هاتفنیوز – مهندس ناصر آل محمدی مدیر کل حمل و نقل و پایانههای استان گیلان روز چهارشنبه 30 مهر ماه امسال در نشست «بررسی نقش و اهمیت حمل و نقل در توسعهی گیلان» تاکید کرد جامعهی برخوردار از شبکهی حمل و نقل کارآمدتر یقیناً توسعه یافتهتر است. بر پایهی گزارش «فارس» وی در این
هاتفنیوز – مهندس ناصر آل محمدی مدیر کل حمل و نقل و پایانههای استان گیلان روز چهارشنبه 30 مهر ماه امسال در نشست «بررسی نقش و اهمیت حمل و نقل در توسعهی گیلان» تاکید کرد جامعهی برخوردار از شبکهی حمل و نقل کارآمدتر یقیناً توسعه یافتهتر است. بر پایهی گزارش «فارس» وی در این نشست اظهار کرد: هیچ خط فاصلهیی بین توسعه و موضوع حمل و نقل وجود ندارد و وابستگی این دو به خوبی مشهود است. مهندس آل محمدی با بیان اینکه فعالیت در شبکهی حمل و نقل از جمله مشاغل وابسته به توسعه و پیشرفت جامعه است، افزود: حمل و نقل همگام با رشد و گسترش بخشهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مسیر توسعهی کمی و کیفی را دنبال میکند. مدیرکل حمل و نقل و پایانههای استان گیلان وجود شبکهی حمل و نقل پویا و ایمن را یکی از معیارهای اصلی سنجش میزان توسعهیافتگی جوامع عنوان کرد و گفت: جامعهی برخوردار از شبکهی حمل و نقل کارآمدتر، واجد توسعهی بیشتر است. بر پایهی گفتهی وی اهمیت شبکهی حمل و نقل در ساختار اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جوامع امروزی به نحوی است که کارشناسان آن را زیربنای تحقق توسعهی پایدار جامعه میدانند. مهندس آل محمدی حمل و نقل پویا را زمینهساز تحقق و دستیابی به رشد و توسعهی اقتصادی هم دانست و خاطر نشان کرد: حمل و نقل به تنهایی میتواند اشتغالزایی کند و به تولید بیشتر، خدمت نماید. وی با تصریح بر اینکه غفلت از زیرساختی به نام حمل و نقل میتواند اهداف توسعه را تضعیف کند، گفت: کارشناسان اقتصادی، صنعت حمل و نقل را به عنوان نیروی محرکهی توسعه میدانند. مدیر کل حمل و نقل و پایانههای استان گیلان سپس موقعیتهای گیلان از بعد اقتصادی، تجاری و شبکهی حمل و نقل را مثبت و مطلوب ارزیابی کرد و متذکر شد: وجود منطقهی آزاد انزلی، برخورداری از شبکهی وسیع موسسات مالی، پولی و اعتباری، دسترسی دریایی به بنادر آستراخان روسیه و… از جمله ویژگیهای بارز گیلان است. وی احداث راهآهن قزوین ـ رشت – انزلی و شرایط اقلیمی این استان را از دیگر ویژگیهای آن برشمرد و یادآور شد: گیلان دارای 310 کیلومتر راه اصلی، 367 کیلومتر بزرگراه، 550 کیلومتر راه ترانزیتی و… است. مهندس آل محمدی گفت: گیلان 160 شرکت و موسسهی حمل و نقل داخلی کالا و 112 شرکت مسافری دارد و یادآور شد: همچنین گیلان یک پایانهی مرزی جادهیی در آستارا برای صادرات و واردات و ترانزیت کالا دارد. وی مرز آستارا را از نظر فعالیت صادرات و واردات کالا در بین مرزهای جادهیی کشور جزو مرزهای فعال و پرتردد کشور دانست و خاطر نشان کرد: آستارا همواره رتبهی دوم یا سوم کشوری را در این زمینه به خود اختصاص میدهد.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.