هاتفنیوز – کارگاه آموزشی یکروزه ویژهی مددکاران کمیتهی امداد گیلان با حضور مدیرکل تحقیقات، پذیرش و خدمات مددکاری و رئیس گروه نظارت و ارزیابی کمیتهی امداد کشور، شماری از مدیران، معاونان، رؤسا و مددکاران کمیتهی امداد گیلان در تالار اجتماعات مصلی رشت برگزار شد. بر پایهی گزارش ادارهی روابط عمومی و اطلاعرسانی کمیتهی امداد
هاتفنیوز – کارگاه آموزشی یکروزه ویژهی مددکاران کمیتهی امداد گیلان با حضور مدیرکل تحقیقات، پذیرش و خدمات مددکاری و رئیس گروه نظارت و ارزیابی کمیتهی امداد کشور، شماری از مدیران، معاونان، رؤسا و مددکاران کمیتهی امداد گیلان در تالار اجتماعات مصلی رشت برگزار شد. بر پایهی گزارش ادارهی روابط عمومی و اطلاعرسانی کمیتهی امداد امام خمینی(ره) استان گیلان در این کارگاه آموزشی معاون حمایت و سلامت کمیتهی امداد گیلان با قدردانی از فعالیت مجموعهی مددکاران این نهاد گفت: هماکنون 102 مددکار در کمیتههای امداد گیلان مشغول به مددکاری هستند و سال گذشته 9 هزار و 845 نفر از مددجویان مورد حمایت کمتیهی امداد گیلان از راهنمایی و مشاوره این نهاد بهرهمند شدند که برای 725 نفر بهبودی حاصل شده و 172 نفر نیز به کیلینیکهای تخصصی ارجاع داده شدهاند. اکبری ادامه داد: از 120 هزار خانوار مورد حمایت کمیتهی امداد گیلان 62 هزار نفر زنان سرپرست خانوار هستند که مددکاران این نهاد پروندههای این خانوادهها را برای شناسایی، نیازسنجی، استعدادیابی و اولویتبندی در دست اقدام دارد و پس از طی این مراحل برای حل مشکلات آنان به حوزههای تخصصی ارجاع می دهند. در ادامهی این کارگاه آموزشی پرپنچی مدیرکل تحقیقات، پذیرش و خدمات مددکاری با بیان اینکه هماکنون یکمیلیون و 740 هزار خانواده در کشور زیر پوشش کمیتهی امداد هستند گفت: از این میزان، یکمیلیون و 30 هزار خانوار زنان سرپرست خانواده هستند . وی همچنین با اشاره به اینکه دو هزار مددکار در کمیتههای امداد کشور در حال انجام خدمت هستند در تعریف مددکاری گفت: مددکاری مبتنی بر علم و دانش است و مددکار باید از علم روز و مهرت لازم بهرهمند باشد تا بتواند با بهرهگیری از آنها بر اساس اهداف و سیاستهای سازمان خدمت رسانی نماید. وی توانمندسازی خانوادههای موردحمایت کمیتهی امداد را از مهمترین اهداف مددکاری عنوان کرد و افزود: مددکاران باید تلاش کنند تا علاوه بر توانمندسازی اقتصادی خانوادهها، آنان را به سمت توانمندی فکری و فرهنگی نیز هدایت کنند و برای تحقق این امر نیاز به برنامهریزی صحیح و اصولی به وسیلهی مددکاران است. پرپنجی ایجاد رابطهی حرفهیی با مددجو، مدیریت عواطف و احساسات، شناخت مشکلات مددجویان، پیشگیری از بروز آسیبها و ارتقای سطح آگاهیهای خانوادهها را برخی از اصول مددکاری دانست و تاکید کرد: مددکاران باید تلاش کنند تا از توانمندیها و ظرفیتهای دورن و برون سازمانی در جهت حل مشکلات مددجویان بهره گیرند و با شناخت به موقع مشکلات آنان از بسیاری از آسیبهای اجتماعی جلوگیری نمایند. مدیرکل تحقیقات، پذیرش و خدمات مددکاری کمیتهی امداد کشور در ادامه به اجرای طرح نرمافزار جامع حمایتی در گیلان اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح، تسریع در تصمیمگیری و ارجاعات و همچنین اثربخشی بیشتر در خدمترسانی، رضایتمندی خانوادههای مورد پوشش این نهاد را به دنبال خواهد داشت.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.