کد خبر : 1985
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶

چگونه می‌توان به سوابق بیمه‌یی خود، غیرحضوری اعتراض کرد؟!

چگونه می‌توان به سوابق بیمه‌یی خود، غیرحضوری اعتراض کرد؟!

هاتف‌نیوز – خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی رقم خورد و ثبت اعتراض به سوابق بیمه‌یی افراد ازطریق سامانه‌ی مشاهده‌ی سوابق به صورت غیرحضوری امکانپذیر شد.

    هاتف‌نیوز – خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی رقم خورد و ثبت اعتراض به سوابق بیمه‌یی افراد ازطریق سامانه‌ی مشاهده‌ی سوابق به صورت غیرحضوری امکانپذیر شد.
بر پایه‌ی گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌ی کل تامین اجتماعی استان گیلان با توجه به رویکرد جدید سازمان تامین اجتماعی در گسترش ارائه‌ی خدمات غیرحضوری و تسهیل و تسریع درپاسخگویی مناسب به افراد، در گامی دیگرخدمتی جدید به منظور ثبت اعتراض بیمه‌شدگان به سوابق بیمه‌یی خود به صورت اینترنتی فراهم گردید.
بیمه شدگان تامین اجتماعی بر اساس امکانات قبلی دراختیارشان، از طریق سامانه‌ی مشاهده‌ی سوابق به نشانی اینترنتی: www.savabegh.tamin.ir به طور مستقیم و یا منوی خدمات آنلاین سایت رسمی سازمان تامین اجتماعی به نشانی www.tamin.ir به صورت واسطه قادر به مشاهده و دریافت سابقه‌ی خود بوده اما از آنجایی که به دلایلی همچون تغییر اطلاعات سجلی، تعویض شناسنامه، فراموش نمودن رمز ورود، به‌روز نشدن اطلاعات، مشکلات سیستمی و اختلال در پردازش در پاره‌یی از موارد امکان مشاهده فراهم نمی‌شود در صورتی که پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده از قبیل کدملی، شماره‌ی بیمه، شماره‌ی مسلسل شناسنامه و متن انگلیسی داخل جعبه و اطمینان از صحت آنها امکان مشاهده نباشد بیمه شده می‌تواند با انتخاب گزینه‌ی «نمی‌توانم وارد سیستم شوم» نسبت به اخذ کد رهگیری اقدام نماید و فرم مربوطه را تکمیل کرده و اطلاعات را تایید کند پس از 72 ساعت کد ثبتی بررسی و مجدداً می‌توانید به سایت مراجعه نماید.
دراقدامی دیگر نیزامکان ثبت اعتراض به سوابق بیمه یی مشاهده شده، در سه منوی متفاوت مشتمل بر: اطلاعات هویتی ناقص یا اشتباه، وجود اشکال یا مغایرت در میزان سوابق، نمایش داده نشدن کلی سوابق برای بیمه شده مهیا گردیده است. در این بخش با تکمیل اطلاعات آخرین استان و شعبه‌ی بیمه‌پردازی نسبت به ثبت داده‌ها اقدام می‌گردد.
درصورت تایید و اخذ کدرهگیری، بیمه‌شده می‌تواند از آخرین وضعیت درخواستی با مراجعه به منوی پیگیری اعتراضات مطلع گردد.
شایان گفتن است این سامانه به گونه‌یی طراحی گردیده که امکان ثبت همزمان سه نوع درخواست اعتراض برای یک یاچند شعبه وجود دارد بنابر این بیمه‌شدگان قبل از تایید نهایی اعتراضات ودریافت کدرهگیری می‌توانند برای یک یا چند شعبه در سالها و دوره‌های متفاوت اعتراض ثبت نمایند. ضمناً با اختصاص کدرهگیری برای یک بیمه شده، تا زمان دریافت پاسخ، امکان ثبت اعتراض جدید میسر نبوده و گزینه‌ی ثبت اعتراضات غیرفعال می‌باشد.
همچنین آن دسته از بیمه‌شدگانی که مستمری‌بگیرشده و یا سوابق آنها به دیگرصندوقها منتقل گردیده است نباید در این سامانه اعتراض ثبت نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.