نمود: ساخت این طرحها ۶۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت کار دارد و برای اجرای آنها پرداخت ۶۰۰ میلیارد ریال از تسهیلات سفر کاروان «تدبیر و امید» مصوب شده است. دکتر نجفی در پایان با بیان اینکه در دولت یازدهم فضا برای سرمایهگذاری خارجی فراهم شده و بر لزوم بهرهگیری از این فرصت برای توسعهی صنعت گردشگری در گیلان تاکید کرد. در ادامه رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با اشاره به اینکه در سالهای اخیر گیلان جایگاهی مناسب در حوزهی جذب گردشگر را به خود اختصاص داده، این مهم را مرهون حضور سرمایهگذاران و نیز حمایتهای نهادهای دولتی این استان خواند. وی به ظرفیتهای فراوان حوزهی گردشگری گیلان اشاره نمود و بر لزوم رفع موانع موجود در مسیر توسعهی استان، بهبود وضعیت زیرساخت پروژهها و نیز فراهم ساختن زمینهی سرمایهگذاریهای جدید تاکید کرد. این مقام مسوول وضعیت پیشرفت فیزیکی طرحها و پروژههای گیلان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با توجه به اقدامات و پیگیریهای صورت گرفته میتوان روند موفقیتآمیزی را برای گیلان در حوزهی گردشگری متصور شد. ابراهیم بای سلامی مدیرعامل هلدینگ رفاه و گردشگری تأمین اجتماعی نیز در این دیدار با بیان اینکه رشت برند گردشگری کشور است، اذعان نمود: با ارائهی بستهی سرمایهگذاری «صد هتل- صد کسب و کار» در ۳۱ استان به دنبال ایجاد نهضت هتلسازی در کشور هستیم و باید با فراهم کردن امکانات گردشگری لازم، شرایطی را فراهم نماییم تا رشت و گیلان یکی از انتخاب گردشگران داخلی و خارجی باشد. عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: این بستهی سرمایهگذاری که بر اساس آخرین مطالعات و ارزیابیها؛ رویکردهای نوین در توسعهی گردشگری به ویژه در صنعت هتل به عنوان یک پدیده اقتصادی با کارکردهای متنوع و چندگانه را مدنظر قرار داده با همکاری استانداران، شهرداران، مدیران مناطق آزاد و میراث فرهنگی استانها تهیه شده است. وی با بیان اینکه ساخت هتلها به صورت زنجیرهیی در ایران سالها است که متوقف شده و هتلهای جدید به صورت انفرادی ساخته میشوند؛ گفت : طرح «صد هتل- صد کسب و کار» امکان ایجاد زنجیرهیی معتبر از هتلها را در سطح سه تا پنج ستاره در سراسر کشور فراهم میکند تا عرضهی تورهای متنوع برای ایرانگردان داخلی و خارجی با ساماندهی و تورگردانی منظم با کیفیت بهتر و قیمت مناسبتر ارائه شود. مدیر عامل هلدینگ رفاه و گردشگری تأمین اجتماعی افزود: تعریف مقاصد جدید و متنوع در سراسر ایران با ایجاد اقامتگاهها و هتلهای مناسب، از اهداف اصلی این طرح هستند. وی تصریح کرد: طرح «صد هتل- صد کسب و کار» درهمایش دو روزهی بینالمللی سرمایهگذاری در صنعت گردشگری با رویکرد اقتصاد مقاومتی که مهر ماه امسال با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزارشد رونمایی و با استقبال سرمایهگذاران داخلی و خارجی مواجه شد. حضور ۶۸ میهمان از ۳۲ شرکت عمدتاً اروپایی صاحب برندهای مطرح جهانی در حوزهی هتلسازی و هتلداری در کنار استقبال ۶۰۰ نفری فعالان هتلینگ داخلی از ۲۳۰ شرکت، دیدار و گفتوگوی این سرمایهگذاران با مقامات و مسوولان بلند پایهی دولتی، همگی از جمله مواردی بود که ابراهیم بای سلامی باعنوان مزایای برگزاری این همایش به آن اشاره نمود.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.